Trump en Kim Jong-un op ramkoers Cookies op AD.nl | AD.nl Dan kom je uit bed en zie je dit op het nieuws.. Eerlijk gezegd maakt mij dit best heel erg bang. Mijn maag draait om bij het idee... Weer een oorlog in aantocht? Bah ..
Heel eng. Ook hoe Trump dit aanpakt vind ik onverstandig. Het is een man van daden en geen woorden. In combinatie met een gekke dictator loopt dit gegarandeerd verkeerd af. Ik ben blij dat ik niet in Amerika woon, ik vraag me af of Europa hier uiteindelijk ongeschonden uit zal komen.
Verschrikkelijk. Ik ben niet snel angstig, maar nu wel. En dan ook nog die MOAB die in Afghanistan gedropt is en waar IS ongetwijfeld wraak voor gaat nemen op het Westen. Erg spannend allemaal.....
Ik vind t ook maar eng worden allemaal. Eerlijk gezegd verbaasd t mij niks. Dat was ook t eerste wat ik zei toen we hoorde dat Trump gekozen was. Binnen nu en een jaar breekt er oorlog uit en t lijkt zowaar nog te gebeuren ook Vreselijk
Mocht er oorlog uitbreken zijn er alleen maar verliezers. Hopelijk gebeurd er een wonder en wordt er fatsoenlijk met elkaar gesproken ipv raketten op elkaar afvuren
Idioten zijn het met die raketten. Geweld bestrijden met nog meer geweld en hoe....het gaat allemaal om macht en geld. En dan vooral laten zien wie de meeste macht heeft op de wereld. Dit loopt uit als een druppel op een gloeiende plaat...
De ramkoers is natuurlijk niet goed, laat ik dat voorop stellen. Maar ik vind het wel goed dat ze nu wat proberen te doen aan die Kim. Het is echt een knettergek systeem en de bevolking lijdt gigantisch. Als je daar een misdaad begaat, ga je met je hele familie naar een concentratiekamp. Als je een kind hebt met een handicap, wordt je verbannen naar een arme uithoek van het land. Etc. etc. Maar China is te beducht voor alle vluchtelingen die dat op gaat leveren. Volgens mij ook één van de hoofdredenen dat die dictator en zijn clan er nog zitten.
Ja en het feit dat het communistisch is. Daarom houdt China Kim Jung Un de hand boven het hoofd. Ben het verder wel met je eens. Ik kijk niet uit naar een oorlog, maar ik dejk dat we binnen tien jaar sowieso oorlog met Noord-Korea hebben. Dan kan dat maar beter zo snel mogelijk zijn, i.p.v. dat we wachten tot Kim Jung Un zelf de oorlog begint en dus optimaal voorbereid is en zeker kernwapens heeft. Natuurlijk vind ik het vreselijk van alle slachtoffers die dat gaat opleveren, maar ik vind het ook verkeerd dat de wereld al tientallen jaren de andere kant op kijkt terwijl miljoenen mensen in Noord-Korea vreselijk lijden onder de dictatuur. Ik denk dat ons voorstellingsvermogen niet kan bevatten wat voor vreselijk leven de inwoners van Noord-Korea hebben.
Ik ben er vrij relaxed onder. Hoe vaak hebben er het laatste jaar of de laatste vijf jaar geen topics hier gestaan van hetzelfde genre? Steeds angst voor een nieuwe wereldoorlog. En ja: er speelt veel in de wereld. Maar ondertussen is het in grote delen van de wereld nog nooit zó veilig geweest als nu! Niet alleen in Europa, maar ook in andere delen gaat het relatief goed. En natuurlijk moet het nog beter, want er zijn nog te veel mensen die lijden. Maar heel eerlijk: ik denk dat we beter kunnen kijken naar de problemen die er NU daadwerkelijk ZIJN dan ons steeds opnieuw druk te maken om mogelijke dreigingen, die uiteindelijk weer met een sisser aflopen. Ik maak me dus niet druk om die mannen. Ja, het zijn twee 'typetjes'. Maar gelukkig zullen ze allebei ook nog wel adviseurs hebben die ze wat gezond advies influisteren. Dit soort spierballentaal horen we vaker en tot nu toe bonden ze op tijd weer in. Ik maak me wat dat betreft meer zorgen om klimaatproblematiek dan om dit soort bullebakken die op het schoolplein staan te ruziën wie de grootste heeft.