Hoelang voordat borst ontwend?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door suus28, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus28

suus28 Lid

30 jul 2007
    52
    0
    0
    Ik heb besloten dit weekend te gaan stoppen met bv. Geef nu nog 1 a 2 keer per dag en daar heeft mijn dochter niet meer genoeg aan. Echt met de tranen in mijn ogen en pijn in mijn hart maar het is niet meer te combineren en ik doe haar nu ook te kort als ik door zal gaan. Ik heb nu bijna 8 maanden bv gegeven en ik ben heel blij dat ik deze periode heb mogen meemaken. Nu is mijn vraag hoelang het duurt voordat die kleine beseft dat mijn borsten niet meer voor voeding zijn. Nu grijpt ze elke gelegenheid aan om te drinken zodra ze ze ziet. Vind het ook een beetje zielig voor haar dus hoop dat ze dat snel kwijt is.

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    zodra ze de gelegenheid hebt wil ze naar je borst grijpen, als dat kan waarom niet? als de gelegenheid er is geef daar dan lekker aan toe. de rest kan je dan toch zelf invullen.

3. suus28

suus28 Lid

30 jul 2007
    52
    0
    0
    Het gaat er juist om dat ik wil stoppen en haar dus niet meer aan de borst wil. Hoe lang duurt het voordat ze mijn borsten niet meer associeert met eten?

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar! Ik wilde vorige week de laatste voeding geven, maar mijn dochtertje was flink verkouden en hangerig en wees en greep naar mijn borst 'bies', bies ( zo noemt ze mijn borsten). Toen kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om haar niets te geven.
    Als ze zin heeft in drinken trekt ze ook zo mijn t-shirt naar beneden.
    Daarom ben ik daar ook benieuwd naar. Ik hoop dat iemand het antwoord heeft...

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Oh, dat lijkt me dan moeilijk om het stoppen dan door te zetten. Mijn zoontje begint nu 'borsj' te zeggen en dat is zooooo schattig! Ik maak me nu wel eens 'zorgen' over hoe lang meneertje nog wil drinken. Het gaan ontzeggen lijkt me echt lastig.

Suus (en Line), hopelijk wennen ze snel af. Hoe ouder hoe langer het duurt lijkt mij. Het ene kindje zal er minder om geven dan het andere kindje.

Sterkte!

Deel Deze Pagina