Moeilijk om over te oordelen natuurlijk maar dat zoontje zal het zeker wel merken, kinderen zijn gewoon erg gevoelig, ik hoop dat ze hem thuis net zoveel aandacht als haar dochtertje geeft want anders zal dat mannetje echt wel gekrenkt zijn. Achterstand of niet dat moet toch geen verschil maken voor een moeder lijkt me zo.
Ik vind dat er teveel aan het hek wordt gepraat. Het is de buitenkant die je ziet en je hebt geen idee hoe het er thuis aan toe gaat. Maar ouders en dan vooralmoeders vinden het altijd heerlijk om over andermans opvoeding te praten.
Ik kom bij mijn zus thuis dus weet hoe het er daar aan toe gaat, dus kan er zeker over oordelen. Niet omdat ik dit heerlijk vind, maar omdat het mij ontzettend begroot!
Daar heb ik het niet over lovely83, het gaat om de mening van anders ouders over ouders die ze niet eens kennen. Alleen van zien en de verhalen van andere moeders. Jij maakt je zus van dichtbij mee.
+1. Ook precies de reden waarom ik straks op het schoolplein mezelf zeer afzijdig ga houden totaal geen behoefte aan geklets en opletterij.
O veel luister ik ook niet naar. Maar deze mama heeft mij toegevoegd op fb en per dag zijn er gewoon20 Fotos van dochter en misschien 1 van zoon maar lang niet altijd. Ik hou me afzijdig van de schoolmoederkliek sta altijd alleen hahaha maar je vangt veel op natuurlijk. Over een vader lees je ook niets trouwens op fb staat wel dathij altijd aan het werk is.
Ik heb er echt een hekel aan en hier ben ik import dus door de echte dorpers word je met de nek nog niet aan gekeken. Ik ben ook van het leven en laten leven maar dit doet me echt zeer is ik het lees en zie
je kunt natuurlijk ook gewoon erbij staan en een ander praatje aanknopen. de manier waarop jij het beschrijft maak je jezelf ook niet populair. ik sta op school altijd met een klein groepje moeders maar wij hebben het NOOIT!!! over andere kindjes. hoogstens over die van ons eigen maar meestal over het weer, wat we gedaan hebben die dag, het nieuws ( gewoon als in de zin krant en journaal) wat we het weekend gaan doen etc. dus je kunt dit niet zo zwart wit zien denk. het is niet echt zo dat mensen altijd staan te roddelen in een groepje bij scool
eens, wij hebben een keigezellig cluppie, we wandelen, doen dingen voor school samen... we gaan regelmatig uit eten met een groepje, of zoals gisteren een workshop savonds doen... Juist als je je zo opstelt (alsof je je meer voelt ofzo) dan maak je je juist veel minder populair en zal je eerder het mikpunt worden van eventueel geklets...
ja hoe je opstelt zo word je ook behandeld, ik kom uit klein dorp en woon nu in een een grotere plaats maar het gaat er allemaal om hoe je je zelf presenteert, ik heb nog nooit last gehad van wat jij zegt, ik praat met iedereen en ben totaal niet verlegen uitgevallen en ben heel makkelijk in contacten maken. Ik weet ook van alle kindjes in groep 1 en 2 hun namen, geloof, wat ze wel of niet mogen eten , eventuele allergieën, gewoon door simpelweg je open op te stellen en oprecht geïnteresseerd te zijn (en ja meehelpen op school helpt ook enorm, ik ben bij elke gelegenheid daar om te helpen) als ik iets wil weten dan vraag ik het ook gewoon recht door zee in plaats van via via of erover te roddelen...
dit laatste ben ik met je eens. mijn dochter zat eerst hier in het dorp op school. hier kon ze totaal niet wennen en had ze het heel slecht naar haar zin. we zijn toen naar een andere school gegaan een dorp verderop. ik kende er niemand. nou ja 1 oud collega maar verder helemaal niemand. ik had binnen 3 dagen aansluiting. gewoon door te groeten en met een gesprek gewoon ook es wat zeggen of es een praatje maken met iemand die je niet kent. uit eten en dingen hoef ik dan weer niet met ze maar zo aan school en es een bakkie. prima!