Mijn zoontje is inmiddels 6 maanden en sinds een maand slaapt hij ineens zo onrustig. Eerst dacht ik dat het een sprongetje zou zijn, maar het duurt wel erg lang. Voorheen sliep hij altijd al om 18.00 uur, dan maakte ik hem wakker voor de fles van 23.00 uur en dan kwam hij weer rond 07.00 uur. Hij werd nooit wakker en sliep met 3 maanden al lekker door. Sinds een maand wordt hij ineens rond 21.00 uur huilend wakker en ook ineens weer rond 05.00 uur! We lopen op ons tandvlees en ik weet niet waar het aan ligt. Herkent iemand dit? Tips?
Lastig! Als het al zo'n tijd duurt lijkt het inderdaad geen sprongetje... Hier hebben we ook perioden dat het slapen minder gaat, ik kan er geen touw aan vastknopen. Nu gaat het gelukkig al een paar nachten goed. Gaat je zoontje wel weer lekker slapen als je hem troost? Misschien droomt hij, of komen er tandjes aan. Eventueel een klein flesje geven?
Hoi, herkenbaar. ons zoontje (bijna 6 maanden) heeft er laatste weken ook last van. Ook wij dachten zal wel een sprongetje zijn. Sinds 2 weekjes is ie ziekjes verkouden, vorige week ook koortserig. Wij denken nu zelf aan dat zijn tandjes nu doorkomen. Sinds het weekend zien we ook witte plekjes op het tandvlees. En dan hebben ze ook last van goed doorslapen. houd het tandvlees goed in de gaten en andere symptomen.
Die tandjes zitten er zeker aan te komen, ik zie er gewoon twee 'klaarstaan' in zijn tandvlees, maar dat zie ik ook al een maand!! Van mij mogen ze wel komen als het daar aan ligt. Het troosten gaat ook moeilijk 's avonds en dat zijn we al helemaal niet van hem gewend. Het is een rustig vrolijk ventje die eigenlijk zelden echt hard huilt. En nu ineens is het 's avonds voluit! Ik geef hem nu zijn fles dan maar eerder (ipv 23.00 dus) en dan slaapt hij vrij snel weer verder. Om dan ook weer om 05.00 uur wakker te worden. Misschien logisch en heeft hij gewoon honger, maar dat heb ik ook al geprobeerd op te vangen. We zitten nu sinds een week aan de opvolgmelk voor hongerige kindjes, maar vaste voeding wil hij absoluut nog niet. Vanochtend heb ik er twee hapjes Bambix fijne granen ingekregen. Ik krijg het idee dat dat hij steeds honger heeft, maar hij heeft al Extra voeding, met nutriton en 's avonds rijstebloem erbij!