Zoek een leuke lunchroom/restaurant in Utrecht!

Discussie in 'De lounge' gestart door MissyZuilen, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    nee niet in utrecht! ;)
    jij wel?

maar om te lunchen, voor de gelegenheid van de TS, is zussen/broers onwijs leuk.
    goede ambiance en gerechten.

enne, goeie louisa/karel V is een gastronomische tempel die al helemaaaal niet met studenten-'smaak' te maken heeft :(

mijn favos in utrecht (maar das niet lunchtechnisch) zijn OPIUM, de rechtbank en de zakkendrager (of de hele drieharingensteeg) enzovoort.
    maar ook luce, goesting en jasmijn&ik.

alleen denk niet dat de TS dat voor ogen heeft voor die dag.

ook leuk: Harbourclub

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    dikke dries is overigens ook erg gezellig

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Neeeee, Karel V is niet studentikoos inderdaad, haha! Ook daar hoor ik wisselende verhalen over trouwens, ben er nog nooit zelf geweest voor lunch of diner. Wel voor de huwelijksnacht ;).

Ik bedoelde Broers/Zussen waar ik vaker dan eens tijden heb zitten wachten tot ik eindelijk bediend werd door een ongeïnteresseerde werkstudent. Ik ga er dus niet meer naartoe, zo ben ik dan ook wel weer :D.

Ik vind om te lunchen Boslust erg leuk en ook het College dat ernaast zit en de Colonie is heel OK al is het een "keten"en Wills is idd erg leuk, lekker no-nonsense. Voor diner hou ik van restaurants als Bis, de Eetkamer, de Artisjok, vroeger het Zuiden (is een beetje afgegleden helaas). De Rechtbank heb ik ook slechte ervaring mee, maar dat was heel in het begin en ik hoor dat ze nu beter zijn geworden dus die gaan we van de zomer zeker een keer uitproberen! Zakkendrager is ook hier favoriet! :)

Jaja, ik ben redelijk ingeburgerd in de Utrechste eetcultuur; een hele goede vriend van me is chef-kok en die heeft me verpest :D. Ik ben een moeilijke eter en hij kent mijn smaak dus ik ga geheel op zijn oordeel af...

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik vind de tafel van acht heelerg leuk, een soort taartenwinkel met lunch erg gezellig en sfeervol. Past volgens mij net aan met 15 man :)

Zit op de burg. reigerstraat

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik kijk net op google, het heet de tafel van 18 en of ze nu alleen nog maar taarten doet weet ik niet, ben er al tig jaar niet geweest

6. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Ik kom niet uit Utrecht maar wij hebben tijdens een dagje Utrecht een high tea gedaan bij de bakkerswinkel (www.debakkerswinkel.nl)
    Dit was een heel leuk tentje en errug lekker!
    Ze hadden er ook een gewone lunchkaart en hele leuke ruimtes om te zitten.

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    als je eenmaal ergens een slechte ervaring hebt is het over&uit he.
    althans, bij mij wel!

maar ik ben dan ook helemaal verwend/verpest wegens mijn werk in de top-gastronomie :)

niet altijd leuk want mijn antennes staan altijd aan..

ook leuk trouwens (vind jij denk ik ook?) is PUUR.

bakkerswinkel wat ik hierboven zag als tip: ook fijn! :)

ik kom trouwens uit een durpje nabij utreg, vandaar dat ik er de weg wel weet, ook culitechnisch ;)

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    PUUR ben ik nog niet geweest maar dat moet ik dus een keertje doen als ik jou begrijp? En de Bakkerswinkel vind ik inderdaad ook erg leuk!

En wat je zegt: een keer slechte ervaring, kan gebeuren. Maar twee keer en dan is het klaar. Dus dag Broers, dag Winkel van Sinkel, daaaaag Mi Madre (bestaat ook niet meer) en zo nog een paar ;).

Oeoeoeoe, top-gastronomie???!!! Nieuwsgierig! :D

(ik woon en eet al zo'n 15 jaar in Utrecht, alleen nu met de kleine blijft het bij de bekende plekken ff lunsen.... We moeten maar gauw weer eens iets nieuws proberen!)

9. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    JA heerlijk!

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14