Van ledikantje naar peuterbed/meegroeibed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunshine88, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje is 19 maanden en mijn zoontje 4 maanden.
    Mijn zoontje slaapt nog in z'n wiegje maar hij begint er nu wel te groot voor te worden dus wil dat hij binnenkort in een ledikant slaapt.
    Mijn dochtertje slaapt nog in een ledikantje en ik vroeg me af of zij al in een peuterbed/meegroeibed of gewoon een 1 persoonsbed kan.
    Ik vind het namelijk sonde om een peuterbed te kopen als dat misschien niet echt nodig is.
    Kan mijn dochtertje ook in een 1 persoonsbedje en met een soort van hekje ervoor zodat ze er niet uitvalt? Zijn deze te koop.

Hoe hebben jullie dit gedaan?

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Mijn zoontje is net 15 maanden en die slaapt al een paar keer per week in zijn grote bed. ( mede met het idee dat als over 3 maanden zijn zusje komt het ledikantje naar zijn zusje kan)

Er zijn speciale bedhekjes te koop, die je volgensmij op elk bed kan zetten. Dan kunnen ze er niet uit rollen. Ook zijn er speciale peuter bedjes te koop, mdie zijn 150 cm lang. Maar dan moet je na een aantal jaar dus weer een groter bed kopen.

Ik heb echter gekozen voor gelijk een 1 persoonsbed van 90x200cm. Dat houten hekje er om heen kan er af geschroeft worden, dus met dit bed kan hij doen tot aan de middelbare school of zo.

Ik heb dit bed:

Bijgevoegde bestanden:

• bed.jpg
      bed.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,4 KB
      Weergaven:
      5.086
  3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier staat zijn ledikant er ook nog naast. Want als ik moet werken en zijn vader is thuis smorgens gaat hij nog in het ledikant. Zijn vader hoort hem smorgens namelijk niet uit zijn bed klimmen. Niet dat hij kwaad kan in zijn kamer, maar toch.

4. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje gaat staan in bed als ze wakker is of als ze niet wilt slapen dan denk ik dat ze er met dat hekje uitvalt toch?

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze oudste is met 20 maanden overgegaan naar een meegroeibedje, omdat we idd ook het ledikant nodig hadden voor de jongste.

Wij hebben dit bedje: MINNEN Uittrekbaar bedframe m lattenbodem - wit - IKEA
    De zijkanten zijn ideaal, op de kleinste stand van het bed (1.30m) kan ze er precies in en uit stappen, maar rolt ze er niet uit.

Ik vond een 1 persoonsbed nog te groot, maar dat is vooral gevoelsmatig.

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze peuter ging trouwens in haar ledikant ook staan, maar in haar bed staat ze niet. Ze gaan zitten of uit bed.

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Onze dochter is met 18 maanden overgegaan naar haar meegroeibed ivm zwangerschap. Ik heb een Ikea Vikare, en vind hem erg knus. De voor en achterkant kun je ook nog plat klappen, en dan heb je een 1 persoonsbed, maar als ze hier niet meer tussen past gaan we kijken naar een leuk 1 persoonsbed, en kan deze naar haar broertje verhuizen.

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @sunshine : ik denk dat je weinig kans maakt met een peuterbed of 1persoonsbed te vinden met een hoog hek er omheen hoor :p Die van mij staat ook altijd in zijn ledikant, maar in zijn bedje niet hoor. Ja soms tegen de muur om de auto's aan te wijzen op het behang.

Op een gegeven moment is een hooghekje namelijk gevaarlijker dan geen hekje. Als ze over het hek heen klimmen vallen ze veel harder. En ik moet zeggen, die kleine hier is nog nooit uit zijn grote be dgevallen.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben dit bed ook, alleen dan in houtkleur. Dochter is met 18 maanden in het peuterbed gegaan omdat ik met mn hoogzwangere buik veel moeite had haar slapend in haar ledikant weg te leggen. Bij het peuterbed ging ik naast haar zitten tijdens het in slaap vallen. Hier sliep ze veel beter in een groter bed als in 't ledikantje.

10. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    @gebakje : wat een mooi bedje.. mag ik vragen waar je die gekocht hebt? Ha dig ook die lades eronder.. sory volr t invallen.. maar ik las stiekem mee.. rwinfel nl. ook over wanneer mn zokntje in een groter bedje kan.. momenteel nog zwanger.. tegen de tijd dat nr 2 geboren word is zoonlief 20 maanden.... Lastig soms he.. keuzes maken...

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)

Ik heb hem hier gekocht: PEUTERBED + speelgoedlade + lattenbodem = 169,95 euro (TIP)
    Hij is er in 2 lengtes. 1.50m lang en 2 m lang. Ik heb die van 2m.
    De ene maat staat onder peuterbedjes, en de andere maat bij kinderbedden. De website heeft af ent oe leuke aanbiedingen en dan scheelt het wel veel geld. Even in de gaten houden.

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Dank je wel!! ik vond het ook al zo'n leuk bed, nu bedenken of we voor het peuter of 1 persoons bed gaan :)

maar het 1 persoons is nu 219 euro, dat si neem ik aan al een leuke aanbiedingsprijs?

13. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoiii,

Ik heb uiteindelijk het Minnen meegroei bedje gekocht van de Ikea. Mooi bedje.
    Alleen het vervelende is dat me dochtertje elke keer uit bed komt, de laatste tijd gaat ze best moeilijk naar bed, denk omdat ze een beetje grieperig is. Dan begint ze dus te huilen en komt ze uit bed en dan blijft ze voor de deur huilen, ik doe de deur namelijk dicht zodat ze niet naar de woonkamer kan ben bang dat ze dan naar gevaarlijke spullen gaat.

Wat doen jullie als de kleine telkens uit bed gaat?
    Gewoon elke keer terug in bed leggen totdat ze gaat slapen ofzo?

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ja wat de supernanny aanraadt is 1 of 2 keer zeggen dat het bedtijd is en je kind weer terugleggen, en daarna alleen terugleggen zonder commentaar, tot ze blijft liggen en gaat slapen. Op tv werkt het altijd :)

Hier komt simone haar bed nog niet uit, ze wil nog niet zonder slaapzak slapen dus ze kan geen kant op haha. Heel handig! Wij hebben overigens de Gulliver van de IKEA. Die krijg je met opstaand randje erbij. Deze kan er ook af maar hij houdt nu lekker veel speelgoed tegen (bed ligt vol) dus we laten hem nog even zitten :)

15. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh ja dat is waar ook met een slaapzak komen ze wat moeilijker uit bed he! Ik had de slaapzak in de was gedaan en hij was nog niet droog dus ben benieuwd hoe het morgen zal gaan.

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Als onze peuter gaat huilen, ga ik erheen en troost ik haar. Leg haar recht en soms blijf ik bij haar zitten tot ze in slaap valt als ze erg overstuur is. Ze komt verder niet haar bed uit, zit gewoon al huilend in haar bedje...

Als ze uit bed gaat zou ik ook de nanny methode proberen, maar of dat al werkt met een dreumes van 1,5?

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier komt hij er ook bijna nooit uit. Ligt ook nog in een slaapzak

Deel Deze Pagina