Baby mist papa die weinig thuis is?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sugarblossom, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hoi allemaal,

De laatste tijd is onze baby veel meer aan het huilen als voorheen. Mijn vriend werkt van s' morgens vroeg tot een uur of 8. Soms ziet ze papa niet of heel even en gaat ze naar bedje toe. Vanavond was papa een keer vroeg thuis en toen ze moe was en ik haar bedje wilde doen ging ze heel hard huilen. Vervolgens maar gevraagd aan m'n vriend of hij een keer even bij dr in het grote bed wilde blijven liggen om ze in slaap te laten vallen want bij mij bleef ze heel erg hard huilen/krijsen.

Ik zei: misschien kun je even een boekje erbij pakken en had Venkel thee van Hipp gemaakt voor dr om rustig te laten worden. Kwam ik boven waren ze saampies heerlijk aan het giechelen, boekje lezen. Het lijkt wel alsof ze papa heel erg mist. Merkte het ook al aan dr als hij thuis is en ze naar dr papa kijkt.

Wie heeft er ervaring mee? of bij wie is dit ook eens voorgekomen? wat kunnen we het beste doen?

2. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Helaas geen tips maar het lijkt me erg vervelend voor jullie en jullie meisje :(

3. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ja heel herkenbaar! Helaas zijn vele er van overtuigd dat een baby/dreumes geen gevoel voor tijd kan hebben of papa niet zo kan missen als jij beschrijft maar hier is het toch ook zo. Mijn zoontje wordt ook vervelend of huilerig als papa moet overwerken en staat hem vanaf een uur of 5 op te wachten. Als hij mijn vriend niet heeft gezien krijg ik hem niet eens in bed! Hier helpt de tijd samen zoals jij boven bijv. beschrijft heel goed. Laat ze samen genieten als je man wel op tijd thuis is en in de weekenden. Helaas heb ik ook geen gouden tip maar ergens is het alleen maar goed dat ze toch een band met haar vader heeft ondanks dat hij veel werken is.

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Heel herkenbaar! Mijn zoontje had dit helemaal erg. Sindsdien (voor zo ver mogelijk) brengt papa de kindjes naar bed, leest lekker een boekje voor, even lekker kroelen.
    Als mijn man avonddienst heeft, kan hij ze dus niet naar bed brengen. Mijn zoontje was dan altijd helemaal van slag. Zo zielig! (Nu is het minder omdat ik het een beetje uit kan leggen)
    Mijn dochtertje heeft het iets minder, maar je merkt wel hoe blij ze is als papa er weer is ;) :)

5. Grappig, ik heb dat idee soms ook dat ons zoontje zijn vader mist. Vaak wil hij niet gaan slapen en dan komt mijn man thuis en die gaat dan nog even bij hem kijken en met hem praten, en dan slaapt ie opeens wél daarna.

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Heel herkenbaar maar t wordt hier nu wel iets beter. Mijn man werkt in de horeca en ze is echt veel gezelliger op de dagen dat hij vrij is.

Soms zien ze elkaar een hele dag niet en merk dan echt dat ze hem mist, vooral s'ochtends

7. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Snoeki
    Ja soms erg pittig ze kan heeeel erg hard huilen en zelfs erbij gillen.

trotsemama12

Ik geloof wel dat ze het allemaal aanvoelen zoals die van jou doet. Ik ga ze inderdaad saampies wat meer samen laten doen.

Pleak
    Wat heerlijk! Hier moet dat ook maar vaker gaan gebeuren. Ook ik heb dan eens mijn handen vrij. Wel lastig als je man avondienst heeft zeg maar wel fijn dat je het nu een klein beetje kunt uitleggen.

Bolkje & Nichelle
    Haha zie je! Ben gelukkig niet de enige hier. Ik merkte het eerder ook al een beetje en vooral gisteravond. Moet wel bijna dat het dat is dat ze haar papa mist.

Bedankt voor jullie reacties!

8. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik heb hier juist een dochtertje dat begint te huilen zodra papa thuis is :)

9. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat hier ook helpt, is dat de kleine man papa 's ochtends ziet. Desnoods even wakker maken (wij hebben geen ritmeschema's, dus dat kan). Kan hij even opladen en is er niks aan de hand.

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Vervelend he als je partner zulke lange dagen maakt. Hier hetzelfde, man komt rond 8 uur thuis dus hij zier de kleine weinig.
    Of mijn zoontje nu al echt mist weet ik niet maar hij word wel altijd blij en hij vind het ook leuk om z'n vader te zien.
    Ik heb verder geen tips voor je aangezien ik hetzelfde heb met mijn man.

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Agossie, zal vast niet door hem komen hoor!
    Als ik kijk naar haar leeftijd gok ik op die vervelende huiluurtjes in de avond. Komt vanzelf weer goed! :)

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Oeiii hoe kan dat..

13. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ze ziet papa s' morgens wel maar dan heel even voordat hij gaat werken. Maar helpt hier volgens mij niks... :(

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Jij ook veel succes Anousje

15. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hier mist hij zijn papa ook, vooral tegen 18.00 (als papa thuis komt) merk ik dat hij wat humeurig wordt. Als ik dan tegen hem zeg dat papa bijna thuis is verschijnt er al een glimlach! Hij keek vanavond zelfs al naar de deur om te zien of papa er al was! :$

Als papa dan thuis komt word hij zo blij en enthousiast dat dat altijd in een huilbui resulteert :p

16. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ahwww zo schattig! Wat een moppie.

17. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Heel herkenbaar! En nu is mijn man gewoon van 8.00 tot 18.00 van huis, maar zodra hij thuis komt, hij hoeft maar de deur open te doen en er staan er 2 te stuiteren hoor!

Nu toevallig is manlief voor 3 dagen op zakenreis, dus die zijn donderdag niet te houden.

18. Talvi

Talvi Niet meer actief

Hier ook heel herkenbaar! Jamila mist haar papa ook wanneer hij aan het werk is. Ze wil vanaf half 4 echt niet meer slapen ook al is ze hartstikke moe. Rond die tijd wordt ze ook een beetje hangerig en jammerig en kijkt naar de deur. Mijn vriend gaat om 07.15 weg en is er rond 16.30 weer. We staan om 06.30 met zijn drieën op dus ze ziet hem s'ochtends maar even. Wanneer mijn vriend thuis is is ze meteen een stuk vrolijker en gaan ze samen even knuffelen :) In het weekend hebben ze meer tijd samen.

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja, dat kan zeker hoor!
    Dat was met mijn dochtertje ook zo.. Die is altijd een papa's kindje geweest, als huilbaby was hij ook echt de enige die haar uiteindelijk stil kreeg.. Ik was alleen voor het geven van flesjes/voeding en als ze ziek was haha.. Voor de rest wilde ze alleen maar papa. Nu nog is het eerste wat ze vraagt als ze opstaat: Is papa thuis of is hij aan het werken? Daarna vraagt ze nog zeker 2/3 keer om hem terwijl hij altijd meestal om 14.00 thuis is.. Mijn zoontje is compleet het tegenovergestelde, dat is mijn Siamese Tweeling. Zit altijd aan mij vast geplakt :D

Deel Deze Pagina