geen tijd om te drinken >9mnd

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door m met borisboef, 23 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    knulletje heeft het veel te druk met alles ontdekken lijkt het wel, om even rustig bij mij te komen drinken. Dronk hij vroeger zeker 15min per kant, is dit nu al lang niet meer zo (logisch ook) maar gaat het nu zo onrustig...dat ik er een beetje kriegel van wordt.

Hoe doen jullie dat met onrustige kinderen?

nu is het vaak zo dat hij de ochtend in slaap valt aan de borst en die gaat dus meestal relaxt (behalve als hij echt wakker is). En de avond wil hij aan de borst inslaap vallen (maar is hij dan te wakker of te vroeg voor naar bed is die ook erg onrustig).
    Maar de 2 x drinken overdag gaan met veel loslaten gepaard, heerlijk tijdens de toeschietreflex en alles zit dan dus ook onder de melk, haha.
    net maar liedjes gezongen tijdens het drinken en toen hield hij wel wat langer aangehapt.
    ook drinken uit een bekertje gaat zo onrustig, hij verslikt zich snel (ook aan de borst) en veel boertjes.

2. mave1978

mave1978 Actief lid

7 okt 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Mijn zoontje is 9.5 maand en ik voed hem nu alleen nog maar op zijn slaapkamer als m'n man en dochter thuis zijn. Als ik dat niet doe, dan drinkt hij ook geen druppel en gedraagt hij zich net als jouw zoontje. Probeer zo min mogelijk prikkels in zijn buurt te hebben tijdens het voeden. Vorige week waren we bij een indoor speeltuin en toen ben ik uitgeweken naar de wc. Dat was de enige plek waar hij niks te koekeloeren had haha. ;)
    Succes!

3. m met borisboef

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha, ja ergens anders dan thuis of in auto werkt het sowieso niet meer. ook oma of papa of hond in de buurt werkt niet. die moeten dan ergens gaan zitten en hun mond houden, haha heel gezellig voor oma op visite dus.
    ik vind het op zich ook wel logisch toch op deze leeftijd? wordt het nog beter na een poosje, of blijft hij zo onrustig drinken?

4. m met borisboef

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    maar het is dus wel herkenbaar?

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Heeeel herkenbaar,ook dat liedjes zingen hahaha..:))
    Zoon heeft hier met 9 maanden ook nog maar even 2 weken de borst geweigerd. En daarna was voeden eigenlijk alleen nog maar mogelijk boven in de slaapkamer. De afleiding was gewoon te groot! Gelukkig was/is het daar dan geen probleem.

Het is een fase,maar wat hierna komt dat moet je afwachten,qua voeden hoe en waar

Te koekeloeren hahahaha TE grappig en heel waar :)))

6. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    ha, vroeg me dit ook net af. Ik hoop dat het weer beter wordt.
    Het is wel lastig.

Hoe vaak en wanneer voeden jullie dan overdag? Na elke maaltijd of gewoon om de 4 uur?

7. m met borisboef

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb er nu zelf een schema in gemaakt, doordat ik ook vaste kolftijden heb.
    ik voed nu 7 uur, 12 uur, half 5 en half 8, ongeveer dan.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Toen zoon 9maanden was:
    Ochtendvoeding rond 06.30
    Voor 1e slaapje rond 10.30
    Voor 2e slaapje rond 14.00
    Voor het eten rond 17.00
    Rond 20.00

9. mave1978

mave1978 Actief lid

7 okt 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    M'n zoontje drinkt 's ochtends bij het ontbijt, daarna voor het 1e slaapje rond half 10, vervolgens bij de lunch, dan ergens tussen 16 en 17 uur, voordat hij naar bed gaat zo rond 19 uur en tot slot lust hij rond 22 uur ook nog wel een slokje.
    Hij drinkt nog geen ander drinken, daar wil hij nog niks van weten.
    Gaat het inmiddels al iets beter?

10. m met borisboef

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    en hoe oud is hij? J drinkt soms wat water of thee, niks anders en ook gewoon uit een bekertje. Maar ook als hij uit een bekertje of fles drinkt is hij snel afgeleid. Als klein mannetje aan de borst ook al wel snel afgeleid hoor (van papa geerfd:) dan ging hij tussendoor los laten en kreeg ik een mega glimlach!
    maar echt beter gaat het niet, merk op momenten dat hij wat moe is, dat het dan wel beter gaat.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier alleen nog een ochtend, avond en nachtvoeding (op mijn verzoek die laatste), maar verder moet ze echt niets van de borst weten. Wordt dan echt druk geschud met het hoofdje van 'nee nee'. Hopelijk komen er weer knappe drinkmomentjes, want zo houdt het straks snel op. Borsten zijn ook echt nog minimaal gevuld, maar kolfen zie ik naast de voedingsmomentjes, andere eetmomenten en de zorg voor drie niet echt meer zitten tussendoor.

Kortom: heeeel herkenbaar!

12. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Oh hier ook, ik voed hem alleen nog maar in de slaapkamer, zelfs als ik alleen ben is de woonkamer nog te interessant :D

13. mave1978

mave1978 Actief lid

7 okt 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Mijn zoontje is 9.5 maand.

14. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    ik geef nu speelgoed in d'r hand. Het liefst iets wat ze nog niet gezien heeft. Dan drinkt ze onderwijl ze ernaar kijkt. Misschien een idee?
    Verder idd altijd boven als er anderen in huis zijn. Op een rustig bekend plekje gaat het het beste.

Deel Deze Pagina