Mama, poepie!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Niekepiek, Nov 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hoi dames, ik heb even jullie hulp en adviezen nodig.
    Onze dochter kondigt sinds twee dagen aan wanneer ze moet poepen.
    Ze roept dan: "mama, poepie".
    Dit blijft ze dan herhalen, en zoekt ondertussen een plekje uit waar ze een beetje beschut haar "ding" kan doen.
    Ze is nu 1 jaar en 9 maanden, naar mijn idee best vroeg om aan haar zindelijkheid te gaan werken, maar nu ze het zelf aangeeft moet ik daar misschien maar op inhaken.
    Dus wat zouden jullie doen?
    En hoe ga ik dit aanpakken?
    Potje, wc-verkleiner?
    En waar zet ik dit potje en hoe gaat dit dan in zijn werk?
    Ik wil er geen "big deal" van maken, en het gewoon lekker op haar eigen tempo doen, zonder stress en gehaast.
    Alle tips en manieren zijn welkom!

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ik was vroeger met 20 maanden zindelijk dus waarom niet beginnen? Potje neerzetten en op een paar vaste momenten beginnen. Bijv voor en na het slapen. En verder als ze het zelf aangeeft natuurlijk.

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Gewoon gaan kijken wat ze doet als je een potje erbij pakt en uitlegt dat daar het poepje/plasje in mag. Onze jongste is er nu druk mee bezig. Luiers moeten af en proberen op de wc. Vandaag de eerste halve poep op de wc haha. Zien wel hoe het gaat, zolang ze het zo leuk vindt gaan we er mee door. Je zou ook vaste momenten kunnen aanleren om haar op het potje te zetten. Bijv bij het wakker worden, na een eetmoment etc. Maar dat ga ikzelf nog niet doen.

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Thanks dames dan ga ik het inderdaad gewoon maar eens proberen.
    Welke potjes hebben jullie?
    Hebben jullie ze in het begin ook wel eens met luier op het potje gezet, gewoon om te wennen?
    Of gewoon gelijk luier uit en ze er op zetten?
    En staat het potje bij jullie in de woonkamer?

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Dochter was hier ook met 20 mnd zindelijk. Had een tijd lang het potje in de woon kamer staan.

Maaarrr hier is het echt vanzelf gegaan, ze kleedde haarzelf uit incl pamper, ik heb toen gezegd als je moet plassen of poepen doe je dit op je potje.

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    #6 AnkeM, Nov 13, 2014
    Last edited: Nov 13, 2014
    Wij hebben een potje in de kamer gezet, dochter ging er mee spelen, pop erop, met kleren erop en dan een keertje zonder luier. Ging eigenlijk spelenderwijs.
    Op een gegeven moment wel vast momenten ingebouwd, na het eten, tijdens het filmpje voor bedtijd.
    Dat was rond 20 maanden ongeveer ook. Rond 22 maanden was ze bijna zindelijk maar toen kreeg ze een broertje. paar maanden later kon de luier af.

7. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Lekker een potje neerzetten.

Hier gaf ze het ook vroeg aan, dus een potje beneden en boven neer gezet.

Share This Page