Wanneer en hoe hebben jullie het verteld?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fnoepie, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Aan jullie ouders/broers/zussen/etc. en later de rest?
    Ik heb gister positief getest en had een foto van de positieve test met m'n mobiel gemaakt. Kwam vanmorgen bij m'n zussie en kort nadat ik binnen was zei ik: "Hier kijk eens".
    Whaha die reactie toen was echt gewèldig! :D
    "Van wie?" "Ja wat denk je?" "Van jou?" "Neeee, dat meen je niet? Echt?" "Ja echt!" "Ooohhhh....leuk! Dus toch hè?!"

Haha, was echt leuk. Ik had ook niemand verteld dat ik vanaf m'n verjaardag (27 mei) gestopt was met de pil, dus kwam echt als een verrassing dit nieuws!

Bij m'n moeder later op dezelfde wijze gedaan en die reageerde precies 't zelfde! Echt lachen! :)

M'n vader was werken en die zou vanavond wel achter de pc kruipen om z'n mailtjes te checken e.d. Hij 's zaterdag jarig geweest en heb em een mailtje gestuurd met de titel: "Een verlaat verjaardagskadootje voor je...."

En dan in een bijlage de foto van m'n positieve zwangerschapstest! :)
    Ben super benieuwd hoe ie daarop gaat reageren, haha!

Maar vertel, wanneer en hoe hebben jullie het verteld?

2. christiane

12 nov 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    ik heb het alleen mijn beste vriendin nog maar verteld :p ma binnenkort de rest van de familie ook weet alleen nog niet hoe ik het ze moet vertellen

3. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Op mijn verjaardag heb ik het mijn (schoon-)ouders en zwager en zus verteld. Was toen 8 weekjes en had al een mooie echo gehad. Afgelopen vrijdag raadde een goede vriend van ons dat we zwanger zijn. :confused:

Aankomende zaterdag, als we Sint vieren, vertellen we het aan een hele lieve tante en nichten door een "verrassings-kadootje"!

Na de jaarwisseling zijn collega's en anderen aan de beurt!

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik vind het best lastig om het mijn familie te vertellen alhoewel ik dat dollllllgraag wil.

Een kind voor het huwelijk is bij ons...zeg maar....niet echt gangbaar.

Ik woon wel samen met mijn vriend, dat accepteren ze ook, hoor! Eerst wat stroefjes, maar nu alles helemaal oke!

Ik wil het vertellen, maar hoe..... :)
    Ik denk dat ik het er gewoon uit flap... 'Mama..ik ben zwanger' (en dan giechelen van de zenuwen, haha)

5. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Bij de eerste hebben we het "gewoon" verteld. Iedereen wist ook dat we aan het oefenen waren. Maar wel hele leuke reacties.

Nu hadden we een shirtje laten maken voor Gwendolyn met de tekst
    Voorop;
    Geef mij maar een kusje

Achterop;
    Want in mei krijg ik een brusje

Daar werd heel erg leuk op gereageerd, ook omdat niemand wist dat we al aan een 2e zouden beginnen. Echt heel leuk. Is zo wie zo leuk om te vertellen dat je zwanger bent

6. sinada

sinada Niet meer actief

schoonouders en mijn moeder kregen een speen. Vertelde dat ik dat nog tussen de vakantie spullen had gevonden. mijn vader kreeg een foto lijstje met een rijsten korrel. en mijn zus een doosje met een rijsten korrel en een gedichtje erin.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb gister direct na de test en na mijn vriend mijn zusje gebeld. we hebben een heel sterke band en ze moest het gewoon als eerste weten! a.s zaterdag vieren we sint met mijn ouders, dan gaan we het hen vertellen met een sint gedicht. met kerst mijn schoonouders en pas met 12 weken de rest.

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Bij de 1e meteen (in week 5) met een mok met liefste oma erop voor de oma's en voor de opa's een t-shirt met; ik word opa! erop.

En bij de 2e de 1e een t-shirt aangetrokken met voorop: hoera! En achterop: ik word grote zus!

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Bij de eerste hebben we het gewoon gezegd.

Nu gaan we het zaterdag voor het eerst vertellen, eerst aan mn ouders, zondag aan mn schoonouders en volgende week aan mn zus (we zien haar dan bij een verjaardag).

We hebben een shirtje voor mn zoontje gekocht met de tekst: stoer! ik wordt grote broer!

Ik ben heel benieuwd hoe ze zullen reageren! Sowieso hoe snel ze het doorhebben wat er op het shirt staat :)

10. Mijn vader is van nature altijd negatief... draaid later wel weer bij maar ziet altijd de erge dingen eerst hahah. Snap het niet zo heb een goed leven en ben 28, woon 2 jaar samen, maar toch...

Ik was 2 maanden zwanger en we waren aan het behangen in de slaapkamer. Ik had met mijn vriend afgesproken dat we het deze dag zouden vertellen als me ouders kwamen. Mijn vriend stond op de trap en me pa was de muren aant het checken. Ik kreeg het spaansbenouwd en ineens. Uhhhhmm jullie worden opa en oma.... Er viel een dodelijke stilte. En toen o.... gefeliciteerd en me pa o lekker dan. Dacht oje daar gaat het komen.
    Me ouders hadden een vermoede dat we geen kinderen wilde omdat we er nooit over praate, ben gewoon niet zo'n prater tegen me ouders. Heel toevallig hadden ze er de vorige avond nog over gepraat en het eigenlijk uitgesloten.
    Inmiddels hebben ze hun excusses aangeboden en vinden ze het helemaal geweldig...

Me overige familie stond te springen van blijdschap...

11. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Gewèldig joh om te lezen allemaal! :)

12. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Wij gaan het morgen vertellen aan mijn ouders zondag aan schoonouders, mijn vader is jarig en zondag is mijn schoonmoeder jarig. Hebben we allebei de gezinnen bij elkaar. Iedereen woont ver uit elkaar.
    We hebben van die letters op wieltjes gekocht in de woorden opa en oma. Die hebben we ingepakt in een doos en die gaan we als kado geven. Ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren. Weet zeker dat ze het helemaal geweldig vinden maar dat ze het nu ook niet verwachten. Vind het toch wel heel spannend.

13. Mommy24

Mommy24 Lid

30 nov 2008
    56
    0
    0
    Flevoland
    Voor mijn dochter heb ik een t-shirt besteld met de tekst "mij wacht een hele klus, want ik word grote zus". Die heeft ze aangehad toen ik het mijn ouders en schoonouders vertelde. Reacties waren heel positief. Op het werk heb ik een speen gelegd op alle bureau's met een kaartje "hoera zwanger". Dit vonden ze ook allemaal geslaagd, alhoewel ze het niet van mij hadden verwacht mochten ze wel eerst gissen hahaha..

14. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik weet het pas sinds gister dus het zal nog wel even duren voordat de rest het weet.
    3 vriendinnen weten het al wel. Ik wilde het eigenlijk met kerst aan (schoon)ouders vertellen, maar mijn vriend wil wachten tot we de 7-weken echo hebben gehad en een beetje zekerheid hebben (3 mnd geleden MK gehad). Dus ik hoop dat we het oudjaarsdag kunnen vertellen, zou een leuk uiteinde zijn! :D

15. Hester

Hester Niet meer actief

We gaan het morgen aan ouders + zussen & broer vertellen!

16. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Leuk, leuk, leuk! :D

17. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Mijn ouders, mijn stiefdochter en mijn baas weten het.
    Bij ons werkt het nu eenmaal even anders dan anders. Door de eerdere miskramen en mijn verslagenheid nadien, heb ik het mijn baas maar op tijd verteld. Zo houd hij een beetje rekening met mij en weet hij dat het weer mis kan gaan. Voor de rest weten vrienden van ons het al, die kwamen binnen toen we de test net hadden gedaan.

De rest, ach...we zien wel, als het ter sprake komt, vertellen we het. De spanning is er voor ons niet echt meer. Bij de laatste zwangerschap waren we al een mooi poosje onderweg en daarom maar aan meer mensen verteld, en toch weer een miskraam, iedereen weet nu dat we een kindje willen, dus de spanning is er voor ons wel een beetje af om het wel of niet te vertellen.

Ik zou iedereen aanraden om het zo lang mogelijk voor je t ehouden, het is zo'n domper als het misgaat, de vragen die je dan krijgt.

De mooiste reacties die ik hier gelezen heb zijn die van meiden die het al vroeg verteld hebben en toch ook al 11 weken zwanger zijn. Succesverhalen, leuk om te lezen !

Origneel ook, de shirts en spenen haha, heerlijk om het zo aan je familie te vertellen.

Veel liefs
    Monique

18. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Wij hebben het verteld toen mijn ouders en schoonouders bij ons op de koffie waren. Mijn vriend had ik direct na de test een boekje van Kluun gekocht ( help ik hebmijn vrouw zwanger gemaakt ). Deze hebben we tijdens de koffie op tafel gelegd met de boodschap kijk een wat een mooie boek we hebben gekocht.

Het was even stil toen iedereen de titel aan het lezen was maar daarna alleen maar vreugde kreten.
    Bij een tweede willen we onze dochter een shirt aan doen met een tekst in de trand van ik krijg een brusje.

19. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Wij hebben het wel tegen een vriendin van me verteld omdat ze ook weet van een eerdere miskraam en zij zelf ook zwanger is (was inmiddels :cry: ).

Met Kerst vertellen we het aan beiden ouders. Ik heb een aantal glazen kerstballen gevuld met roze en blauwe muisjes en een papiertje met "oma" "opa" "suikeroom" etc. in de bal gedaan. Ieder krijgt een eigen kerstbal om in de boom te hangen.

Aan tafel (we gaan gourmetten) mogen ze allemaal samen 1 puzzel (van de Hema) maken met een afbeelding van die kerstballen), dan valt het kwartje wel denk ik!

Na de jaarwisseling zijn de collega's en mijn baas aan de beurt...

20. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    wij hebben het mijn moeder en schoonmoeder bijna meteen verteld (ikl moest eerst ff de stad in)
    ik heb namelijk voor allebei een ehbo pakket gemaakt (eerste hulp bij oppassen) met allemaal kleine babydingen erin een fles speen romper ed. de reacties waren heel leuk later de rest van de familie een echo foto gegeven en we worden echt helemaal verwend met allemaal cadeaus in ons beide families is het de eerste van de volgende generatie !
    van me vriend ze opa en oma hebben we gister zelfs 500! euro gekregen

beetje lang verhaal geworden hihi sorry

Deel Deze Pagina