Wie van de dames heeft ook een ctg voor de baby gehad en was dat eenmalig of moest je voor een 2de keer komen?
In mijn zwangerschap van Lotte toen ik geen leven meer voelde en toen ik in het ziekenhuis lag met dreigende pre-eclampsie (kreeg er toen meerdere per dag)
Ik heb in de afgelopen weken volgens mij wel 8 keer aan de CTG gelegen. Het ligt er helemaal aan waarom je hem krijgt. Er zijn volgens mij ook genoeg vrouwen die er helemaal geen krijgen. Liefs, Duveldraakje
ik heb de afgelopen 2 weken ook al 10 keer aan de CTG gelegen. moet nu om de dag terug i.v.m. te weinig vruchtwater. inderdaad afhankelijk van de reden dat je aan de CTG moet. en de uitslag van de CTG
Ik had vandaag een afspraak bij de VK, die vroeg of ik de baby vaak voelde. Ik zei toen dat ik de baby gisteren en vandaag wat minder voelde dan voorheen. Ik werd toen gelijk naar het ziekenhuis gestuurd. Daar heb ik 1 1/2 uur aan de ctg gelegen. Eerst omdat de baby sliep en aan het eind zei ze: de hartslag was wat hoog, daarom hebben we je er langer aan laten liggen. Op mijn vraag waardoor dat kan komen ed. wist ze niks te zeggen. Ze heeft ook een echo gedaan, ze kon de hoeveelheid vruchtwater niet meten, maar dat was ook niet belangrijk, omdat de baby wel bewoog. Ik mocht na 3 uur weer naar huis en toch zei ze: je moet morgen weer terug komen, voor een extra ctg, terwijl ze daarvoor zei dat alles goed was (bloeddruk, urine enz).
je moet het zo zien dat een CTG ook erg geruststellend kan werken voor jou. Misschien dat ze willen kijken of die hogere hartslag morgen veranderd is. enm alsnog vruchtwater willen meten maar ze konden het vruchtwater niet meten? wat raar, dat doen ze bij mij juist wel elke keer.
ik heb het bij Merijn 2x gehad. Op vraag of ik veel leven voelde antwoordde ik dat ik hem toen minder gevoeld had en voor zekerheid heeft ze me toen doorgestuurd naar ZH voor CTG. Laatste keer was een dag voor mijn bevalling. Lag ik daar, bleek ik iedere 10 minuten al een voorwee te hebben, die ik helemaal niet opgemerkt had
Bij mij hebben ze vorige week ook het vruchtwater gewoon kunnen meten. Ik had wel weinig, maar niet te weinig. Hierom is de draaipoging eigenlijk ook mislukt. Ik zou me geen zorgen maken dat je vandaag terug moet komen voor een nieuwe CTG, dit doen ze alleen maar ter controle. Ze willen er gewoon zeker van zijn dat alles goed is met jouw kleine. Liefs, Duveldraakje
Bij de eerste kreeg ik ze 3 weken lang om de dag omdat mn bloeddruk te hoog was, bij de tweede een keer rond de 30 weken en vlak voor bevalling toen mn vliezen waren gebroken.
Ze zei dat er te veel beweging was en daarom kon ze het niet meten..? En er zou ook naar de placenta gekeken worden, heeft ze ook niet gedaan. Beetje vaag allemaal. Ben benieuwd wat ze vandaag gaan doen. Hopelijk is het gewoon goed allemaal.
Ze meten hoe de harslag van de baby is. Ik heb hem ook gehad ivm bloedverlies in week 32. Het ligt er helemaal voor waarom je het krijgt. Succes.