Plassen..pssst

Discussion in 'Baby en dreumes' started by -, Jan 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Nou ja! Die meid van mij heeft af en toe ook d'r dingen hoor haha..

Wij hebben hier in de woonkamer een potje staan voor haar! En gisteren greep ze steeds naar haar kruis en als ik vroeg "moet je plassen" zei ze steeds ja! (nu zegt ze wel bijna overal ja op, tenzij het echt nee is haha)

Dus ik haar spul uit gedaan en ze gaat graag met d'r blote tum op het potje zitten! Dit hebben we gisteren nu steeds een paar keer gedaan en steeds heeft ze het plasje net in de luier gedaan. Maar ik vind het toch wel erg lief... Zit ze daar...Pssssst!

En dan moet ik haar afdrogen. Dan houdt ze haar romper hoog en komt ze met haar tum helemaal naar voren naar me toe lopen! **smelt**

Zijn dit dan die signalen dat ze er aan toe raken?

2. linnepin

linnepin Fanatiek lid

Aug 25, 2006
    1,030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Tja, moeilijk te zeggen. Onze dochter is een paar maanden ouder als jouw dochter en wil ook elke keer op het potje zitten. Dan zit ze en zegt ze Pssst. Dus, ik weet het ook niet. Ik zet haar gewoon op de pot als zij het wilt en verder niet. Ze is nog zo klein. Ik weet ook niet of ze het al helemaal snapt, hoor.
    En daarbij zie je zo vaak dat kinderen een terugval krijgen in hun zindelijkheid als ze een broertje/zusje krijgen, dat ik er ook niet al te veel haast achter wil zetten. Ik denk dat ik er wat meer aandacht aan ga besteden als die kleine er straks is. Misschien ook een idee voor jou. Maar je moet doen wat je zelf denkt dat het beste is.
    x Linda

3. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier hetzelfde, maar echt plassen nog niet. We zien het vanzelf wel wanneer het wel lukt. Zindelijk maken hoeft niet, ze worden het vanzelf..

4. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    Ik heb gehoord dat zodra kinderen vies worden van dingen. Dus ineens ... dat ze dan snel zindelijk worden. Wat ik zeg heb gehoord hihi

Share This Page