hallo meiden, effe van me af schrijven. 2 jaar geleden heb iemand leren kennen van me werk, gewoon een leuke vriend.. we hebben in die 2 jaar elkaar heel goed leren kennen, en deden heel veel dingen samen.. meer als vrienden was het tussen ons trouwens neit hoor. ik ben getrouwd en heb een prachtige dochter. die vriend raakte in geld problemen, stond zodra zijn loon binnenkwam gelijk weer in het rood en kon dus niks meer. ik vond dat zielig dus heb hem elke maand geholpen met zijn rekeningen. waar hij erg blij mee was, en ik blij was dat ik hem dat geld elke maand kon lenen, elke maand als zijn loon er was kreeg ik het geleende geld van die maand terug op me rekening. 2 maanden geleden, is hij door de politie gepakt omdat hij meer dan 50 km te hard reed, ja je ziet em aan komen, zijn rijbewijs ingenomen. waar hij dus ook zijn geld mee verdient. na 6 dagen had hij dan wel weer zijn rijbewijs terug. maar kwamen er nog een paar flinke boetes boven op. (1200 euro) ik heb hem ook dat geld bedrag weer geleend, want ja anders kwam hij helemaal in de problemen. hij zou mijn elke maand 200 euro terug geven. nadat ik na 2 maanden nog geen terugbetaling had gekregen vroeg ik hem zondag avond om me geld, want ja.. het gaat niet om een tientje he. krijg ik als antwoord dat ik hem onder druk zet, en dat hij dat niet kan betalen, en ook afgelopen week kwam ie weer met 6 rekeningen aan. toen dacht ik ja da geld zie ik nie meer terug. dus denk ik ik zal er eens om vragen. nu voelt ie zich achter druk gezet, en wil ie niks meer met mij te maken hebben. hij zegt ook dat geld nie terug te betalen.. want ja wat kan ik em nou maken? nee idd we hebben niks zwart op wit. je moet weten dat hij hier dag en nacht zat, altijd bleef eten. en natuurlijk deed hij ook veel voor ons hoor. maar ik baal ervan dat iemand die je zo vertrouwd je zo laat zitten. ik lig er dag en nacht van wakker. en heb momenteel veel stress door dit. lig niet echt wakker van het geld. ik kan het wel missen, maar het is mijn geld. en daar ben ik boos om. ook zie ik em nog vaak want we werken bij hetzelfde bedrijf en daar loopt ie mij nou zwart te maken terwijl ik nikkkkksssss fout gedaan heb. heb alleen me beste kant laten zien, en daar word ik nu op afgerekend. mijn man heb hem een mail gestuurd (die wist trouwens van het lenen af hoor) dat hij vrijdag voor 18.00 uur het geld moet hebben. dat ie anders maatregelen gaat nemen. we willen langs zijn huis gaan. maar goed. denk dat we er weinig mee winnen, maar ik blijf em lastig vallen tot ik me geld terug heb. iedereen weet dat hij niet goed in ze geld zat. hij heeft dat geld wel in een keer op zijn rek gezet. maar goed. ik snap ook niet hoe een thuis wonende jongen van 31 jaar geen dubbeltje over houdt. waarom ben ik zo goed van vertrouwen geweeest.. zo zie je maar.. vertrouw zelfs je beste maatje niet. ik had het geld liever aan me dochter gegeven..... zo dank je voor het lezen en miss reageren, zal ik blij mee zijn. liefssss sannnieee
vele vriendschappen gaan kapot door geld. Zal dus nooit zomaar geld lenen. Vragen ze maar aan hun ouders oid.
jij ben slim maar zijn ouders hadden ook geen geld. helemaal niks. dus ook daar kon ie da nie krijgen...
Hè wat balen zeg!:x maar.. iedereen weet dat hij niet goed in ze geld zat. hij heeft dat geld wel in een keer op zijn rek gezet. maar goed hij heeft dus jouw geld op zijn rekening gestort?
Heel vervelend dat het zo afloopt! Ik leen nooit meer iemand geld nadat ik zo'n zelfde akkefietje met mijn broer heb gehad. Als ik die al niet zover kan krijgen me mijn geld terug te geven (3000 gulden toen ik 18 was, dus echt heeeeel veel geld voor mij!) dan vrees ik het ergste voor andere mensen. Ik ben geen bank van lening, tenslotte; ik werk ook hard voor mijn centjes. Het lullige is natuurlijk dat je hiermee een pijnlijke, maar waardevolle les leert: nooit iemand geld lenen zonder iets op schrift te stellen... Maar is er geen manier om toch nog je geld terug te krijgen? Ik weet niet of je wettelijk iets kunt beginnen? Ook een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig, tenslotte! heel veel sterkte, meis!
dat is wel vervelend idd.. Lief dat je hem hebt geholpen maar nu gewoon lekker geen contact meer zoeken. Hij krijgt vanzelf wel spijt (hoop ik dan) Vraag me ook af waar zijn geld dan naar toe gaat.. zou hij iets van verslaving hebben?
ik ken hem denk ik te goed en weet dat hij geen verslaving heeft. hij heeft teveel leningen, auto geleend, bij zijn pa en ma geleend, tel rekeningen van 600 euro... enz ik moet zeggen dat het me het meeste pijn doe dat ik hem nie meer als vriend zie. ik had het zo leuk en hij was hier elke dag, dus voel me best weleens alleen.. en vooral verdrietig, want hij had ook leuke kanten.
ik weet ook niet wat jullie moeten doen. als je het geld contant hebt gegeven dan heb je geen bewijs. hebt ook niks op schrift staan. het is triest dat er door geld weer een vriendschap kapot moest gaan. maar was het wel vriendschap en niet gewoon het misbruiken van jullie goedheid. ik wens jullie veel sterkte met deze flinke ontgoocheling.
erg zonde van de vriendschap inderdaad. Hopelijk heb je vrijdag iets van geld terug. Sterkte en hou je rustig voor de kleine in je buik
Dan heb je iig wel iets aantoonbaars hoop ik. Ookal hebben zijn ouders geen geld om jou terug te betalen o.i.d. ik zou ze iig wel op de hoogte brengen van de situatie. Hij woont tenslotte nog steeds bij mammie dus.. ik zou zeker daar ook aan de deur gaan. Waardeloos dat mensen altijd zo schandelijk misbruik maken van iemands goede vertrouwen En dan ook nog met nieuwe rek aan durven komen en ook nog klagen over druk Mafkees:x Succes, tuurlijk het was niet zo slim van je om steeds weer te lenen maar dan nog.. bah jammer weer Liefs Gwen
Ik heb ook zoiets gehad een paar jaar geleden met een vriendin. Was wel iets anders want ik had op mijn naam voor haar een mobiel abonnement afgesloten. We hadden afgesproken dat ik het betaalde en alles boven de normale abonnementskosten zou ze mij terugbetalen. Dat deed ze dus zelden. Op een gegeven moment spraken we af dat ze alles terug zou betalen dus ook de abonnementskosten. Ik kwam namelijk zelf krap te zitten. Het ging om nog een half jaar ofzo want het abonnement liep toen af. Ik kreeg de kosten dus mooi niet terug. Ik heb haar verschillende (lees: heel veel) keren gebeld en gevraagd maar op een gegeven moment reageerde ze nergens meer op. Ik heb toen als partikulier een inkassoburo ingeschakeld. Ik heb haar nog 1 sms gestuurd dat ik die in zou schakelen als ze niet zou betalen en gaf haar nog 10 dagen. Ze reageerde niet en ik heb het buro ingeschakeld. Die hebben haar een brief gestuurd en mij de kopie en binnen de termijn had ik het geld terug. Ik kreeg nog rond de 500 euro en moest iets van 100 aan het inkassoburo betalen en had 400 zelf. Wij hadden trouwens niks op papier staan over dat abonnement
dees heb je dan die kosten van de incassoburo nie zelf moeten betalen. mijn man gaat vrijdag naar zijn huis. ik weet dat hij nie thuis is, want hij moet werken maar hij heeft dat termijn gehad, en gaat dan ook zijn pa en ma op de hoogte stellen. ik wil zo graag me geld terug. ik weet een ding, dat als dat geld nie terug komt dat hij een groot probleem heb met mijn man, want die laat hem niet met rust voor hij zijn geld terug heb. want zo is mijn man. hij heeft ook een paar vrienden gebeld die mee gaan vrijdag, hoop alleen nie dat t uit de hand ga lopen. ik word ook gebeld door een vriendin van em, en helemaal verrot gescholden, en door me hormonen lig ik zowat de hele dag te janken op de bank, en dan maakt me meisje me weer aan het lachen. want ja: eigenlijk mag ik niet klagen, ik heb een lieve man, een prachtige dochter, en binnenkort een prachtig manneke erbij. maar toch wil ik n iet dat er misbruik gemaakt word van mijn goedheid, ook op me werk wilt ie da ik me mond hou, maar da ga ik nie doen. als ze vragen stellen krijgen ze antwoord. pff zit erdoor heen. maar denk maar aan de leuke dingen van t leven...
De incassokosten heb ik zelf betaald, was iets van 100 euro geloof ik. Ik heb wel eerst gevraagd of het kon en wat het me ging kosten.
het bedrag is nu 1200 euro.. eigenlijk moet ie de vakantie ook nog betalen. hij zou mee gaan in sept. hebben dus een groot huis van 8 pers genomen om allemaal lekker apart te slapen. maar is nu te groot voor ons. maar dat komt wel goed. hebben we lekker plek...
Sorry hoor, maar ook nog mee op vakantie? Wanneer je al zo in de shit zit met je financien, je geen cent op de bank hebt. Hoe kun je dan in hemelsnaam nog lekker op vakantie gaan?
jaaa ik weet t .. maar hij zei: dan ben ik uit de schulden en heb ik toch een vakantie. ja da klopt. dus ik heb da geboekt. met extra kamer en zo. jaa als je iemand vertrouwd zie je die punten niet.
Er zijn ook incasoburo's die op basis van no cure no pay werken. Je kan altijd met ze van te voren overleggen lijkt mij.