Hallo, Ik heb een heel lief zoontje van bijna 6 weekjes. Alleen heeft hij (mede door mijn schulde denk ik) al vanaf het begin last van z,n darmen. In het begin was zijn ontlasting erg stevig (nutrilon), ik ben toen gewisseld naar albert heijn en mixte dat met AH comfort. (diaree) 2 weken later ben ik naar kruidvat gegaan omdat die ook forte heeft. Hiervan kreeg hij vreselijke verstopping, en nog steeds. Er komt echt weinig tot niets uit en hij zit maar te kreunen en heeft er ook pijn van. Nu ben ik inmiddels (echt als laatste x ) terug gegaan naar Nutrilon Standaard gemengd met Omneo. Ik weet dat hij hier 2 weken aan moet wennen en ik zal ook echt niet meer wisselen, maar poepen gaat echt niet. Nu heb ik vandaag contact gehad met de kinderarts en hij heeft Forlax junior voorgeschreven, half zakje per dag. Ik hoop echt dat het helpt! Moet ik me misschien zorgen maken over een koemelk allergie, of is het echt mijn stomme schuld vanwege het vele wisselen? En hoe krijg ik mijn kind weer aan het poepen? HELP!
Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar jou verhaal komt me bekend voor en ik heb ook heel wat voedingen gehad... En het poepen bleef een probleem. Met met mijn zoon naar de osteo geweest! en sindsdien nooit weer poepproblemen gehad hier... dus misch. een tip. Sterkte ik weet wat het is als moeder.
volgens mij is het niet heel handig geweest dat je zoveel hebt gewissled met voeding hier kunnen de darmpjes best op reageren! ik heb met Sam ook in het begin 1 KEER!!! gewisseld naar FORTE, omdat hij zoveel honger had, maar toen heeft ie alles bij elkaar gekrijsd van de krampjes..... hij kon daar ook niet tegen. ik hoop dat dat middeltje van de dokter werkt voor je, naar he als ze niet kunnen poepen! maar babies hebben de eerste 3 maanden echt altijd krampjes, das heel normaal hoor! je kunt er weinig tegen doen. Als het bij Sam echt heel erg was deed ik hem altijd in de tummy tub. Dit hielp echt heel erg goed, hij kwam meteen tot rust.... heeleboel sterkte! en ik hoop dat je beeb er snel van af is! liefs Muis
Oei das wel veel verschillende soorten in zo'n korte periode... Geef het even de tijd, krampjes is normaal op deze leeftijd. Denk er wel om met forlax want dat kan het ook verergeren, dat was bij mijn zoon ook zo.
Hier doet forlax wonderen (mijn dochter is wel ouder, ben met forlax begonnen toen ze 6 mnd was). Maar het is natuurlijk niet iets om te blijven gebruiken. Dus als het weer even op gang is allemaal, zou het zonder forlax ook goed moeten gaan, anders moet je weer even naar een arts om een meer structurele oplossing te vinden (dat ga ik binnenkort ook doen, want 2 mnd forlax vind ik wel het max). Ennuh... heel veel kindjes hebben last van obstipatie, zeker bij flesvoeding, dus het is echt niet meteen KMA ofzo, maak je geen zorgen. Sterkte ermee!!
Mijn dochter had ook heel veel last van krampjes, ik t met haar naar een osteopaat gegaan, daarna ging het stukken beter! Ze is een 2 maanden later heel veel gaan spugen, het CB heeft zoveel adviezen gegeven waardoor het alleen slechter ging dat ik op eigen houtje maar weer verder ben gaan proberen. ik ben overgegaan op Nutrilon Soja.. (van 20,45 per pak!!!) en dit gaat super! Moest weer terug op oude voeding volgens hun want Feetje zou geen geen melk allergieen hebben, nouweee mooi dat ze alles weer uitspuugde! Na 3 dagen gewoon weer terug gegaan naar de Soja.. Heb er nu nogsteeds gezeik van, ze heeft door die stomme hypo-allergene voeding gelijk extreme luieruitslag& spruw gekregen.. en het ergste is nog wel dat ze nu niet meer door slaapt! Als je denkt dat het beter is om op iets anders over te gaan moet je het gewoon doen.. je mamma gevoel is vaak het beste! Succes!
ik denk dat die florax goed helpt, eventueel kun je de thermometer even in zijn kont doen, dat stimuleert de darmen even zodat hij gaat poepen, (dit mag je niet te vaak doen!) eventueel een lepeltje olie geven, wil ook de darmen stimuleren. Je kleintje op zijn buikje laten spelen op het aankleedkussen, dat masseert zijn darmpjes, of gewoon even met je hand over zijn buikje masseren. en als ie dan weer een paar keer normaal gepoept heeft ermee stoppen. dan moet hij het zelf gaan doen. Verder zou ik vanaf nu een aantal weken hetzelfde soort melk gaan gebruiken, omdat hij steeds moet wennen aan nieuwe melk. groetjes en succes
Ten eerste je niet schuldig voelen, je bent gewoon als mama van alles gaan proberen om de pijn bij jou kindje weg te nemen en dat is een hele natuurlijke reactie. Hier heeft ons meisje ruim 7 weken liggen krijzen van de krampen, we konden haar niet troosten en ze huilde zo'n 13 uur van de 24. Uiteindelijk zat mama huilend bij de huisarts ik kon gewoon niet meer. Gelukkig had de huisarts ook een huilbaby gehad (al was dat al ruim 20 jaar geleden). Na enig onderzoek bleek dus dat Kinley heel veel lucht vast had zitten, het kon haar maagje gewoon niet uit. Op zijn advies (weer) met infacol begonnen maar dan met de dubbele dosis. - infacol is in de vrije verkoop verkrijgbaar en compleet onschadelijk, het werkzame stofje wordt nl ook gebruik in frisdrank om de belletjes klein te houen. Toen ging het wat beter maar poepen was er nog steeds niet bij. Daarna kregen we er lactulose bij voorgeschreven en na een stoot van 3 dagen 5 ml schoot het los. Op aanraden van de arts haar een onderhoudsdosis gegeven van 3 ml per dag omdat hij het vermoeden had dat er nog wel heel wat ontlasting vast zat in haar darmen En dat klopte met enige regelmaat kwamen er hele harde stukken mee. Nu zijn we 5 weken verder, de infacol zijn we niet meer nodig en zelfs de lactulose ben ik aan het afbouwen, van elke dag 3 ml naar om de dag 3 ml en sinds vandaag om de dag 2 ml. Wat verder ook kan helpen is zijn voeding klaarmaken met bronwater. In ieder geval heel veel succes en sterkte. Greotjes anita