Bijna 15 maanden en niet te genieten..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liefebees, 9 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik weet het echt niet meer wat ik aan moet met onze dochter van bijna 15 maand.
    Sinds enkele weken doet ze werkelijk waar niets anders dan huilen, brullen, jengelen en aan mn been hangen. Spelen doet ze niet, als ik op de bank zit staat ze schreeuwend bij me aan de bank. Als ik haar dan weer bij dr speelgoed neerzet schreeuwt ze moord en brand net zolang tot ik dr weer pak. Ben echt vanaf dat ze uit bed komt totdat ze nr bed gaat (op t uurtje dat ze overdag slaapt na..) met haar bezig en begin t dodelijk vermoeiend te vinden.
    Zie 's ochtends al op tegen weer een dag met haar, verzin maar elke keer dingen om heen te gaan om maar niet de hele dag met haar thuis te hoeven zitten. Maar dat lijkt me geen oplossing, en we kunnen moeilijk de hele dag wandelen of fietsen oid.
    Verder eet ze ook helemaal niets. Zet haar in de kinderstoel, ze ziet haar eten en begint al te krijsen. Of t nu brood, fruit, warm eten oid is.. niets is goed. Heb van alles al geprobeerd, haar het met een vorkje geven, haar zelf met de vork laten eten, met dr handen eten.. Ze raakt t niet eens aan en smijt het liefst per direct alles op de grond.

Ik merk dat ik echt mn geduld kwijt begin te raken en wanhopig wordt.. Herkennen mensen dit gevoel? Is het een fase die dreumessen hebben?

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ja is normaal op die leeftijd. Krijgt ze misschien tanden of kiezen? Dat zou verklaren waarom ze niks wil eten. Misschien even kijken of het beter gaat met PCM.

Maar verder is op pad gaan idd goed, anders word je gillend gek. Ga eens naar de kinderboerderij of speeltuintje voor de kleintjes. Ga zeker elke dag naar de supermarkt :)

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nee dat hebben we idd al geprobeerd, half uur voor t eten pcm en dentinox maar maakt geen verschil.
    Overigens.. op het kdv eet ze wel gewoon brood..

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Vreemd. Dubbelgevouwen al eens geprobeerd?
    Wat betreft eten helpt het om het je niet te laten frustreren. Wil ze niet eten? Dan niet. Niet te druk om maken... Hoe moeilijk dat ook is. Onze dreumes van 14 maanden is een kleintje, 8,5 kilo en 73 cm, dus weinig reserves, en ook bij haar heb ik het echt bewust moeten loslaten. Na een tijdje eten ze vanzelf weer.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Goh, en zowaar is dreumeslief op dit moment alleen aan het spelen! Dat heb ik al weken niet meer meegemaakt ;)

Lang leve de toet toet autogarage!

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier ook een kleintje, ook 8.5 kg bij 14 maanden haha.
    Tja loslaten.. ik vind t erg lastig aangezien dit al weken duurt. Ben ook bang dat ze door t niet eten ook weer vervelend wordt omdat ze honger heeft.. Of haal ik me nu van alles in mn hoofd?

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik weet het niet.. Kan me best voorstellen dat dat kan gebeuren, maar de meeste kindjes gaan gewoon eten als ze echt honger hebben. Wij geven dreumes 's ochtends nog een papfles. Dan heeft ze in elk geval een goede basis. En yoghurt is een vrij constante wat ze altijd wel wil eten.
    Op slechte dagen: knijpfruit.
    En qua brood kun je afwisselen: andere broodsoort, broodjes uit de oven, croissantje, krentenbol, tosti etc. Of misschien vindt ze yoghurt met muesli wel lekker?

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Maar feit blijft dat je kindje eet wat het wil eten, los van hoe jij je daarbij voelt. Je kunt verschillende dingen aanbieden, maar als ze het niet wil, kun je er weinig aan doen, je kunt het er niet in proppen ;) Dus dan maar erbij neerleggen... Helpt de mama in elk geval :) Wij zetten het eten gewoon voor haar neer en helpen waar nodig met het vorkje en besteden er verder weinig aandacht aan.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Jeetje wat herkenbaar *zucht* Dachten dat het over was maar het is er weer net zo erg, misschien wel erger.
    Hij slaapt ook ineens veel meer, is ze niet moe?
    PCM enzo helpt hier ook niet..
    Hoop dat het 11 juni als we op vakantie gaan over is.
    Merk wel dat het vooral frustratie is ook omdat hij wel kan staan, maar niet altijd snapt hoe hij moet gaan zitten.
    Of wil hij lopen maar dat snapt hij ook nog niet :(

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Herkenbaar. Wat lijken ze dan ineens ondankbaar he, tenminste dat gevoel krijg ik dan steeds... wat je ook doet, niks is goed. Alleen maar klagen, jengelen, boos worden en huilen.
    Af en toe zo'n fase, duurt hier meestal (maar) een week. Pff maar heb dan wel veel rollen behang nodig hoor. Verlies mijn geduld dan ook regelmatig moet ik toegeven. Moeilijk! Maar houd mezelf voor dat het tijdelijk is en weer over gaat.
    Heb het idee dat ze enorm last van haar kiezen heeft. Kwijlt enorm en veel bijten. Af en toe pijnstiller als het te gek wordt.
    Maar of het ook echt de kiezen zijn? Kan ze nog niet vertellen helaas ;)

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.527
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hadden allebei mijn andere kinderen ook rond die periode.Ik vond het echt een zware periode maar gaat weer voorbij.Ik ging ook zoveel mogelijk de deur uit om het nog een beetje draaglijk te houden.

Deel Deze Pagina