Wat dragen jullie in de regen ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Scarabee, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    De titel zegt het eigenlijk al, wat dragen jullie in de regen ?

Op één of andere manier ben ik meestal buiten door de druppels heen, maar de laatste tijd en ook vorig jaar is het weleens gebeurd dat ik ergens was, en terug moest in de stortregen..of ergens heen ging..in de regen.. op de fiets :D Zo'n moment gaat mij deze middag ook overkomen voorspelt de buienradar :$

Maar ik heb dus geen paraplu, en geen regenpak, geen poncho, geen regenlaarzen, helemaal niets van dat.. Niet zo handig dus.. Heb er weleens aan gedacht.. maar krijg dan net als vroeger het idee dat ik eruit zie als een marsmannetje.. en eigenlijk zie ik hier ook maar weinig mensen met zo'n pak aan op de fiets..

Ben natuurlijk liever droog over, dus moet marsmannetje dan maar voor lief nemen....maar wat draag je dan precies ? Wat dragen jullie op de fiets ? Alleen een paraplu.. of een poncho ? Of een compleet regenpak ? Of iets anders ?

Of trotseren jullie de nederlandse buien misschien onder het motto : 'ik ben toch niet van suiker?' :D

En misschien heeft iemand ook een tip over waar je dit soort spullen kunt aanschaffen ?

:)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik lees mee want ik vroeg mezelf vanochtend hetzelfde af..

Ik gebruik wel een paraplu maar met deze wind...

Net wel even snel een tussenjas gekocht want die had ik nog niet. Winterjas te warm en zomerjas te koud.

Ik zou nog weleens een mooie lange regenjas willen ebben. Zo'n trenchcoat

3. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Niets eigenlijk. Ik schuil of spring thuis onder de douche.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

meestal moet een ander even zeggen dat ik nniet van suiker ben haha! ik gebruik eigenlijk alleen een paraplu. Een regenas vind ik zo snel warm worden en dan zweet ik me kapot.
    een coat is dan idd wel handig. Heeft de Hema die niet?

5. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar ben ik nu ook benieuwd naar, lees mee.

Kom zelf nooit verder dan een paraplu op de fiets en anders schuilen bij echt extreem weer of anders ga ik weleens met de bus.

6. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    heb eigenlijk altijd wel een waterdichte zomer/winterjas met capuchon (vanuit de buitensportwereld is dit standaard, net als mn watervaste cathagorie 2 bergschoenen)

Mn broek wordt meestal erg nat, maar die droogt meestal wel en als ik echt een plensbui verwacht dan neem ik een droge broek mee.

7. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ik ook niet... als het heel hard regent en ik moet ergens zijn ofzo misschien dan wel een plu maar geen regenpak...

ik denk dat ik van suiker ben hahaha

8. tulip

tulip Niet meer actief

dan blijf ik binnen......

haha, grapje natuurlijk. Ik heb wel zo'n regenponcho. Ik vind dat net iets leuker dan een regenpak. Ik moet zeggen dat het echt zeiknat worden niet veel meer voorkomt hier. Als ik met de wagen ga lopen heb ik altijd een paraplu in mn tas zitten en verder woon ik in een dorp, dus voor veel dingen moet ik al de auto pakken.

9. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik heb een goed poncho liggen, heb hem nog nooit aangehad eigenlijk.

Probeer zo lang het mogelijk is tussen de buien door naar buiten te gaan. Maar als je kinderen weg moet brengen naar school oid kan dat natuurlijk niet, dan gaan we gewoon voor een poncho of regenpak.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    De auto pakken is voor mij geen optie als ik mijn dochter naar school breng. Op de fiets is dat ongeveer 1,5 minuut. Maar in die tijd kun je best nat regenen. ha ha

Ik ga eens neuzen bij H&M

11. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    aangezien ik wel van suiker ben pak ik eigenlijk al vrij snel de auto en dan neem ik ook een paraplu mee, we wonen overigens wel in het buitengebied:D

12. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ik draag een hoofddoek, lang en een soort lange jurk eronder dus alles eronder blijft sowieso wel redelijk droog.

Als ik dan thuis aankom, gaat mijn bedekking af en is het redelijk gered zeg maar.

Aan mij heb je dus weinig, maar hetzelfde of eigenlijk een nog beter effect heb je met een regenpak of een soort regenjas. Zou lekker van die regenjassen kopen, kosten een drol en drie knikkers. Over de kleding heengooien, en dan zijn vaak of alleen de broekspijpen nat of je bent gewoon droog overgekomen.

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Buiten m'n gewone kleren draag ik niks extra's :D...heb niet eens een paraplu ;)

Voor de winter heb ik wel speciale schoenen, gevoerd en waterdicht, voor als we naar het park gaan met de honden.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    O wat voor schoenen zijn dat? Die zoek ik ook. Gewoon snowboots?

15. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb een "luxe" regenjas, die er bijna als een normale zomerjas uitziet, en die ook niet zweet.
    Daarbij heb ik een normale regenbroek, type Hema. Effectief voor een flinke regenbui, want fietsen met een zeiknatte spijkerbroek is echt zoo vies!
    Fietsen met een paraplu vind ik trouwens gevaarlijk, en dat ik er raar uitzie zo maakt me echt niks uit.

16. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Een sexy regenpak :D

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ben niet van suiker. En nu met deze wind helpt toch niks:D

Kinderen probeer ik wel zo droog mogelijk te vervoeren.

;)

18. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Vaak regent het als ik de hond uit moet laten.. en nee is geen buitje wat zo weer stopt waar je op kan wachten haha.

Ik trek dan de werkjas van mn man aan, die is wind en waterdicht met een cappuchon, ook heb ik dan nog leuke hippe regenlaarzen aan haha.
    Als het niet hard waait heb ik een paraplu.

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb spirale raw terrain boots: lekker warm, glij niet uit en hou droge voeten :)

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Als ik ergens naartoe moet dan pak ik de auto als het al regent.
    Als ik naar huis moet maakt het me niet uit...dan spring ik thuis onder de douche en trek droge kleren aan.
    Als ik onderweg ben op de fiets, dan ga ik schuilen tot het ergste voorbij is.

Deel Deze Pagina