Hoi hoi, Ik vroeg me iets af! Ik heb vorige week een echo gehad met 10+2 weken. Daarvoor heb ik meerdere echos gehad ivm medische redenen. De echos waren allemaal goed, zag er allemaal goed uit. Maar omdat ik "verwend" ben met de vele controles, was dat elke keer een uit kijk puntje maar ook een gerust stelling dat het gewoon goed was. Nu moet ik nog 3.5 week wachten om weer bij de gyneacoloog te mogen komen voor controle. Vanwege medische redenen blijf ik onder controle bij de gyneacoloog. Maar voor mij gevoel duurt het zo lang, en ben ik bang dat het mis is. Het is echt in mijn hoofd hoor en moet er vanuit gaan dat het goed blijft gaan. Kindje groeide goed, hartje klopte 167 pm. Lastig hoor! Herkennen andere dit ook? Of hebben jullie tips om er mee om te gaan? En nee, ik heb geen angststoornis of iets degelijks. Maar door eerdere ervaringen in het leven erg onzeker!
Denk dat veel zwangere vrouwen leven van echo tot echo , ik was er hier 1 van en lag met spanning te wachten op het geluid van hartslag tijdens elke echo pas als ik dat hoorde kon ik weer even opgelucht zijn. Goed is het zeker niet om zo angstig te zijn maar helaas doe je er weinig aan om het te stoppen als je het eenmaal hebt.
Als ik jou was zou ik een angelsound aanschaffen! Ik was ook erg onzeker door mijn verleden. Vanaf 10 weken met dat apparaat begonnen en hier were ik een stuk zekerder van. Hele gerust stelling als je het hartje hoort kloppen <3 Niet elke dag gebruiken natuurlijk, 2 x in de week een paar minuutjes. Anders maak je jezelf maar gek als je elke dag gaat luisteren.
Ik heb dat ook wel. Nu 2 echos gehad en moet nu nog 1.5 week wachten.... bij alles wat er gebeurd ben je bang dat er iets mis is met kindje.... vanaf 12 weken heb ik weer weekelijks controle
Heel herkenbaar! Vanwege pcos voor de zwangerschap veel in het ziekenhuis geweest soms een paar weken lang 3 keer per week een echo om een eisprong te volgen.. Toen ik zwanger was had ik geen reden om onder controle te blijven bij gyneacoloog en mocht naar de verloskundige. Had dus alleen de standaard onderzoeken. Wat viel dat tegen een stuk minder echo's geen controle meer geen zekerheden dat alles goed ging.. Toch op je lichaam vertrouwen dat het goed zit... We hebben wel een extra pretecho met 27 weken gehad.