wij hebben het precies een jaar geleden (31-12) ook eens meegemaakt, reden bij mijn schoonouders vandaan, en ik zag iets in de goot liggen, dus ik zeg tegen mijn ventje, wat was dat? dus ik ging kijken, was het ook een kat wat dood was gereden en diegene die hem had doodgereden was ook nergens te bekennen, heb bij het 1ste de beste huis aangebeld, en die mensen kwamen kijken of het hun kat was, was niet het geval en toen rende er een jongen van een jaar of 15 helemaal overstuur uit een huis aan de overkant, dat het hun kat was, ik moest er ook helemaal van huilen, en zo zielig want hij was alleen thuis enzo, dus de buren hebben die jongen in huis gehaald en vanuit daar zouden ze de ambulance gaan bellen, na 20x bedankt te zijn dat wij zijn gestopt om te kijken wat er lag omdat verder niemand het was opgevallen, toch maar weggegaan maar helemaal in tranen, vond het zo zielig! thuis gelijk mijn 3 eigen poezen geknuffeld. TS, vind het TOP hoe je hebt gehandeld!
Oeh ik weet ook niet of ik terug zou durven gaan. Denk dat ik dan nooit weer slaap als ik een kat zou hebben vermoord, en ook nog ging kijken naar zijn verminkte lichaampje. Maar dan zou ik mijn man wel halen, die heeft een wat sterkere maag Maar misschien heeft diegene die door is gereden wel de dierenambu ook al gebeld (of de gemeente) en durfde hij of zij ook niet terug te gaan?
Wij hebben een aantal jaar geleden ook iets aparts gehad.. Mijn man ging aan het werk, en reed achteruit het parkeervak uit, reed niet hard. En ineens ziet hij vanuit het rechterzijspiegeltje, een kat onder of achter zijn auto vandaan komen, de stoep oplopen en vervolgens neervallen. Mijn man zet de auto terug, stapt uit, ja poes dood... Hij kwam lijkbleek binnen, ik denk dat ik een kat heb doodgereden.. Dus ik ernaartoe. Was net of de kat sliep, hij was niet gewond ofzo. Maar dood was ie wel.. Toen hebben wij ook de dierenambulance gebeld. En die vonden het onwaarschijnlijk dat mijn man het gedaan zou hebben, gezien het feit dat de kat niet gewond was. Mijn man heeft er echt wel een poosje mee in zijn maag gezeten hoor. We hebben uiteindelijk via Amivedi de eigenaren van die kat gevonden, en opgebeld. Ze waren gelukkig niet boos. Wel verdrietig dat ze hum maatje moesten missen..
Ik heb het een jaar of 15 geleden gezien. Er werd voor mijn neus een kat aangereden, bestuurder reed door. Ik was aan het werk (gaf autorijles) maar heb de kat gepakt en bij onze da gebracht, die was daar vlakbij. Ik heb nog gebeld die avond en de poes moest worden geopereerd. De eigenaren waren heeeeeel blij dat ik haar daar had gebracht. Ander verhaal en daar was ik enorm pissig om. Mijn katten (toen had ik er 2) kwamen gewoon lekker buiten. Een paar huizen verder hadden ze een agressieve herder. Het beest zat alleen in een grote ren buiten om het bedrijf te bewaken. Er kon niemand bij dat beest komen, alleen de baas en de zoon. Mijn kat lag lekker in de graskant te slapen en die zoon zag dat. Heeft die l*l expres de hond losgelaten om mijn kat te pakken. Toen ik 's avonds thuiskwam belden er mensen aan die alles hadden gezien en mijn kat bij de da hadden gebracht. Die zoon (16 jaar overigens) had de kat voor oud vuil laten liggen en had niks gezegd thuis. Ik ben eerst naar de da gegaan. Ze had inwendige bloedingen en was er slecht aan toe. Gelukkig heeft ze het gered en mocht ze na 3 dagen mee naar huis. Ik ben op hoge poten naar die ouders gegaan en heb de da kosten terug geeist en gezegd dat ze hun zoon op moesten voeden. Ze keken al niet naar die hond om en hadden blijkbaar een hekel aan beesten want het deed hem niet zoveel. Hij heeft wel de kosten betaald.
Ik heb net even op de site van amivedi gekeken en de kater, cypers staat erop en dat hij is overleden. Hopelijk kijken zijn baasjes erop.
Ik vind het wel de verantwoording van de eigenaar als ik heel eerlijk ben. Ik kan mijn hond toch ook niet los laten lopen en dan boos zijn als ze wordt aangereden? Zeker op provinciale wegen kun je vaak niks meer doen als zo'n beessie voor je wielen springt.... Zou zelf ook niet terug durven gaan, maar wel de dierenambulance bellen. Maar ga echt niet kijken bij een dood diertje en oprapen. Durf ik gewoon niet....
Ja dat is sneu zulke dingen Goed dat je gebeld hebt! Alleen is het wel zo dat je niet altijd voelt als je over een beestje heen rijdt, met name in wat grotere wagens, tractoren of vrachtwagens heb je daar soms helemaal geen erg in... Gelukkig heb ik het zelf nog nooit meegemaakt dat ik een beestje heb aangereden en ik hoop het ook nooit mee te maken!! En als ik het wel meemaak zal ik zeker stoppen als ik het door heb!