Hallo allemaal, misschien kunnen jullie mij helpen. Afgelopen weekend ben ik met mijn moeder in Polen geweest bij een gezin. Daar was o.a. een baby van 2 maanden. Deze baby heeft last van buikkrampjes na de voeding. Flesvoeding is geen oplossing: daarvoor is er geen geld. De vraag was of we wat op konden sturen uit Nederland tegen die krampjes, want het spul wat ze nu gebruiken is niet goed. Ik ben bij de apotheek en drogist geweest en heb VSM Kinababy druppeltjes gehaald voor de baby, en Venkelwater voor door de thee voor de moeder. Ik heb een vraag over die VSM-druppeltjes: hoe moet je die geven? Kan dat bijv. door een beetje water in een flesje? En heeft iemand verder nog tips die we door kunnen geven? Letten op wat ze eet doet ze al wel. Hopelijk kunnen jullie me een paar waardevolle tips geven.
Hallo, die druppels kan je idd in een beetje water doen, maar ook direct in het mondje van de baby druppelen. Dat doe ik zelf ook bij Hannah maar die is al 5 mnd. Wat je ook kan doen is een klein injectiespuitje meesturen. Dan kunnen ze het daar in doen en direct in het mondje spuiten, net als bij vinger-voeden.
Er bestaan helaas geen wondermiddelen tegen buikkrampjes, de enige troost is dat het ooit wel overgaat... De meeste (borstgevoede) kindjes hebben daar last van en meestal gaan de krampjes vanaf 3 maanden vanzelf over. Mijn dochtertje heeft nu wel nog steeds krampen als ik (veel) koemelk of producten op basis van koemelk drink of eet (ik geef ook bv). Dus daar let ik wel mee op. Verder kan het helpen om het kindje in te bakeren, dan slapen ze meestal ook beter, of inwikkelen in een hydrofiel doek. Van een badje, een zachte buikmassage en fietsen met de beentjes worden de krampjes vaak wat draaglijker.
Cinababy helpt hier het beste als ik het aan een fopspeentje doe zodat ze het opzuigt. Verder is er een apotheek in duitsland, de St Joseph apotheke en die verkoopt een middeltje wat Sab Simplex heet. Dat moet in principe door de fles maar volgens mij kun je het ook dmv een spuitje geven. Kijk anders hier even: http://www.st-josef-apotheke.de/nederla ... mplex.html Je kunt het hier bestellen en dan krijg je het met de post. Er is volgens mij in Nederland 1 apotheek die het verkoopt, vlakbij de grens, in Hengelo volgens mij. http://www.sabsimplex.nl/
wij hebben voor alyssa ook cinababy gebruikt. werkte super. gewoon het aantal druppies op een lepeltje en dan in haar mondje doen. wat hier een groot succes was (en nog steeds) was alyssa met dr buikje op mn arm leggen en mn hand tussen dr beentjes en dan schommelen maar. best vermoeiend, maar werkte super. en nog als alyssa erg onrustig is pak ik haar zo op en na 2rondjes door de kamer is ze vaak weer rustig. liefs doris
Flesvoeding is ook niet de oplossing. Er zijn veel kindjes die met flesvoeding óók krampjes hebben. Vaak kleine beetjes laten drinken. Goed laten boeren na het drinken. Fietsen met de beentjes, zo kan het kindje lekker 'luchten' (lees windjes laten). De moeder zou ook cafeïne koffie en gewone thee kunnen laten, kunnen kindjes erg onrustig van worden. Het gebruik van venkelthee wordt afgeraden: zou giftig kunnen zijn. Het kindje in buikligging op de onderarm leggen. Lief van je dat je hier om tips vraagt! Hier hielp ABC Dophilus van Solfar. Fantastisch spul.
Heb een tijdje terug met het oog op evt. toekomstige krampjes dit topic bewaard omdat er veel tips in worden genoemd: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=93676 En poedermelk is geen garantie voor minder krampjes: Lena kreeg juist krampjes toen we overgingen op poedermelk. Hier heb ik veel (onschuldige) dingen geprobeerd: - Meer water in de fles (10 ml per 100 voeding) - Rooibosthee in de fles - Cinababy - Buikie masseren en nog wat dingen die Yake noemt Als babietje echt last heeft van ontlasting die er niet uit kan, helpt een enkele keer een thermometer erin stoppen met vaseline. Venkelthee is inderdaad vaak niet zo goed omdat het de darmfuncties stil legt, heb ik gelezen?
kind in buikligging op de onderarm en dan de bal van je hand in zn maag/darm streekje. De druk helpt tegen de pijn. Venkel thee giftig? Mijn kraamhulp rade het me vorige week nog aan... Mn vriendin die net 7 maanden een tweeling heeft zweert verder bij rooibos thee. Maar dan wel van zonnatura want daar zit veel minder "rommel" in... Wij zijn in de weer met cinababy (of hoe spel je het?) Of t echt helpt durf ik nog niet te zeggen. Mn vriendin en de kennisen daar van zeggen dat t er juist erger door wordt... Zal wel van baby tot baby en krampje tot krampje verschillen.
Allen hartelijk bedankt voor jullie tips. Inmiddels heb ik alles verzameld en naar mijn zus gemailt die er een Poolse brief van maakt, waarna het hele spul mét vertaling naar Polen wordt gestuurt.
Ik heb 2 jaar geleden tijdens een bvcursus al geleerd dat venkel niet verstandig is. Je zou naast bovenstaande tips ook nog eens naar het aanleggen kunnen kijken. Zorg dat dit zorgvuldig gebeurt zodat er niet teveel lucht mee naar binnen komt. Of dragen in een draagdoek is ook fijn voor zo'n kleintje.
bij elke keer verschonen even temperaturen. Ik kreeg de tip om mn pink in dr anus te doen, zodat de darmpjes gaan werken.. maar dat ging mij toch wat te ver! Termometer werkt perfect!
Beetje laat misschien, maar ik heb net eergisteren in Duitsland bij de apotheek Windsalbe gekocht, dat is een zalf op basis van witte vaseline en kummelolie, hier masseer je de buik rondom de navel mee in,ik hebhet idee dat het bij Inez in ieder geval rustiger wordt..