hoi meiden! ik ben benieuwd hoe jullie dagschema er uit ziet bij jullie kleindje van 2 mnd? liefs linda
De kleine van mij is nu bijna 3 maanden, maar goed. Zijn schema is als volgt: 8.00 Wakker worden en een fles 9.00 terug naar bedje 12.00 Wakker worden fles en knuffelen! 13.30 terug naar bed 15.00 wakker worden en een fles. Spelen en wandelen. (hij slaapt dan niet meer tot zijn volgende fles. 18.00 in badje en schone kleertjes 18.15 flesje 18.45 naar bedje 23.00 maken we hem wakker voor zijn laatste flesje Het schema is eigenlijk ieder dag precies hetzelfde.
Wij hebben nog geen vast schema, Jesper wordt elke dag rond een ander tijdstip wakker en dan verschuift alles weer. OOk slaapt hij de ene keer overdag wel en de andere keer niet.
7.00 fles, luier en even lekker tutten 7.45 terug naar bed 11.00 fles, luier en tot de volgende fles spelen, knuffelen, wandelen naar de winkel 15.00 fles en luier trouwens om de dag gaat sophie in bad, mocht het "bad-dag" zijn, gaat ze om 14.30 in bad 19.00 fles en luier tegen kwart voor 8 gaat ze weer naar bed ze wordt meestal rond half 9 weer wakker en dan blijft wakker/onrustig tot volgende fles, de fles van 22.00 uur en dan weer naar bed tot 7 uur.
06.30 BV slapen 10.00 BV slapen of uurtje spelen 12.00 spelen, andere kleding aantrekken 13.00 FV 14.00 Wandelen of knuffelen, spelen 15.00 Dutje 16.00 FV spelen, knuffelen 17.00 slapen 18.00 spelen,knuffelen 19.00 BV spelen, knuffelen 21.00 bad 21.30 BV 22.00 Slapen tot de volgende ochtend. Ze is nu wel 3 maanden maar deze ritme heeft ze al vanaf haar 2e maand Soms saapt ze de hele dag niet en slaapt ze door tot een uur of 8. Heel soms word ze rond 4 uur wakker om te eten maar dan slaapt we weer door. Haar middagdutjes kunnen weleens verschuiven.
Hier gingen we met 10 weken ongeveer (daarvoor was het puinhoop met de borstvoeding) over op 5 flesvoedingen ongeveer om: 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en 22.30 uur. Na elke voeding (behalve die van 22.30 uur) verschonen, spelen, knuffelen en dan na max. 1,5 uur weer naar bed en slapen tot de volgende voeding (soms even wakker tussendoor maar dan bleef ze wel in bedje en viel weer in slaap). Groeten Maaike
Hier was het flesvoeding op verzoek, zo'n 6 tot 10 keer. En slapen op verzoek, soms een uurtje, soms 2, soms maar een half uur. Geen vast ritme dus...
Hoi, Hier proberen we wel volgens een dagschema te leven, maar vaak zijn alleen de voedingstijden met regelmaat, om 10.30 - 14.30 - 18.30 - 22.30 en dan wanneer hij 's nachts wakker wordt, vaak tussen 04.00 en 06.00 uur. 10.30 flesje, daana in de box 12.00 terug naar bed 13.30 badje en/of aankleden 14.30 flesje 's middags gaan we met de kinderwagen naar opa/oma of gaan we na het flesje boodschappen doen, daarna thuis nog even slapen of in de box 18.30 flesje, daarna in de box 20.00 terug naar bed 22.30 flesje, daarna gelijk terug naar bed 's nachts geven we een flesje wanneer hij wakker wordt, vaak tussen 04.00 en 06.00 uur, daarna gelijk terug naar bed En hoe is jouw dagschema? Groetjes Saskia
heej! nou mijn dagschema is nogal verschillend. mijn meissie wil namelijk elke x maar 1 uurtje slapen overdag als ik haar op bedje leg dan word ze standaard na een uurtje wakker.gelukkig doet ze het savond´s redelijk goed en snachts ook wel,maar ook dan is het heel verschillend wanneer ze komt.. ik loop nu bij een osteopaat vanwege het slechte slapen en nu schijnt het zo te zijn dat tara erg last heeft van hoofdpijn . maar erg onder de indruk ben ik er niet van. vanochtend voor de twede x geweest,en aangekaart dat ze nog steeds slecht slaapt. nu moest ik anders gaan denken alsof ze daardoor beter zou gaan slapen . morgen ochtend naar de dokter om te kijken of ze echt last heeft van dr nekje zoals gezegd word. liefs linda
Wij hebben geen ritme. Ik voed op verzoek en daar zit soms 2 uur en soms 4 uur tussen. Marijn krijgt zo'n 8 voedingen per dag.
Hey, Nikolaj is nu 7 weken en zijn dagschema is als volgt: 08.00 uur wakker en bv 09.00 uur terug in bedje op zijn eigen kamertje 13.00 uur wakker en bv Daarna is hij beneden en speelt hij een beetje na het eten. Daarna ligt hij in zijn park hier beneden bij me. Hij rust wat maar echt lang in slaap vallen doet ie niet. Hij kijkt rond, naar de speeltjes in zijn park en valt soms voor een uurtje of twee in slaap. Rond 16 uur wordt ie terug wakker en krijgt ie bv na de bv weer in zijn parkje of een beetje in het babysittertje. rond 20 uur krijgt ie weer bv (hij geeft het zelf aan als ie honger heeft) tegen 23 uur krijgt ie zijn badje en dan nog een laatste voeding en dan slaapt ie weer tot rond 08.00 uur. Groetjes edelweisje
Echt een heel vast schema hebben we nog niet, maar meestal ziet het er zo uit: tussen 5.00-6.00 120 cc 9.00 120 cc 12.15 150 cc 15.30 120 cc 19.00 120 cc naar bed 23.00 150 cc zo nu en dan komt Jesse 's nachts niet en krijgt hij 5 flessen van 150 cc. Groetjes Simke
Niels heeft nog geen vast schema, hij komt zelf als die honger heeft, wel probeer ik het zo te regelen dat die op vijf flesjes per dag uitkomt; 3 van 150cc en 2 van 180cc.
Hoi Jinx, Ons mannetje wilt ook niet echt slapen overdag, maar dat deed hij eigenlijk al toen hij een maand oud was. Ik heb niet het idee dat hij er veel last van heeft, sommige baby's slapen gewoon minder. Heb je het idee dat ze pijn heeft, omdat je zegt dat je niet echt onder de indruk bent van de diagnose van de osteopaat? Groetjes Saskia
Wauw wat slapen jullie kindjes al goed. Lijkt me heerlijk om een beetje een vast schema te hebben. Julia heeft nog helemaal geen vast schema. Elke dag is weer anders. En ze heeft nog nooit langer dan 4 1/2 uur tussen haar voedingen gelaten. Vooral in de nacht kan ze flink huilen. Alhoewel dat de laatste dagen minder is.
joi saskia. ja dat idee begon ik toen idd te krijgen,vandaar de osteopaat. maar even afwachten hoe het nu gaat. ze zeggen dat ze wel gaat slapen dus ik zei dat doet ze echt niet,als ze na een uurtje weer wakker is.ze blijft vol houden van wel en dat ik maar moest denken van wel .nou vanmiddag was het weer prut.... liefs linda
Hoi, Hoe gaat het nu? Mijn zoontje had ook wel eens moeite om 's middags te slapen, maar ik had niet het idee dat hij er last van had. Sinds afgelopen maandag zijn we meer regelmaat in ons dagritme aan het brengen en slaapt hij op zijn eigen kamertje. Sindsdien slaapt hij door en lijkt ook stukken beter te slapen overdag! 08.00-08.30 wakker worden, daarna flesje en nog even in de box 10.00 terug naar bed 11.30 wakker worden, daarna in badje en/of aankleden 12.00 flesje en nog even in de box 13.30 terug naar bed 15.30 flesje en nog even in de box 17.00 terug naar bed 19.00 flesje en nog even in de box 20.30 terug naar bed 22.30-23.00 wakker maken voor laatste fles en weer naar bed Ons zoontje slaapt alleen in zijn eigen wieg of 's middags in de kinderwagen als ik van plan ben om tijdens zijn slaapje op visite te gaan of boodschappen te doen. Verder is de box om te spelen, dus als hij in slaapt valt, dan breng ik hem naar boven. Groetjes Saskia