Zo zielig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zoe10, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe10

Zoe10 Bekend lid

3 sep 2007
    551
    2
    16
    Mijn dochtertje heeft erg veel last van darmkrampjes. Ik heb het gevoel dat het meer is dan de "gewone" en "het hoort er bij" krampjes.
    Ik hoop dat iemand het herkend en misschien eat tips heeft.

In het kort:
    Mijn kleine meid drinkt vanaf het begin al flesvoeding (nutrilon standaard). De eerste twee weken kreeg ze daar een beetje borstvoeding bij, maar het wilde niet op gang komen dus na twee weken volledige flesvoeding gekregen.

Al in de eerste dagen had ze last van krampjes, maar dit ging na wat buikmassage en beetje wiegen redelijk snel weer over.
    Dit werd in de volgende weken steeds erger en duurde steeds langer voor het afzakte. Haar ontlasting liet ook steeds langer op zich wachten.

De krampjes werden zo erg dat ze het echt uit schreeuwde van de pijn. Massage, fietsen met de beentjes, infacol, cinababy, nutriton. Niets hielp en helpt meer. Meerdere keren naar cb geweest en als antwoord gekregen dat het er bij hoort en vanzelf over zal gaan. Na een nacht waarin ze uren non stop heeft geschreeuwd en dubbel heeft gelegen van de pijn, ben ik naar de huisarts gegaan. Verteld hoe en wat. Daar lactulose mee gekregen. Maar zelfs met lactulose nog steeds om de paar dagen had ze een volle luier maar tussen door wel elke dag veel persen, veel windjes en heel veel krampjes. Weer terug naar de huisarts en nu advies dan maar te stoppen met lactulose en in overleg met cb andere voeding proberen. Cb kon ik bellen en die zouden dan binnen twee werkdagen terug bellen. Dat duurde mij te lang en zelf maar over gestapt op nutrilon omneo.
    Natuurlijk na zelf veel te hebben gelezen en de nutrilon advieslijn te hebben gesproken.
    Nu gebruiken we dit sinds dinsdag en ik weet dat we het twee weken moeten aan kijken, maar het is zo moeilijk om mijn kleine meid zo veel pijn te zien hebben. Ze heeft vandaag alleen al minimaal drie uur gehuild van de pijn. En dat was zowel voor als na een poepluier. En dit is eigenlijk wel elke dag zo. Dit is toch niet normaal.

Een heel lang verhaal geworden maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Mijn meisje is ok beroerd vam de kramp, vnl tussen 6 en 9 en dan weer tussen 18 en 21 uur. Het gaat net als bij jou gepaard met vreselijk schreeuwen en huilen van de pijn en ze slaapt te weinig. Ik geef bv dus qua voeding geen idee, maar ik neem haar mee naar mn acupuncturist. Werkt fantastisch :) hij zorgt dat haar maagje rustig wordt en dan,verdwijnt ook de kramp :)
    Ik vermoed dat een osteopaat ook uitkomst kan bieden.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn oudste had ook veel krampjes

En hij had een navelbreuk... Geen idee of het huilen nu van de navelbreuk kwam of van de krampjes maar hier hielp sab simplex icm een draagdoek goed ! Ik kan je echt een draag doek aan raden

Onze zoon werd helemaal geobserveerd en die bleek na onderzoek gewoon 18 uur per dag te krijsen !

De osteopaat heeft ons geholpen met zijn navelbreukje en na twee behandelingen huilde hij de helft !! Oke nog 9 uur per dag maar de helft minder krijsen was voor ons al heel wat , daarna dus gaan dragen met een draagdoek en hij huilde bijna niet meer ! Hielp echt voor de krampjes steeds in kikker houding te liggen bij mama,

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ja ook een draagdoek!

5. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Heb je aan koemelkallergie gedacht?

Ik neem toch aan dat de huisarts met ander voeding koemelkvrije voeding bedoelt zoals pepti.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Pepti is niet koemelk vrij, maar de eiwitdeeltjes van de koemelk zijn in kleinere stukjes geknipt. Hierdoor herkent het lichaam het minder snel als koemelkeiwit.

Neocate of nutramigen AA zijn koemelk vrij.

Pepti is wel de eerste stap bij verdenking kea. (KoemelkEiwitAllergie)

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wanneer begint het huilen?
    Hoeveel voeding geef je en hoe vaak (hoe zwaar is ze?)

Als je een beetje een ritme en regelmaat heb, hoe ziet je dag eruit?

8. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Mijn zoon precies hetzelfde verhaal. Ik voel zijn darmpjes gewoon onder mijn hand bewegen als ik mijn hand op zijn buik leg.
    Heb ook lactulose gebruikt, maar dit leidt alleen maar tot meer krampjes.
    Het werkt wel wat betreft stoelgang, maar als het aan de andere kant pijn veroorzaakt, vraag ik me ook wel eens af of het wel goed is dan...
    Nutriton heeft op sommige babies een laxerende werking en op andere een verstoppende, dus dat is ook maar gissen wat het met jouw baby doet.
    Dit gaat nu al bijna 10 weken zo door. Ben inmiddels ook wel best radeloos hoor...
    Ben bij ostheopaat geweest, maar deze kon niet echt iets vinden. Heb twee keer een observatieperiode gehad in het ZH en hier hebben ze hem uiteindelijk op Pepti gezet (voor koemelkallergie) en verder gaven ze aan dat als hij geen koemelkallergie heeft, zijn darmen niet goed ontwikkeld zijn en dit gewoonweg "tijd" nodig heeft.
    Mja, daar ben je dan vet mee:) Ondertussen schreeuwt mijn zoontje het uren per dag uit van de pijn en slaapt hij niet. En daardoor slapen wij ook niet, dus het is een vicieuze cirkel...

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Probeer een een draagdoek ! Oke je hebt je kindje echt de hele dag bij je maar dat vond ik fijner als steeds dat gekrijs

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien eens (ander) mineraalwater proberen om de fv aan te maken? In NL wordt er blijkbaar snel medicatie gegeven, maar in B is ander water de eerste (en vaak heel effectieve) stap om krampjes tegen te gaan.

11. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Als ik je verhaal zo lees dan vind ik het aardig herkrnbaar. Mijn kleintje had ook al vanaf de eerste dagen kramp en heeft zelfs een keer 4 dagen vrijwel non stop gehuild van de kramp. Hier gaf een warm badje vaak uitkomst of de douche en dan met het buikje ondet de straal. Of de draagdoek of met het buikje op mijn arm dragen. Heb toen ook infacol gebruikt rechtstreeks in het mondje maar daar werd het eigenlijk alleen maar erger van toen hij nog zo piepklein was.

Toen hij net geen 2 maanden was overgestapt naar friso en het werd in 3 dagen tijd de helft minder. Uiteindelijk zijn we de infacol in de fles gaan doen ipv in zijn mondje en dat bleek hier ook beter te helpen. In combinatie met de dr brown fles werkte dat hier super.

heb hier ook vaak gedacht dat er vast meer aan de hand was met hem en heb vaak genoeg jankend op de bank gezeten omdat ik het echt niet meer wist. Maar door bovenstaande is het toendertijd echt 90% verbeterd en uiteindelijk gaat het echt over.

luister naar je gevoel en probeer niet te veel aan de voedingen of druppels of andere middeltjes te veranderen, zo'n klein lijfje moet daar steeds aan wennen. Ik heb die fout ook gemaakt en dat maakt alles vaak alleen maar erger.

12. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Das ook een goeie inderdaad! Wij mochten van de kraam de voeding maken met watm kraanwater maar zijn het toen al snel gaan doen met gekookt water. Dat maakte hier ook verschil.

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou het volgende doen:

- Andere voeding proberen. Gehydrolizeerde melk / Pepti / Nutramigen. Zien wat effect heeft.
    - Draagdoek (het contact met mama en de houding laten kunnen voor verlichting zorgen)
    - Maar vooral bij je huisarts vragen voor een verwijzing naar de kinderarts en op allergie testen drukken. Dat zou toch moeten gedaan worden na al wat je al hebt geprobeerd vind ik.

14. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Klopt wat je zegt, ik wilde alleen even heel snel (wegens weinig tijd) aangeven dat de huisarts met andere voeding ws doelt op pepti oid en niet op Omneo.

15. Zoe10

Zoe10 Bekend lid

3 sep 2007
    551
    2
    16
    Dank jullie wel voor jullie reactie.

De laatste keer dat ze is gewogen woog ze ruim 9 pond. Ze krijgt nu 5 keer 150-5 met nutriton. Qua ritme doet ze het heel goed. Ze huilt het meeste aan het einde van de middag en in de avond. Maar op slechte dagen gewoond e hele dag. Alleen liggen wil ze dan al helemaal niet dus het is voornamelijk bij mij in mijn armen.

Osteopaat zijn we al 1 keer geweest en hebben volgende week weer een afspraak. Maar dat heeft nog niets gedaan.

Draagdoek heb ik al een paar keer geprobeerd, maar ze is zo druk aan het bewegen dat ze nog wilder doet als ze ingebakerd is of in een draagdoek zit. Maar ik ga het zeker weer proberen, misschien moet ze ook wennen.

Koemelk allergie hebben we het over gehad bij de huisarts maar ze heeft geen enkele symptoom zoals uitslag of rode billetjes buiten de krampjes om. Vandaar eerst de omneo.

Mineraal water ga ik zeker proberen, gebruik. gewoon kraanwater opgewarmd in de magnetron.

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kea hoeft absoluut niet in de vorm van eczeem/uitslag of rode billen te uiten.

Standaard wordt er gezegd dat een baby 2 van de 3 symptomen 'moet' hebben;
    - huidklachten, zoals eczeem of uitslag
    - luchtwegklachten, zoals extreem verkouden, of astmatische klachten
    - maag- en darmklachten, zoals flinke (erger dan normaal) darmkrampen.

Hier houden veel artsen zich aan vast, echter dit betekend niet dat alle kindjes 2 van de 3 symptomen heeft. Mijn oudste had kea en alleen darmklachten!

@miepje1983, oke. Het stond er een beetje krom, waardoor een ander misschien denkt dat het volledig koemelk vrij is.

17. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ons zoontje had hele erge krampen (huilen, huilen en nog eens huilen) kon heel slecht poepen en had wel eczeem op zijn gezicht. Die eczeem ontstond pas veel later. Hij krijgt al sinds dat hij 8 weken is nutramigen en de krampen en buikpijn waren nagenoeg meteen voorbij! Het werd eigenlijk meteen een heel blij jongetje! Eczeem heeft hij nu nog wel steeds, niet meer op zijn gezicht maar wel over zijn romp en armen en benen....

We hebben alles geprobeerd zodat hij geen buikpijn meer zou hebben, oa Omneo, sab simplex, mineraalwater, massages, alle soorten flessen, probiotica, alle tips die ik kon vinden hebben we uitgeprobeerd en niets hielp... Nutramigen gelukkig wel!

Ik heb verder dus geen ervaring met maar 1 symptoom, maar je verhaal komt me wel heel bekend voor. Alle baby's huilen, maar ik vind het niet normaal als ze hele dagen krijsen, zoals mijn zoontje. Hoop dat je snel een oplossing vindt en dat je kleintje snel van de pijn af is!

18. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Wat bij mijn dochter hielp was haar op haar buikje op mijn onderarm laten liggen, en dan met haar wandelen..
    De Tummytub hielp ook tegen de krampjes! (met gevolg dat ze er altijd wel in ging poepen.. :) haha)

Deel Deze Pagina