Hallo dames! Ik heb vanmorgen positief getest van ons tweede kindje! Wij zijn hier natuurlijk erg blij mee, maar direct moet je over allerlei dingen nadenken. Mijn zoontje is geboren middels een keizersnee. Dit betekent dat ik van ons tweede kindje ook moet bevallen in het ziekenhuis (ivm kans scheuren wond bij bevalling). Na mijn bevalling is mij gezegd dat ik bij een tweede zwangerschap de keuze heb waar ik onder controle wil lopen. Ik kan er voor kiezen de eerste maanden naar de 'reguliere' verloskundige te gaan en dan de laatste 2 maanden in het ziekenhuis, maar ik kan er ook voor kiezen direct naar de verloskundige in het ziekenhuis te gaan. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt? Of wat zou jij doen?
Ik ben bij de 2e met een ks bevallen en kon nu ook kiezen....heb met de gyn overlegt en ik volg daar mn controle's nu. Ze vonden het geen probleem en legde de keuze bij mij neer..
hier precies hetzelfde verhaal... onze 1e is geboren met een ks en bij deze zw. mocht ik kiezen. ik twijfelde en ben op intake geweest bij de reguliere vk.. daarna heb ik toch besloten om bij de gyn (of klinisch vk) onder controle te blijven. Dit omdat ik een hele sterke wens heb om deze bevalling natuurlijk te laten verlopen en de gyn daar al mijn vragen over kan beantwoorden. ik vind het erg fijn om niet te hoeven wachten met die vragen stellen totdat ik 34 weken zwanger ben.
Hier bij de oudste ook bevallen d.m.v. spoedkeizersnee en ik ben bij de 1e controle bij de gyn geweest en zij heeft me toen ook de keuze gegeven. Ik heb gekozen voor de verloskundige, omdat dat minder klinisch is (ben niet zo gek op ziekenhuizen!) Vanaf 35 weken ben ik overgedragen naar de gyn. Uiteindleijk is bij de jongste besloten tot een geplande ks.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het morgen ook even met mijn huisarts bespreken, wat zijn ervaring hiermee is. Wil wel even weten wat de voor en nadelen zijn van beide opties. Ik zou ook heel graag willen proberen natuurlijk te bevallen, vond het erg jammer dat dit bij de eerste niet is gelukt (wat niet gaat, gaat niet natuurlijk. Een gezond kind is altijd het belangrijkst!) Ik heb wel het gevoel dat ze in het ziekenhuis betere controlemiddelen hebben. Maar misschien zie ik dat verkeerd. Het is inderdaad wel minder persoonlijk in een zkh...
bij mij scheelde het ook dat ik bij de vk ook niet echt een welkom gevoel had.. als ik op de vraag: "Hoe gaat het?" Antwoordde met: "Ja, prima" dan stond ik binnen 5 minuten weer buiten en was er niet veel tijd voor mijn vragen... Buiten dat het in het ziekenhuis allemaal wat langer duurt vind ik het klinische wel meevalen!
Ik heb net gebeld met mijn huisarts. Hij vond het verstandig in eerste instantie bij de gynaecoloog af te spreken. We kunnen daar dan nog bespreken wat we daarna doen met de controles. Ik kan 27 juni terecht, dus moet nog even afwachten!!
Wij blijven onder controle in het ziekenhuis. Omdat ik 3 maanden geleden ben bevallen van ons jongste dochtertje, die met 35 weken overleden is in de buik door de gevolgen van 2 knopen in de navelstreng en de navelstreng nog een x keer haar nek. Ik ben zelf behoorlijk angstig.. echt genieten doe ik nog niet.. Ik ben voor het eerst sinds beide zwangerschappen ook vaak misselijk, En ben ontzettend moe!. Die moeheid had ik met ons jongste dochtertje ook ontzettend. De komende maanden zullen heftig en zwaar zijn, ik ben bang dat als ik ons kindje niet voel, dat ik in paniek raak, omdat het ook zo begonnen is met ons jongste meisje. Toch zijn we ook erg blij, dat we zo snel in verwachting zijn geraakt, met onze jongste dochter zijn we anderhalf jaar bezig geweest. Wij moeten in elk geval elke week naar het ziekenhuis voor controles. Wel een pak van me hart moet ik zeggen. Liefs xxx
Ik sta voor dezelfde keus. Ik moest voor de termijnecho eerst een afspraak maken in het ziekenhuis. Hierna mag ik zelf kiezen. Ik blijf denk ik maar in het ziekenhuis. Ik heb geen zin in dat gehop. En daarnaast bouw je dan een band op met de verloskundige en die doet toch niet mijn bevalling.... Al zal ik in het ziekenhuis ook een heleboel verschillende verloskundigen en gyn zien...
Hoi, Sorry laat antwoord, maar heb gekozen voor de gyn omdat ik het prettiger vind. Aangezien dat ik toch in het ziekenhuis moet bevallen en het bijna zeker weer een ks wordt vind ik het fijner om daar mn hele bevalling te lopen en hou ik dezelfde gezichten ipv eerst vk en dan met 35 weer naar de gyn...
@proudmamaof2 Wauw, wat heftig zeg! Kan me niet voorstellen hoe het is om zoiets mee te maken. Ik snap dat jullie nu angstig zijn, maar wel heel goed dat jullie het toch weer aandurven! @ iedereen: Bedankt voor alle reacties. Hoewel ik de verloskundigenpraktijk waar ik tijdens mijn eerste zwangerschap zat erg prettig vond, denk ik ook dat ik in het zkh blijf voor controles. Je ziet inderdaad toch de gezichten en aangezien het contact met de verpleegsters en gynaecologen tijdens mijn eerste bevalling niet erg prettig is verlopen kan ik ze daar nu ruim van te voren over instrueren haha! Misschien lever ik wel een geboorteplan in of zo, ik zag op de site dat dit kan. Maar goed, eerst maar de eerste echo, kijken of het allemaal goed zit! Nog 3,5 week wachten!! Moeders voor Moeders is net geweest, die testte ook positief maar wel nog erg licht. Dus misschien ben ik minder ver dan ik dacht. Ik ben wel ook erg heel moe, ik was vergeten hoe moe je je kan voelen!