Mijn oma wordt dit jaar 80. We wilen graag met de kleinkinderen een kado geven. We zijn met 6 en straks 2 achterkleinkinderen..... Zijn er leuke ideetjes ? Ik hoor ze graag !
dat ieder kleinkind/kind/schoonzoon- of dochter een herinnering aan oma opschrijft. met een tekening, een gedicht, of een klein cadeautje erbij. wij hebben dit met de familie gedaan, allemaal op A4-tjes. in totaal waren het precies 90 (mijn op werd 90) A4tjes vol. die hadden we in een kistje gestopt waarop stond: een schatkist vol herinneringen. me opa was zoo blij toen hij het kreeg, heel speciaal!
Een foto laten maken van al haar kinderen + aanhang + kleinkinderen en achterkleinkinderen en die in een enorme lijst aanbieden
een collage maken van vercshillende foto's die iedereen naar jou heeft opgestuurd. is (misschien) iets leuker om naar te kijken als een opgezette studio foto
toen mijn oma 80 werd had mijn zus een cd gevonden met liedjes uit oma's jonge jaren: andrew sisters, very lynn en dat soort dingen. en dat vond ze superleuk
Wij hebben toen mij grootmoeder 80 werd, een spiegel cadeau gedaan met daarin een mooie tekst in. En deze hebben we ondertekend met ' je kleinkinderen' ze vond het een leuk idee, en ze gebruikt hem ook!
wij hebben pas een foto van 50 cm bij 75 cm laten uitvergroten bij de hema...nou dat is echt super geworden! je toestel op een hoge resolutie zetten en bestellen bij de hema en dat voor 7,95 miss een tip!
Toen mijn oma 80 werd hebben we een zaaltje gehuurd met buffet en alles, en toen met de familie liedjes gemaakt op bekende melodieen over mijn oma en die gezongen/uitgebeeld! Ik was pas 10, maar kan me nu nog die liedjes herinneren, en mijn oma vond het super!
Mijn oma wordt in september 80 en wij geven haar met de kleinkinderen een weekendje weg met de (achter,-klein)kinderen.
Toen mijn oma 80 werd hebben we in 80 ballonnen een nummer gedaan en vervolgens de ballon met helium opgeblazen. We hebben toen 80 kleine "cadeautjes" die naar een herinnering verwezen ingepakt en daar een nummer opgeplakt. (BV. een taartvorm voor de heerlijke taarten die ze voor ons maakte, een koekjes steekvorm voor de kerstkoekjes die we samen bakten, een wc-rol die naar een enorme blunder verwees etc) Ze moest de ballonnen 1 voor 1 kapot prikken, dan het juiste cadeautje erbij zoeken en vervolgens raden waar het cadeau mee te maken had. Als ze het niet wist had iemand een lijst met alle nummer om de "herinnering" voor te lezen en van wie die kwam. Erg leuk. M'n oma vond het super.
ik heb voor mijn oma, toen ze 85 werd, een fotoboek gemaakt. Met foto's van de kleinkinderen van vroeger en nu. Dus als babyfoto, met de groei naar hoe je er nu uit ziet. Hier heb ik dan een scrapboek van gemaakt. foto's kan je heel makkelijk scanne, en dan op fotopapier uitprinten. Eventuele achterkleinkinderen kan je daar ook in meenemen... Misschien ook een leuk idee voor jouw oma?
Mijn oma wordt 80 in februari en geeft n feestje. Dankzij dit topic ga ik aan alle genodigden vragen om mij een pakje te bzorgen dat hen aan haar doet denken en die steek ik dan samen in een grote doos met strik errond! Zo kan ze raden env alt er nog eens wat te lachen Bedankt dames Kitty