Peuter sliep 3 uur smiddags, ineens niet meer

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Tweekids, Nov 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zoon 2,5 sliep zeker 2,5 uur tussen de middag en heeft dit ook echt nodig. Nu sinds 3 dagen zegt die: Hoef niet te slapen en na van alles geprobeerd te hebben meneer maar mee naar beneden genomen. Met het probleem dat meneer doodmoe is rond 16:00 , wat moet ik hiermee is dit weer zo'n fase ?

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Dochterlief had tegen de 2 jaar al zoiets van nee bedankt hoeft niet meer.
    Nog wel pogingen gedaan maar uiteindelijk werkte dat niet.

Ze had en heeft (4 en een half nu) een inkakkertje rond 16 uur, hebben veel volwassenen ook. Vroeger lag ze dan met gemak een uurtje te slapen op de bank, tegenwoordig pakt ze dan even een rustmoment met een crackertje en dan is ze weer helemaal bij.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Ik zou hem toch even op bed leggen na de lunch ofzo. Als hij niet wil slapen, prima, maar zo kan hij wel even een rustmomentje pakken. Desnoods rustig even een boekje kijken.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Hihi ik krijg m zonder geweld eht niet boven :p

5. penseel

penseel Niet meer actief

Dan zou ik er geen strijd meer van maken en hem op de bank laten zitten en zeggen je hoeft niet naar je bed maar gaat wel even verplicht een uurtje een dvdtje kijken of wat.

Is een normale periode kan lang duren het in kakken rond 1600 uur. Daar had ik andere oplossingen voor als ik zag moe hub even wat eerder in bad of douche eerder in de avond eten en nog belangrijker eerder s avonds naar bed.

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ik zou er ook geen strijd van maken. Wil hij niet dan niet. Ons zoontje gaat al een tijdje soms wel en soms niet naar bed. Wel als hij op psz is geweest of net als deze ochtend is wezen zwemmen. Dan is hij wel echt moet en dan moet hij van mij. Dan slaapt hij ook nog wel zo'n 2 uurtjes. En verder gaat hij niet en soms heeft hij rond 16 uur even de tv nodig om even rustig te zitten/hangen en gaat dan op tijd (vaak al voor 19 uur) naar bed.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Meneer is zojuist in slaap gevallen...

Attached Files:

8. Thunder

Thunder Bekend lid

Apr 30, 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het wel makkelijk dat mijn dochter ineens niet meer wilde. Was ook zo met de fles toen ze kleiner was. Ik maar elke keer bedenken hoe ik in hemelsnaam die fles af moest bouwen. In ene zegt ze: ik hoef geen fles meer. En sinds dat moment niet meer om gevraagd, terwijl ze er nog drie dronk.

Hier kakt ze ook eind van de middag in. Ik zet haar dan meestal op de bank met een videootje en geef haar nog wat kleins te eten en te drinken.

Ze gaat hierdoor meteen na het avondeten naar bed, dat is een stuk vroeger dan eerder. En dat is eigenlijk wel lekker. Ze slaapt dan een lange nacht.

9. Thunder

Thunder Bekend lid

Apr 30, 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och :D hihihi

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Fase denk ik. Was bij onze dochter ook rond die tijd. Duurde hooguit een week. En inmiddels is ze drie en slaapt ze nog 2 uur elke middag :D.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier slaapt ie de ene middag 3 uur, de andere middag gaat ie naar bed en rust alleen een uurtje, hij kan het ook zonder slaapje volhouden maar kan ook aan het eind van de middag op de bank in slaap vallen. Heeft ie wel een middagslaapje gedaan gaat ie 's avonds wat later naar bed als wanneer hij geen middagslaapje gedaan heeft. Ik bekijk het per dag...

12. Mijn meisje wil ook niet meer sinds deze week. En ze is pas net 2! Ik laat haar wel even een uurtje tot rust komen in bed, maar daar heeft ze niet genoeg aan. Vanaf uur of 4 is ze zo moeilijk. Niets is dan goed. Hopelijk is het toch een fase...

13. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Ohw hihi, dan wordt het lastiger :p
    Misschien met jou samen op de bank lekker rustig een boekje lezen iod?

14. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Is bij mijn dochter ook al een paar maanden op een af. Het vervelendst vind ik de keren dat ze naar bed wil, maar eenmaal erin meteen weer klaar is. En dan later weer. En nog eens. ..
    Dat kan ik niks mee.
    Maar we bekijken het dus per dag.

15. sjak

sjak Niet meer actief

Hier ook. Soms ga ik samen met haar een uurtje in het grote bed (geen straf voor mij :)) maar meestal laat ik haar gaan. Soms zegt ze ik wil naar bedje, maar meestal kruipt ze op de bank en vraagt een dekentje.

16. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,062
    2,557
    113
    Limburg
    Hier was dat een fase, hij slaapt nu gewoon weer 2-3 uur in de middag. Hij zegt wel altijd R. hoeft niet naar bed niet, maar als hij erin ligt gaat hij eventjes kletsen en valt vrij snel in slaap. Kan ik tenminste ook nog een dutje doen:D

Share This Page