Dit gaat niet zo makkelijk als ik gedacht had.. Is dat overstappen noodzakelijk? Wij hebben avent fopspenen, en expres hetzelfde merk weer gekocht maar dan vanaf 6 mnd.. Maar ze pikt het (nog) niet.. Tips?
Gewoon niet doen is echt niet noodzakelijk. Mijn dochter heeft ook gewoon nog 0 tot 6 wel van bibi Zelfs mijn nichtje van 3 heeft nog van 0 tot 6 maanden ook alleen in bed, zoals mijn dochter ook. Niet beter te weten kan dit echt geen kwaad..
Zolang ze het schiltje niet in haar mond kan doen en de speen niet kapot kan bijten,hoef je niet persé over te stappen.vaak is de speen wel wat harder bij elke stap die je omhoog gaat en dat zou helpen met er vanaf komen als ze ouder zijn. Hier stap ik wel telkens over op een grotere maat maar meestal geeft dat hier geen probleem.
Hier een paar keer geprobeerd en toen pakte ze de grotere Avent spenen wel. Ze doet ze nu telkens ondersteboven in haar mond. Met dat plastic ding dus over haar neus. Zit kennink lekkerder ofzo. Want als ik m goed doe zit ie binnen een paar minuten weer ondersteboven
Kan ik met m'n pet niet bij, serieus. Dl hier gewoon andere speen (6+ Avent) en ze neemt m gewoon. "Overstappen" klinkt wel erg zwaar wist niet dat her een probleem kon zijn.
Onze dochter wil ook niet over op 6+. Misschien een domme vraag, maar waarom "moet" het? Zijn haar oude speentjes gevaarlijk?
Goh ook nooit over nagedacht dat dat problemen kon geven. Ik heb met 5 maanden eentje voor 6 maanden gegeven omdat ik hem voor de 3e keer met het schildje in zijn mond betrapte. Ik heb dan ook geen tips..
De mond groeit natuurlijk ook het hele koppie wordt groter. Op een gegeven moment begon huer de speen er uit te vallen en bleek deze te klein. Maatje groter ging meteen beter. Dus misschien wachten tot dat moment.
Zodra ze die schildje in hun mond kunnen krijgen, kun je beter wel overstappen.. Mijn jongste lukte dat met 4 maand al, daarna overgestapt naar een maatje groter, en dat ging goed.
Het moet natuurlijk niet maar is wel beter om een paar redenen. - de spenen worden iets harder voor o.a. het bijten/kauwen wat ze gaan doen. - doordat je kindje groeit wordt de speen in verhouding te klein waardoor het schildje volledig in zijn/haar mondje kan komen en je kindje kan stikken. - daarnaast word de speen te klein voor het mondje aangezien je kindje groeit. Het speentje kan er steeds uit vallen en de vorm "klopt" niet. Ik dacht dat, dat dan niet goed voor het mondje was maar dat weet ik niet zeker.
Hier pas sinds 4 weken dat ze de 6-12 maanden speen pakt. Dus met 10 maanden pas. Had wel de vorige spenen met een ring gekocht, want was bang dat ze hem helemaal in haar mond zou doen. Nooit gebeurd overigens. Dus no worries!
Het lijk gewoon alsof ie niet past ofzo, ze krijgt hem niet goed aangezogen.. Het plaatje is volgens mij even groot, de ring ook, alleen de speen van 6+ is inderdaad iets harder en groter.. Het lukt 'r niet en dan valt ie weer uit en dan is het weer brullen
Hier moest ze ook even wennen hoor, want de speen was een beetje groter.. Maar verder geen probleem gehad ermee...
Onze meid is 'al' bijna 14 maanden maar heeft nog steeds de Bibi speen 0-6 maanden. Wij hebben regelmatig de andere spenen geprobeerd, maar ze wilt het gewoon echt niet! Nou ja, dan maar niet. Zal wel geen kwaad kunnen denk ik.