hond baby omgang. wat is jullie visie?

Discussion in 'De lounge' started by anna26, Jan 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anna26

anna26 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,008
    0
    0
    zelfstandige
    hai meiden!
    ongeveer 5 weken geleden heb ik een nichtje gekregen
    super leuk natuurlijk.
    aangezien wij een (behoorlijk groote) hond hebben vind ik het erg belangrijk dat ze elkaar leren kennen
    in mijn ogen hoe sneller hoe beter

maar nu vinden mijn zus en zwager dit iets minder
    het liefste houden ze de hond nog bij haar weg
    ik vertelde dat je hem beter even kan laten snuffelen en dat dan zijn nieuwsgierigheid wel weg gaat
    maar zoals ze het nu doen baby vast houden en wegdraaien word het alleen maar interessant
    de hond is nog maar 1.5 dus jong en onderzoekend
    ik geloof dat je zelf de beschermende factor moet zijn en mocht de hond wat te ruw snuffelen je hand er bv tussen doen

vind het moeilijk aangezien hun het eigenlijk niet willen
    en ben bang dathij straks jaloers word en de kleine niet meer mag

hoe zouden jullie dit oplossen

groetjes

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik zou het eerst niet doen. Pas als ze groter zijn.

Ervaring hier is dat onze hond een kind vanaf 3 jaar pas echt leuk vindt.

Behalve ons eigen kind, daar kan hij alles van hebben.

Een kind dat buiten de roedel staat zal hij eerder naar behandelen als een kind binnen de roedel.

( en ook al is de hond nog zo lief, ze blijven beesten)

Dus ik zeg, eerst niet teveel de hond bij andere kinderen in de buurt. Helemaal niet nodig.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik denk dat het toch verstandig is om te wachten tot je zus en haar man er aan toe zijn.

Mijn zwager heeft een Rottweiler en die wil ik eigenlijk ook het liefste niet in de buurt van Levi hebben.
    Met sinterklaas was het dan zover. Levi en de hond in één kamer. Heb hem even laten snuffelen en vervolgens weg gestuurd. Gelukkig had hij er verder ook weinig interesse in.

Ik denk dus idd dat het een goed idee is om hem te laten snuffelen zodat hij haar geur herkend en weet dat ze er bij hoort,maar vind ook dat je de keuze van je zus en haar man moet respecteren en wachten tot hun het met een gerust hart kunnen toe laten

4. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Tja, hier ook zo'n geval. Mijn zus wil de hond ook absoluut niet bij de kinderen hebben. Maar straks krijgt mijn hond het idee dat hij niet bij kleine kinderen mag en dat ze daar dan een negatieve associatie bij krijgt. Bij haar kindje van 2 laat ik de hond gewoon bij lopen hoor, jammer dan. Ik heb een hond, die is er, en die hoort er ook bij. Die ga ik niet thuis laten omdat ze zonodig ook daar zijn waar wij zijn. Natuurlijk hou je honden en kinderen altijd in de gaten, maar als die van ons bij de peuter van 2 loopt gebeurt er gewoon niks.

5. anna26

anna26 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,008
    0
    0
    zelfstandige
    ik respecteer hun idee/wens ook zeker
    maar onze hond is er nu eenmaal en ik stuur mijn beest niet weg omdat hun met de kleine komen
    vooral omdat onze hond behoorlijk goed onder commando staat en dus niet van zijn plaats komt als wij dat zeggen

hij is even enthousiast als er iemand binnen komt
    begroeten even snuffelen en dan gaat hij weer naar zijn plaats
    dus het is niet dat hij er heel de tijd bij is ofzo
    alleen iedere keer als ze binnenkomen(en toevallig met de feestdagen was dat nu wat meer) wil hij even snuffelen
    aan iedereen hoor dus ook aan de kleine

aangezien het famillie is die we nogal wat zien lijkt het me juist handig dat de baby in de 'roedel'word opgenomen
    en het is natuurlijk niet de eerste baby die hij ziet er komen hier ontzettend veel kinderen
    en hij is heel lief en voorzichtig
    natuurlijk weet ik dat het een beest is
    en zijn we er altijd bij

6. anna26

anna26 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,008
    0
    0
    zelfstandige
    tja zo zie ik het dus ook wel....

7. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    @Anna, onze hond is exact hetzelfde en staat ook onder goed commando. Dat weten ze ook.

Ik ga dus ook niet de hond thuis laten hoor! Ik zou toch gewoon even laten snuffelen.

Zo creeer je natuurlijk ook angst bij de kinderen voor honden.

8. anna26

anna26 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,008
    0
    0
    zelfstandige
    @ wup
    idd mijn idee
    en ik snap het we hebben een joekel van een hond en dan zo'n klein frutje dat is een heel groot contrast
    maar hij wil alleen even ruiken en dan is het prima
    zo gaat het bij alle kinderen die hier komen

het is ook niet dat ze er boos tegen over staan ofzo en we hebben er helemaal geen woorden over gehad
    alleen zien we het net iets anders
    ook denk ik omdat hun allebei nooit met een hond zijn groot gebracht en er geen zelf hebben gehad

9. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Zo'n visie kun je helaas niet veranderen vrees ik.

Hier mag de hond straks ook gewoon aan de kleine snuffelen en zelfs een likje geven. Ons maakt het niet uit. Als mijn ouders een keer oppassen, dan is onze hond daar ook altijd. Dan houd mijn moeder ook echt niet de hond de hele tijd weg hoor. Laatst deelden ze heel lief samen een koekje :)

10. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    1,143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Waarom laat je de hond niet gewoon even aan een shirtje of rompertje van de baby ruiken - dat is voldoende.

Ik ben zelf altijd opgegroeid met honden, papegaai, konijnen en katten thuis en nu ik zelf moeder ben snap ik daar niks van. Mijn ouders deden maar alles tegelijk: huisdieren, kinderen. Eigenlijk vind ik het heel vies al die haren bij je kind en die bacterieen. En al is je hond nog zo lief, ik vertrouw er geen een. Het blijft een dier en ik ken iemand die in d'r gezicht werd gebeten door een hond die altijd heeeeeeel lief was en ondertussen heeft ze al 6 operaties aan d'r gezicht achter de rug. Je moet er toch niet aan denken dat een hond een babytje plots aanvalt?

Dus ik zou je hond gewoon even in een andere kamer houden als de baby er is. Wat maakt dat nou uit even een uurtje? Ben je misschien niet mee eens, maar dat zou ik doen.

11. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Je kunt dit niet oplossen denk ik.
    Als je zus en zwager niet willen dat de hond aan hun kindje ruikt/likt, dan zullen ze die mening niet snel veranderen.
    Ik hoef ook absoluut geen honden in de buurt van mijn kind niemand die mij op andere gedachten kan brengen ;) .

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik snap de visie van hun wel. maar als ze bij mijn op visite komen doe ik de hond echt niet naar een andere kamer. ik heb zelf 2 katten binnen en een hond die horen hier en doe ik echt niet aan de kant de mensen die hier komen weten dat er beesten zijn zo simpel is het ze weten het van tevoren dus heb ik wel zo iets anders moeten ze niet langs komen.

13. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik zelf heb ook nix met honden.
    En wat blusvrouw zegt vind ik ook wel, maar dan vind ik ook dat als mensen honden hebben ze die niet zomaar overal mee naar toe op visite kunnen nemen. Want die mensen ken ik ook.

14. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik denk dat er niks anders op zit dat hun mening respecteren, het is hun kind en daar beslissen hunzelf over, gewoon wachten tot ze eraan toe zijn, dat recht hebben ze en dan maakt het niet uit hoe jij ervover denkt ;)

15. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Moeilijke situatie hoor.
    Wij zitten hier al 6 jaar mee.
    M'n schoonzus heeft 3 kinderen en wij een hond.
    Wanneer zij bij ons langs komen blijft de hond in dezelfde ruimte als waar wij zijn, we hebben de hond nog nooit voor iets of iemand in een andere ruimte gedaan. Dus dan ook niet.
    We hebben ook al heel vaak gezegd laat hem maar heel even ruiken, dan is ie tevreden, maar ook zij en de kinderen vinden het helemaal niks.
    Kortom ik zit al 6 jaar met schreeuwende kinderen op bezoek en een hond die de kindjes wil bekijken.
    Dit betekent dus dat zijn hooguit een keer per half jaar bij ons op bezoek komen.
    Dus ik denk inderdaad dat er niet over valt te discussieren met mensen die er niet achter staan dat hun kind besnuffeld wordt door een hond.

En wat betreft viezigheid/bactierieen van een hond, heb jezelf redelijk in de hand denk ik.
    Regelmatig stofzuigen en dweilen.
    En het kind hoeft ook niet afgelikt te worden door de hond vind ik.
    Ook adviseren ze de hond 1 keer in de 3 maanden te ontwormen wanneer ze veel in aanraking komen met kinderen en dat doen we dus altijd.
    En ik vind dus wel dat het altijd een beest blijft en zo behandelt moet worden, ook wat betreft toezicht houden wanneer het kind en de hond in een ruimte zijn.

Sorry voor het lange verhaal. ;)

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Ja dat snap ik ook niet zo. Ik neem mn poezen toch ook niet mee als ik op visite ga?
    Heel apart idd dat mensen dat doen

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn zus heeft ook een grote en redelijk wilde hond (kruising boxer/mechelse herder).

Moet zeggen dat ik me echt kapot heb geergerd toen we daar op visite waren toen Irem 3,5 maand was. De hond was toen 4,5 maand oud en het leek wel een losgeslagen stier. Kon niet even met Irem op de bank gaan zitten want de hond sprong zowat op me, ging ik staan.. dacht hij weer dat ik wilde spelen en werd zowat met kind en al omver geduwd. We hebben meer dan 100 km gereden naar hun huis, maar zijn binnen een uurtje weer vertrokken omdat mijn zus de hond niet even in de tuin wilde doen of in de gang. Natuurlijk lag het hierbij vooral aan het gedrag van de hond, maar de komende tijd mag ze ook lekker wegblijven met haar hond.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah, wij hebben hier ook een pup van 4 maanden en die is erg lomp. Maar niet naar kleine kindjes toe, want ja er kruipt hier een kleine rond. Dus hij is dat gewend.

Maar ik zou mijn hond niet mee op visite nemen als ik weet dat hij niet gewensd is. Het is eigelijk een beetje belachelijk, maar zo'n hond voelt dat wel aan en dat vind ik erg sneu (ik doe het dus niet echt voor een ander)
    En als ze bij mij thuis zouden komen zet ik hem ook echt niet in de bench, je komt hier thuis en de beesten horen er nu eenmaal bij. En anders komen ze toch lekker niet? Lekker rustig :D

19. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Het is natuurlijk wel een groot verschil of de hond alleen even ruikt en dan tevreden is of dat hij maar wil blijven spelen en druk is.

Er zitten meer bacterien op een mensentong dan op die van een hond.

20. anna26

anna26 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,008
    0
    0
    zelfstandige
    behoorlijk verschillende meningen dus.

ik vind dat mijn hond bij ons gezin hoort
    het is geen kind absoluut niet en zo behandelen we hem dan ook niet.
    een beest is een beest en moet luisteren
    mag niet springen niet op de bank en noem het maar op
    maar ik ga hem niet opsluiten als er visite komt
    zeker niet.

het enige wat hij wil is iedereen even begroeten
    en een nieuw telgje ja dat ruikt anders

zoals ik al zei hebben we hier helemaal geen ruzie of woorden over alleen onze visie is anders

gelukkig is iedereen die hier komt inclusief zus en zwager gek op onze hond
    en heb ik dus niet de 'problemen'die ik hier boven lees
    alleen dus even de eerste momenten van kennis maken wat hun moeilijk vinden
    en dat begrijp en respecteer ik zeker
    en daar zullen we samen ook wel de weg in vinden daar ga ik vanuit

verder heb ik een schoonhuis
    ik stofzuig 2 keer per dag en dweil ook iedere dag
    dus wat betreft bactieren en haren denk ik dat er hier weinig te klagen valt :D

Share This Page