oorpijn, verkouden, loopoor wanneer gaat het beter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door yasmine04, 7 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hoi mama's,

Mijn dochter word morgen 2 jaar, helaas de laatste maanden erg aan het kwakkelen..
    Ze is nu al ruim 8 weken verkouden met koorts wat komt en gaat.. ook heeft ze in deze 8 weken tijd al tot 3x!! Een loopoor gehad en klaagt ze dagelijks over oorpijn.
    het vrolijke meisje wat zo genoot van douche en boos werd als ik de kraan uitdraaide krijst het nu uit wanneer ik haar haren uitspoel..
    bij de 1e x loopoor nog bij de ha geweest, advies kleintjes zijn nu eenmaal vaak ziek evt zetpil .. ik voel mij meestal niet erg serieus genomen daar. Tuurlijk hoort het erbij maar zo ineens zoveel en zo lang?
    wie heeft er tips ervaring of advies voor mij?

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dit klinkt voor mij meer als een flinke oorontsteking en niet als een loopoor. Ik zou het toch goed in de gaten houden, ik had als klein kind ook vaak een oorsteking en ik zat op het randje van buisjes. Als je ha je niet serieus neemt kun misschien nog een doorverwijzing naar de kno arts vragen? Maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Terug naar de huisarts en antibiotica eisen.
    Haar lichaampje kan het zelf niet aan.
    Door de koorts is het duidelijk dat er nog steeds een infectie zit die niet vanzelf verdwijnt.
    Daarbij is oorpijn ontzettend pijnlijk.
    Als ze na de antibiotica nog steeds last blijft houden dan zou ik een doorverwijzing naar de kno arts vragen.

4. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ze heeft idd nog nooit ab gekregen.. Meestal als ik bij de ha zit krijg ik te horen ja ontsteking is al op zijn einde ab heeft geen nut meer.. Tuurlijk ben ik blij dat ze het nog nooit nodig heeft gehad maar nu lijkt ze er inderdaad continu last van te hebben ik moet van de week naar het cb misschien daar eens bespreken? of kunnen die daar voor de rest niks mee?

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Cb kan niets voor je doen, zij mogen geen medicatie voorschrijven. Ik zou morgenochtend weer huisarts bellen om nogmaals langs te kunnen komen met je dochter en heel duidelijk je verhaal vertellen en je niet zomaar laten afschepen. Duidelijk lukt het je meisje nu niet om zelf deze ontstekingen de baas te worden. Terecht dat een ha eerst terughoudend is in het geven van AB maar nu ben je al 8 weken en drie looporen verder...............lijkt mij reden genoeg voor nog een bezoekje aan de ha.succes!

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Als de oorpijn niet weggaat of steeds terugkomt, is er wrs geen virus maar een bacterie. Ze kan m blijkbaar zelf niet goed bestrijden. Dan kan een kuur ab helpen. Zo gaat het nu bij mijn zoon en hij is vrolijker dan hij in maanden is geweest.

Deel Deze Pagina