Hoi meiden, Twijfel een beetje of ik ons meisje nog steeds moet wekken om de 3 uur overdag en snachts om de 4 uur of of verzoek moet gaan voeden. Overdag meld ze zich wel aardig om de 3 uur en savonds soms wat vaker maar snachts is ze eigenlijk nog diep in slaap als ik haar na 4 uur wakker maak. Wie kan mij hierin adviseren? Alvast bedankt.
Kunstvoeding? Ik zou er overdag 3 uur tussen laten en 's nachts het haar vooral zelf laten bepalen. Het laatste wat je wil is haar een patroon aan leren in de nacht. Met bv wel wakker maken, is beter voor je productie
Ik denk dat dat een beetje ligt aan hoe goed je meisje groeit en of ze een goede start heeft. Mij adviseerde de verloskundige om 's nachts en overdag niet langer dan 3 uur tussen de voedingen te laten, terwijl het consultatiebureau zei dat hij 's nachts best langere slaapjes kon doen net als de kraamzorg. Onze zoon groeit als kool en heeft goede plas en poepluiers. Naja, na week 1 deed de onrust zijn intrede en langer dan 4 uurtjes slaap ('s nachts dan) is niet voorgevallen. Overdag haalt hij vaak de 3 uur niet eens. Ik zou er niet voor kiezen hem 's nachts wakker te maken. Mede omdat hij dan erg slecht drinkt en niet wakker te krijgen is. Overdag probeer zou ik er niet veel meer dan 3,5 uur tussen te laten. Anders heb je kans dat het dag en nachtritme zich omdraait.
Overdag zou ik na maximaal 4 uur wekken. 'S nachts gewoon laten slapen tot ze komt (bij je op de kamer? Hoor je haar goed?)
Geef borstvoeding. Ze had wel een dip aan het einde van de eerste week maar dat kwam omdat er teveel tijd tussen zat. Was het advies van de kraamverzorgster om toen al op verzoek te voeden wat eigenlijk nog niet kon. Dit gelijk anders gaan doen en om de 3 uur en tussendoor gekolft. Afgelopen zaterdag zat ze weer op haar geboorte gewicht, wil haar morgenochtend weer wegen om te kijken of ze nog steeds goed groeit.
Ze is nog wel erg jong...ik zou geloof ik nog even overdag elke drie uur voeden. Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je s avonds voor het laatst om bijv 23 u voed. Hoe lang gaat ze door? S nachts voeden is wel het beste voor je borstvoeding op peil te houden. Nu ze zo jong is zou ik er max zes uur tussen laten s nachts.
En gewoon slapend aanleggen? In de kraamweek was DL ook moeilijk wakker te krijgen en de kraamverzorgende adviseerde ons om dan een droomvoeding te geven. Ze dronk dan ook meer effectief en het houdt je productie idd beter op peil.
De eerste 6 weken overdag max 3 uur tussen de voedingen (leg je een mooie basis voor een goede en stabielere productie. S nachts zou je haar zelf kunnen laten komen met een max van 6u maar moet je zelf inschatten of dat kan (of ze goed groeit, je ruim in je productie zit en ze misschien op sommige momenten van de dag wat vaker wil drinken)
We gaan haar morgen ochtend eerst wegen om te kijken hoe ze is gegroeid. Denk dat als ze goed is gegroeid eerst de nacht eens van 4 naar 5 uur ga en de rest nog mooi zo doorga.
Dit indedaad. Overdag echt om de 3 uur voeden,en dan kan je s'nachts op verzoek doen. Die eerste weken moet je echt gebruiken om je productie op poten te zetten. En dat betekend nu eenmaal veel aanleggen.
Ik zat in het begin nogal goed in de melk en was het dus niet nodig om mijn productie op poten te zetten. Maar voedde overdag toch om de 3 uur, en s nachts om de 5 a 6 uur. Ik zorgde er voor dat ik wel minstens 7 voedingen had. Op die manier wist ik zeker dat de kleine genoeg binnen kreeg
We blijven mooi zo doorgaan. Misschien in de nacht iets langer. Dinsdag woog ze 3940 gram en vanmorgen 4060 gram. Mooi gegroeid.