Hoi allemaal, Ik vind borstvoeding heel onprettig en kolf momenteel de voedingen. Ik zit nog lang niet op volledige productie en wil hier graag de ervaringen met jullie delen. Dus ik ben op zoek naar jou die borstvoeding wil geven aan zijn/haar kleintje, niet aan de borst geeft, maar de voedingen afkolft. Hoe gaat dat? Hebben jullie volledige productie? Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? Hoe reageert jullie baby op de combinatie tussen afgekolfde borst- en kunstvoeding? Zit er ritme in? Hoe heb je dat gedaan? Etc etc.. Ik hoor het graag! Liefs, NN *Edit moderator: topic verplaatst*
Heb het tot week 6 of 7 vol gehouden. Lena wilde echt no way aan de tiet, krijsen op het hysterische af, flesjes ging altijd prima. Ritme? Geen idee. Altijd op verzoek gegeven... Het verschil tussen kunst- en borstvoeding daar zat ze niet mee, ze dronk ook zonder blikken of blozen lauwe rooibosthee uit de fles met 5 weken ofzo. Kon het op een gegeven moment niet meer bij elkaar gekolfd krijgen, zat overdag 8 keer te kolven voor 150 ml., dat vond ik ook geen zoden aan de dijk zetten. Kolfde met een handkolf, electrisch vond ik zo naar... Met de overgang naar volledige poeiermelk heeft ze een paar daagjes wat buikpijn gehad, maar dat hebben heel veel kindjes met 6 of 7 weken geloof ik. Overigens zijn hier ook dames op het forum die het een half jaar hebben volgehouden!
Hallo, Ik heb bij alle kinderen gekolfd. Mijn ervaring is dat electrisch kolven het beste is. Om de drie uur aan de machine, 5 minuten per borst, en binnen no time heb je genoeg. Handkolven haal lang niet zoveel uit, stimulatie is dan ook minder. Soms na toeschieten komt even niks maar bedoeling is dat je wel doorgaat, dan komt het weer. Bij de drieling wilde ik het ook doen, maar na 4 weken had ik het bekeken. Was veel te veel werk met drie. Hield geen tijd over tussendoor. Bij de oudste twee ging het prima. Groetjes Brez
Hoi, Ik kolf fulltime. Senna is inmiddels 5 en een halve maand oud en heeft nooit de borst willen pakken. Ja, om op te kauwen maar naar achter zuigen... hooo maar. De eerste drie maanden kolfde ik 7 keer per dag, inmiddels ben ik afgebouwd naar 2 keer per dag. Met de enorme voorraad die ik in de diepvriezer heb liggen, ga ik het nog wel anderhalve maand volhouden om haar borstvoeding te geven. Ik kolf met een electrische kolf en dat gaat prima. Ik heb veel produktie, behalve na mijn eerste borstontsteking, toen was het pet. Ik heb toen een kleine 2 weken om de twee uur gekolfd en zo is de produktie weer bijgetrokken. Momenteel kolf ik dus 2 keer en dan haal ik er per kolfsessie zo'n 300 cc uit. Het afbouwen gaat bij mij erg lastig omdat ik zoveel produktie heb en erg gevoelig ben voor borstonsteking (heb er al twee gehad). Ik vond het kolven prima om te doen, enige nadeel was dat Senna een veeleisend meisje is. Een lieverd, en geen verkeerd woord over haar... maar het is wel zo. Daarom was het vaak een heel gepuzzel om te kolven wanneer zij sliep. Dat doet ze slecht, dus ik heb wat afgestoeid. Toch zou ik het weer doen als het moest. Het geeft een enorme kick om te zien hoe ze groeit op mijn melk en ik ben er erg trots op. Succes Anna
Dat had ik in het begin met Colin ook. Lag hij net te slapen pakte ik als een speer mijn kolf, maar ik kwam vaak nog geen eens zo ver dat ik mijn bh kon openen, was hij al weer wakker. Op gegeven moment ben ik begonnen hem voor mij, op een aankleedkussen, op tafel te leggen en nu hebben we de grootste lol tijdens het kolven. Kunstvoeding om bij te voeden had ik alleen maar de eerste week nodig. En Colin heeft het zonder probleem gedronken. Nu heb ik een prima productie en kan ook weleens melk invriezen. Waarom vind je borstvoeding trouwens onprettig Naannaan?
ik kolf ook en geef het via de fles, borstvoeding gewoon aan de borst deed bij mmij zo'n pijn dat ik het niet leuk meer vond. ik heb nu wel volledige productie, heb je dot niet dan moet je wat vaker kolven om de hoeveelheid op te voeren. dus bv ipv 6 x kolven.. 7 of 8 keer net zolang tot je de gewenste hoeveelheid denkt bereikt te hebben en dan 6 x per dag gaan kolven, je zal zien dat het meer is. belangrijk ook is dat je veel drinkt, ik drink tijdens het kolven extra 250cc water. ik geef nu 5x borstvoeding en 1x kunstvoeding en dat gaat harstikke goed. ik merk geen verschil bij hem en heb gewoon een voeding vervangen.
Kikkervisje, wat lekker dat je de grootste lol met je kind hebt tijdens het kolven. Senna vindt er werkelijk niets aan wat best wel lastig is. Gelukkig kolf ik nu nog maar 2x per dag en meestal is mijn vriend er dan zodat hij Senna even bezig kan houden. Als hij er niet is dan is het wachten geblazen tot Senna op bed ligt en slaapt. Ik hoop dat een eventuele tweede kindje wel 'gewoon' uit de bost wil drinken, dit lijkt me toch een veel mooier iets.