Hevige menstruatieklachten?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Vlinderkind, 8 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Hai meiden,

Even getwijfeld of ik dit wel op het forum moest zetten, maar wie weet, heeft iemand er wat aan. Ik ben er in elk geval enorm mee geholpen!

Ik had zeker het laatste jaar ineens meer (en behoorlijk veel) klachten rond mijn menstruatie. Hevige buikpijn, hevige lage rugpijn, hartstikke emotioneel, en noem het allemaal maar op. Ik hoorde een maand of 3 geleden dat een zink-tekort deze klachten rond de menstruatie inderdaad tot gevolg kan hebben. Voor de gein dus toch eens geprobeerd; potje zink-tabletten van de HEMA gehaald, en wat denk je...? Ik heb nagenoeg geen klachten meer! Buikpijn is nagenoeg verdwenen, rugpijn heb ik bijna helemaal niet meer, emoties prima onder controle en ik voel me kiplekker, ondanks dat ik fors menstrueer.

Ik wilde het jullie toch niet onthouden, want dit heeft voor mij echt een stuk ellende weggenomen. Wie weet, heeft iemand anders er ook wat aan.

Groetjes,
    Anouk.

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Slik je dan iedere dag een pil of alleen tijdens de menstruatie.

Lijkt mij zeker het proberen waard. Nu kom ik de dag door met aleve feminax, maar dit spreekt me meer aan. Bedankt voor de tip!

3. Niet meer actief

Hoi Anouk,

Hee wat een goeie tip, meis!
    Juist goed dat je dat hier neer zet.
    Ik ga ze van de week ook ff halen dan, heb ook nogal wat klachten rond mn menstruatie.

Mag je die onbeperkt slikken?...En kan dat geen kwaad als je zwanger probeerd te worden?

Liefs Nies

4. Vlinderkind

Ik slik ze dagelijks, maar altijd alleen de aanbevolen hoeveelheid. Je kan uiteraard ook kijken of je in je normale voedingspatroon dingen kan toevoegen die veel zink bevatten. Dat is voor mijzelf heel lastig aangezien ik een voedselallegie heb.

Misschien is een telefoontje naar je huisarts niet verkeerd voordat je aan zoiets begint, want ik kan uiteraard niet bepalen of het voor jullie net zo goed is als voor mij. Ik hoop zo dat jullie er ook echt wat aan hebben, want ik ben er zoooo blij mee....

5. Niet meer actief

Ik dacht misschien staat dat wel op de bijsluiter ivm eventuele zwangerschap ofzo.Maar ik ga er eens naar kijken!...En ik laat je nog ff weten of ik er baat bij heb!

Dank je wel!

Liefs Nies

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hey wat goed zeg! IK kamp al een jaar of 14 met ernstige menstruatie klachten. van HA naar ziekenhuis en de pil kan ik niet hebben vanwege overgevoeligheid voor hormonen. ik heb ook weleens de tip gekregen om barrageoli e gebruiken. maar ik ga die zink tabletten zeker in gedachten houden. ik hoop ze namelijk de aankomende 8 maanden niet nodig te hebben ;)

thnxs!

7. Vlinderkind

Dat hoop ik ook voor je meid!

8. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Wat een goede tip, ik zal eens kijken of het bij mij ook helpt.

Deel Deze Pagina