Pff, dat gejéngel - bijna 15mnd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by heerenbeest, Oct 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

Jan 13, 2013
    448
    0
    0
    030
    Ik word er echt tureluurs van. Van dat eeuwige en irritante gejengel.
    - Wil wel/niet eten > jengel
    - Wil per se speelgoed dat zus heeft > jengel
    - Wil lopen aan hand, maar mama even niet > jengel
    - Wil op schoot/niet op schoot/op schoot/niet op schoot/... > jengel
    - Iets lukt niet > jengel

Jengel jengel jengel.

Enniwee.... wanneer werd dit bij jullie minder? Ze zitten allebei tegen het los lopen aan, hoop dat het hier mee te maken heeft en straks weer wat beter wordt... :(:(:(

2. MommyB

MommyB Bekend lid

Oct 21, 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Geen idee hoe lang het duurt, maar zit er momenteel ook volop in.
    Nekharen staan af en toe overeind en dan zet ik hem toch echt even in de box en ga ik even uit het gejengel. Hij loopt al een week of 3 dus dat is het hier niet. Wel kon hij vandaag ineens opstaan zonder steun van bank,box,muur.

Slapen is hier ook ruk momenteel. Volgens de app zit hij in een sprongetje. Gecorrigeerd is hij nu 14.5 maand.

3. lolliebol

lolliebol Bekend lid

Nov 15, 2012
    647
    0
    0
    Zo herkenbaar alles wat je beschrijft!! Ik word er ook tuureluurs van, pffffffff. En hier dan ook nog doorkomende kiezen. Heb dus helaas geen einddatum voor je ;)

4. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

Feb 17, 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hier is het eind in ieder geval nog niet in zicht. Wordt er ook knettergek van! Moet wel zeggen dat het een periode rustiger is geweest maar sinds mijn vriend thuis zit is het 3x zo erg terug gekomen. Van mij wist hij onder tussen dat ik er niet op reageerde maar mijn vriend reageert echt op elk dingetje. Al die maanden werk voor niks...

5. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

Apr 19, 2013
    609
    17
    18
    Female
    Psychologie
    AadR
    Hier zitten we er ook middenin en pffff soms best heel erg vermoeiend. Ik heb helaas geen tips voor je dus :(.
    Hier zitten we ook tegen het los lopen aan, de eerste losse stapjes zijn gezet. Meneer wil hier ook echt niet meer in de wagen of in zijn autostoel. Alleen maar lopen, lopen, lopen en als dat niet mag... gillen!
    Slapen gaat hier helaas ook niet altijd van harte. De ene nacht slaapt hij door van 19.00-07.30 uur en de andere keer wordt hij midden in de nacht wakker en wilt niet meer slapen.

6. beebje2013

beebje2013 Actief lid

Aug 13, 2013
    360
    0
    16
    Yep hier ook....om gek van te worden!
    Ze loopt overigens al wel los dus hier was dat niet de oplossing...ze heeft wel echt last van de kiesjes, dus dat speelt een beetje mee denk ik. Hopelijk is het een fase die niet al te lang meer duurt...

7. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Jep, hier ook jengel-centraal :) Helaas loopt onze dochter al sinds dat ze net 1 was, dus dat is het niet. Ze is sowiezo best heetgebakerd maar de laatste tijd is het echt heel erg. Ik zeg nee: jengelen. We gaan eten, mevrouw wil niet in de kinderstoel: jengelen. Ik sta te koken, ze hangt jengelend aan mijn been. Zucht. Ik word er soms tureluurs van. Hopelijk gaat deze fase gauw voorbij en ondertussen probeer ik voet bij stuk te houden en zelf zo kalm mogelijk te blijven, dat lijkt wel (iets) te helpen.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh wat fijn... Godzijdank, jullie hebben het ook. Ik dacht dat het echt aan mij lag dat ik er zo kriebelig van werd. Ik voelde me al een verschrikkelijk mens. Ik kan er zooo slecht tegen.

Thank you ! Dit topic voelt als een hart onder de riem.

9. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn jongste heeft vanaf 3 maanden tot 2 jaar gejengeld gejengeld gejengeld. Nog steeds is het er 1 met n kop er op, snel boos en sjaggie.

10. icsipoging1

Apr 26, 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij noemen het de slashfase, ik wil wel / niet een boterhaaaaam.
    :D
    Drein drein.
    Maar het gaat over hoor :)

11. Catootje86

Catootje86 Actief lid

Nov 19, 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Hier gelukkig alleen jengelen met verschonen, maar dat negeer ik gewoon, het moet tóch gebeuren. Verder wel slecht slapen inderdaad, wij pakken hem bij ons als hij 's nachts wakker wordt omdat het de makkelijkste manier is om alledrie verder te kunnen slapen, maar de laatste weken is het meer regel dan uitzondering. Maar ja, net 2 kiezen door en nog 2 onderweg... Het gaat vast weer over :)

Succes voor alle mama's van jengeldreumessen ;)

12. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

Jan 13, 2013
    448
    0
    0
    030
    Fijn die herkenning! Niet fijn natuurlijk dat jullie af en toe ook knetterdol worden, maar goed :D

Ik las idd ook dat nu echt de tijd van GRENZEN begint. Gelukkig zijn man en ik hier op één lijn en laten we ze veel ook zelf doen of zeggen we echt nee ik loop nu niet met je (ook al gaat dat af en toe met een boel geluid gepaard *zucht*).

Kiezen spelen hier idd ook een rol. N kreeg er VIER in één keer, maar die laatste is nog net ff bezig met laatste stukje. E heeft nu 1 kies en 2e komt geloof ik. Daarnaast allebei verkouden geweest en E hoest al vier weken aan een stuk... Gelukkig (knock on wood) slapen ze goed!

En gelukkig 'mag' ik vandaag werken, kan ik even bijkomen :D :D

13. rikki

rikki Bekend lid

Aug 6, 2012
    739
    27
    18
    Hier ook een mannetje van bijna 16 maanden.
    Sinds een week of 3 flink veranderd.. Van 12 uur per nacht doorslapen, ineens nog maar 9 uur slapen en gemiddeld 1 tot 2 keer wakker worden snachts. Middagdutjes duurden 3 weken geleden nog 2,5 tot 3 uur en nu ineens nog maar 1,5 uur.

Zoonlief zit ook tegen het los lopen aan.. Zet wat stapjes los, maar gaat dan snel weer kruipen 😊.

En het drammen... Driftbuien.. :(
    Zo weinig slapen zal er ook niet veel goeds aan doen..
    Wij weten ook echt niet meer wat we moeten doen met die nachten!

Tips zijn welkom!

14. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38
    Jep ook hier. Zondag word ze 1. Zit nu even tot 10 te tellen op de bank. En me schuldig te voelen. Slaapdrama momenteel!!

15. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    Haha.. wat een herkenning! :) Ik kan er (had ik totaal niet verwacht) super goed tegen. Uiteraard na 35x hetzelfde liedje elke dag van wat hij niet wil, niet kan, wel wil en wel kan, ben ik het ook wel eens zat, maar daar houdt het mee op.

Zodra hij ook ziet dat ik er ook niets mee kan, dat hij een beetje chagerijnig wordt, is het bij meneertje ook snel voorbij. Ik vind het vooral erg hilarisch allemaal, het is net een groot circus elke dag.
    Hij zit zichzelf zo ontzettend in de weg, kan janken als hij een scheet laat en gaat staan met zn armen langs zn lichaam en zn hoofd omhoog en dan dat gezichtje als hij "nep" huilt.

Ik ben erg duidelijk tegen hem en als hij zich soms zo aanstelt, dan werkt deze methode blijkbaar erg goed. Nog even en het sprongetje is vast weer voorbij. Ik heb trouwens geen idee hoe je dat doet, als je er twee hebt, maar dat zien we dan wel weer ;)

16. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

Jan 13, 2013
    448
    0
    0
    030
    Wat een heerlijke instelling! Die ga ik proberen van je over te nemen :) :cool:

Hier geen idee hoe je het doet met 'maar ééntje' haha Het lijkt me heerlijk rustig, maar weet uit ervaringen van vriendinnen (en hier! :D) dat ook met 'maar eentje' je rustig elke dag tegen het plafond kan belanden :D

17. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Zo sta ik er dus ook in. Ik moet ooit zo hard lachen als hij zich dramatisch op de grond stort of me aan staat te kijken met zo'n pruillipje ;)

Ik zeg nogmaals duidelijk wat ik eerder al tegen hem zei (meestal heeft het te maken met iets wat niet kan/mag) dat dit idd vervelend voor hem is en dat hij boos/verdrietig mag zijn en dan laat ik hem even. Meestal is zijn dramaking gedrag snel voorbij, staat hij op en loopt hij weer vrolijk rond.

Ooit moet ik ook wel eens tot 10 tellen, maar dan stel ik me weer anders in (hij doet het niet expres....zennnnn....) en dan is het weer goed. Soms doe ik hem ook na, maar dat stelt hij niet op prijs ;)

18. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    meisje is nu 19 maanden en t is alleeeeen maar erger geworden. de frustraties/jengelen draaien nu wel steeds vaker uit op woordjes, en dat helpt! dan kan ik iets voor haar betekenen...
    honger/dorst en boos zijn heel fijn. ook roept ze speen/bed als ze moe is. de rest van de dag hoor ik mama, papa of huuuuuuuuuuhhhhhhhhhuuuuuuhhhhhh...jengel jengel..

19. tbtje

tbtje Fanatiek lid

Sep 10, 2012
    1,217
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook middenin dreumestijd jengeltijd, dacht dat het aan mij lag! Vanaf 7 m slecht slapen elke nacht eruit, maar sinds 2maanden overdag echt jengel jengel...

Begon me af te vragen hoe je het met 2 overleefd;););)

20. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    Joehoe! Herkenning alom :D
    Word er af en toe ook echt helemaal gestoord van. Vind het ook best moeilijk om er mee om te gaan soms hoor.
    Soms moet ik er ook smakelijk om lachen gelukkig.

Voorbeeldje van nog geen half uur geleden:
    Meneer vond een lege verpakking ergens. Ik zie hem al aan komen hobbelen. Weet precies wat er gaat gebeuren. En jahoor; Joehoe mama kijk wat ik heb. Hier. Hou jij maar vast en laat zien wat dit Is en wat ik er mee kan. Nee? Pak je het niet vast? Wel verdorie, dan pak ik je hand en prop ik het er in ;)

Vervolgens vertel ik wat het is en dat je er verder niets mee kan behalve weggooien in de prullenbak.

Nou werkelijk, alsof de wereld vergaat... :D

Share This Page