In een wereld vol aanslagen bekeringen en terreur, vraag ik mij toch iets af. En vooral... wat moet ik hiermee? Ik heb een kennis.... en daar maak ik mij zorgen om.... Een paar jaar geleden was hij heel vriendelijk, studeerde, en je kon er gezellig mee praten. Ook gewoon een nette knul om te zien. Hij woont vlakbij.... dus kom hem weleens tegen. Maar nu..... hij zegt geen gedag meer.... kleedt zich somber.... en laat een baard staan...... en dan typisch zo n soort baard die je op tv ook ziet. Iedereen in de buurt vindt hem eng en is bang dat hij bekeerd is. En dadelijk iets voorbereidt. En houden hun kinderen serieus weg van het speelpleintje omdat hij daar weleens langs loopt. En ik heb zoiets... nee johhhh! Waarom zou hij. Hij heeft niets met terreur en zo boers als het maar zijn kan. Daarnaast is dit een boerendorp..... Niet dat het wat zegt.... Soms wil ik vragen waarom hij ineens niets meer zegt, maar ik word tegenhouden om het te vragen. Sommige mensen willen hem ook aangeven... maar op wat? Hij doet toch niets..... Ken je nagaan hoe bang mensen zich laten maken door het nieuws! Wat ik ook begrijp... Daarom lees ik het ook niet!
Mijn buurman heeft ook zo'n baard, maar ik geloof dat hij niet zich bekeerd heeft. Meer omdat het hip is Maar misschien ben ik nu te nuchter. Als jullie voorheen met hem gezellig konde praten. Waarom nu niet meer dan?
Wat maakt het uit hoe iemand er uit ziet? Boeiend dat hij op mensen als op tv lijkt dat zegt toch werkelijk geen moer.. als ik zo moet gaan redeneren dan moet ik alle mensen over 1 kam scheren.. Ik zou gewoon de eerst volgende keer vragen goh hoe ishet? dan hoor je het vanzelf of alles oke is.. Het komt op mij wel gek over dat een buurt zo over iemand denkt maar dr word niks aan hem gevraagd en ook geen melding gedaan. dus zo eng zal hij toch niet zijn
Vraag het hem, zou ik zeggen. Misschien valt het allemaal reuze mee. Misschien is hij inderdaad bekeerd, maar dat betekent niet direct dat hij een extremist is geworden. Juist doordat iedereen zo iemand gaat mijden en achter de rug gaat praten / fluisteren zorgt dat die mensen radicaliseren, denk ik
Mijn man heeft een baard, heeft een typische Islamitische naam en is ook Islamitisch, is hij nu meteen extreminist?
Ja ik vind het ook zo vervelend. Daarom vraag ik mij af wat te doen. En kom ik een soort van voor hem op. Al verft hij zich pimpelpaars met een goud randje... Het is een dorp he... je weet hoe dat gaat....
Overigens heeft hij een baard omdat hij het mooi vind en het mode is. Vraag me nu af zijn nu alle mannen met baard en sombere kleding bekeerd en dus ook per direct extreministen? Dit omdat een lange baard tegenwoordig mode is. Snap overigens wel dat mensen door alle vreselijke dingen snel dit zullen denken hoor.
Als ik zou denken dat iemand tot een terroristische daad instaat is dan zou ik dit melden bij de politie.
Ik ben ook bekeerd en ken veel bekeerlingen, met baarden, maar acht echt niemand in staat om zoiets te beramen hoor.
Nee natuurlijk niet. Maar de terroristen die we 'zien' hebben een bepaalde look. Als die look overeenkomst met de look van je buurman. Tja, dan is de (onterechte!) link snel gemaakt. Iemand die zich zwart kleed, zwart haar heeft en een lichte huid: "Oh, dat is vast een emo zijn of een gothic". Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Het enige verschil is dat we niet bang zijn voor emo's, maar wel voor terroristen. Men reageert daar dus veel heftiger op. Wat ik ergens wel begrijp.. helaas.
Ik denk trouwens helemaal niets.... het zijn vooral de mensen in mijn omgeving. En als het mode is dan mag die mode van mij zo weer omslaan. Vind het niet zo mooi. Maar waarom hij ineens niets zegt..... zie hem ook niet heel vaak meer. Dus van vragen is ook niets gekomen. Misschien is die kennis wel hartstikke depressief en laat het daarom staan.... kunnen zoveel redenen zijn.
Vind het erg bekrompen, maar blijkbaar gaat het die kant op dat mensen bang zijn voor moslims, of voor mensen die misschien wel moslim kunnen zijn? Een wereld waarin mensen bang zijn voor moslims en moslims ook bang zijn voor vergeldingsacties of om simpelweg aangesproken te worden op iets wat zij net zo hard veroordelen als jij en ik. Ik vind het echt belachelijk, en ook een beetje dommig, sorry. Hoezo zou je in Godsnaam bang zijn voor iemand die zich misschien bekeerd heeft? Dat maakt iemand niet meteen een extremist of terrorist ofzo
Ik zie dat jij ook in Rotterdam woont, mega multi culti, dus voor ons niet voor te stellen dat ze in een dorpje zich zo druk kunnen maken om dit soort dingen (Ik ga er dan even voor het gemak vanuit dat je geboren en getogen bent in een grote stad )
Ik lees nou niet zo snel iets waar ik me druk om zou maken. Maar dus het bekeren op zich is al iets om bang voor te zijn? Ik juich het juist alleen maar toe, ik heb een prachtig geloof! De topic waar je naar verwijst heb ik geopend, ik ben bang voor gekken, niet voor moslims.
Bolkje, ik heb tot mijn 21e (9 jaar geleden) in een gehucht in Friesland gewoond Je hebt wel een punt want echte dorpelingen zijn over het algemeen wel wat bekrompener (sorry) maar mensen kunnen zelf ook nadenken toch? Iedereen met een beetje hersenen kan toch zelf wel bedenken dat dit gewoon gestoorde gekken zijn en dat de gemiddelde moslim hier helemaal niets mee te maken heeft?
Ik ben ook geboren in Rotterdam en Multi culti opgevoed om het zo maar te noemen! En daarom ben ik denk ik 1 van de weinige hier die zich niet druk maakt om zijn trendy baard en zijn nieuwe karakter. Wel maak ik mij zorgen om hem omdat hij altijd zo opgewekt was en tegenwoordig dus niet meer. Zonde vind ik dat. En in een dorpje als hier merk ik dat mensen sneller bang zijn voor iets. Op mijn werk lopen er heel wat moslims rond, en soms met baard, maar zelfs die snappen het niet wat er allemaal gebeurd op het nieuws. Die zeggen vaak zat, dat zijn geen moslims.