Hey meiden 31 maart doen wij mee aan de openhuizen dag hierbij de link naar ons huis....heeft iemand tips wat ik eventueel kan veranderen???? Appartement te koop: Hoofdweg 834 3067 GK Rotterdam [funda] edit: de box is vervangen door een stuva kist van Ikea met blauwe lade
Hoi cinny, Heb even gekeken.... Wat een ruime woonkamer en mooie vloer! Wat mij opvalt is dat ik in de huiskamer wat sfeer mis. (niet aanvallend hoor, is mijn mening en niet iedereen hoeft dat te vinden natuurlijk) Ik mis de sfeer die plantjes en bloemen kunnen brengen in een huis... Misschien een mooie verse bos bloemen op de eettafel zetten? Een doorzichtige vaas van lichtblauw getint glas en daar een mooie bos bloemen in met wit/lila/paarsblauw? Ook zou ik (ook al is het alleen maar voor die zaterdag) op je salontafel iets leuks met een plantje doen of misschien 2 kleine leuke potjes met gekleurde cactusjes (die cactusjes met zo'n gekleurd bolletje bovenop)op een leuk vierkant onderbordje ofzo? Of een ander leuk plantje? Wat leuke gezellige kussentjes op je bank met een ''aaibaar'' stofje? Ik zie dat je al kussentjes hebt, altijd leuk, maar met een aaibaar stofje (vilt, vachtje enz..) maak je het geheel wat ''warmer'' zeker omdat blauw al een ''koele'' kleur is, kan je het met plantjes, bloemen en zachte ''warme'' stofjes wat sfeervoller en ''warmer'' maken.. zomaar wat ideetjes hoor...
Ik vind alles heel triest en somber ogen. Ik zou niet komen kijken omdat het in mijn ogen echt een trieste sfeer hangt en ik me daardoor niet op mijn gemak voel in het huis. Het mist warmte Het lijkt 1 groot kaal/leeg saai oppervlak. Ik mis oa gordijnen, een mooi vloerkleed, schilderij op de muur,kleurige accessoires,etc. Als je dat hebt/leent scheelt al een hele boel
nou zeg ik wilde het voor de foto's zo leeg mogelijk hebben omdat het anders misschien wat rommelig overkomt ondertussen hebben we al allemaal leuke lente dingen staan er komen zoiezo 2 bossen bloemen te staan op de kleine tafel en de eettafel ojah op de foto's zie je het niet maar de muur in de huiskamer is fel blauw in de douche liggen normaal 2 oranje kleedjes een voor de douche en 1 bij de wastafel..... moet ik nog wat veranderen in de slaapkamer??
Was niet vervelend bedoeld hoor, maar ik als potentiële koper zie het helaas echt zo, en is misschien handig om te weten hoe een buitenstaander het ziet (vaak zie je dat zelf niet zo goed in je eigen huis) Maar idd dus meer accessoires plaatsen zoals je al gedaan hebt.Wel jammer dat die niet op de foto staan, want puur en alleen afgaande op de foto's had ik helaas geen interesse om langs te komen puur door de sfeer, en dat is niet vervelend bedoeld, maar puur hoe ik het als kijker/koper zou zien en daar op af zou knappen De slaapkamer en babykamer etc vind ik beter ogen, daar moet juist naar mijn mening niet teveel tierelantijntjes in, omdat het echt een rustplek moet zijn
Denk jij nou echt van jezelf dat jij de aangewezen persoon bent om emoties te verbinden aan de inrichting van een huis? Ik vind 't een mooi huis, ik snap helemaal dat je 't zo veel mogelijk opgeruimd hebt en als je straks idd even wat bloemetjes neerzet of zo, is 't helemaal af. Het is netjes, lekker fris. 't Hoeft mijn smaak niet te zijn, maar het geeft wel een heel goed beeld van hoe groot het huis is.
Maar je koopt een huis toch niet om hoe het er qua inrichting uitziet ?? Ik heb altijd geleerd om juist door de inrichting heen te kijken en alleen dus de muren te zien en je eigen draai er aan te geven..
Ik vind de foto's juist mooi zo. Lekker opgeruimd dus het oogt groot. Het lijkt ook een heel fris huis, lekker schoon. Wij hebben ons huis verkocht met zo weinig mogelijk spulletjes, teirelantijntjes etc op de foto's. Was ook het advies van de makelaar. Ik zou het zo laten.
het is ook niet mijn sfeer maar daarop basseer ik de koop van een huis niet op , voor mij is de staat en onderhoud van het huis belangrijk , huis dat wij gekocht hebben is eerder afgewezen door de plavuizenvloer die erin lag dat vond ik juist prettig de inrichting van de vorige bewoners was ook totaal mijn smaak niet en heb er mn eigen sfeer in aangebracht maar het onderhoud en de staat waren perfect .
Wat ik weet (ik ben geen die hard huizenkoper, maar goed, dit hoorde ik ooit van 'n makelaar die bij ons ons knutselfrutselhuis kwam bekijken, haha) is dat men een opgeruimd, schoon huis wil zien, liefst met meubilair erin, zodat men de grootte van e.e.a. goed kan inschatten. Liever teveel opgeruimd dan te weinig.
Dat is idd waar, maar op het eerste oog ga ik altijd af op de foto's Als er 3 gelijksoorte appartementen naast elkaar te koop staan ga ik toch zeker af op het huis wat qua sfeer dichter bij mij in de buurt komt, ook al zijn het 3 exact dezelfde appartementen qua bouw/plattegrond,etc Vaak word je toch "als een magneet" naar het huis toegetrokken wat je het meeste aanspreekt qua sfeer/huiselijkheid/inrichting, ook al wil je dat soms niet, gebeurd vaak (bij mij in ieder geval) automatisch Zie je toch ook in bijv in een winkel. Je aandacht word vaak getrokken naar producten die je mooi vind, en daarna kijk je pas of ze "goed" zijn, zoals een mooie shampoo verpakking waar je ook meteen opvalt, en je daarna pas kijkt waarvoor hij bedoelt is , en een saaie verpakking kijk ik nogineens naar ook al is de shampoo werking misschien net zo goed als de mooie verpakking( of ik ben raar )
Weet je Cynnie een huis kun je zelf inrichten. 9 van de 10 huizen die ik tegen kom in mijn zoektoch is mijn smaak niet, maar daar MOET een koper doorheen kijken. Dus je kan het wel lekker sfeervol voor een ander in gaan richten dan zal een ander het weer afschuwelijk vinden. Belangrijk is dat je het niet te druk maakt zodat men de ruimte ziet en dat het goed schoon en opgeruimd is.
Ik zal het inderdaad ook niet te vol maken allemaal. Inderdaad misschien een leuk kussentje op de bank en een bloemetje op de tafel. @ Daantje zo kan je toch juist het beste zien hoe je het zelf in wilt richten. Mensen kijken daar echt wel doorheen, het ziet er allemaal keurig netjes uit.
Inderdaad, je kan er zoveel neerzetten als je wilt, maar dat wil nog niet zeggen dat het de smaak van iemand anders ook is. Mensen vinden het veel belangrijk dat het netjes fris en schoon is.
Ik denk dat je enige vorm van voorstellingsvermogen moet hebben, om de sfeer van een ander los te kunnen laten en je eigen sfeer in in gedachten in een huis te plaatsen. Dat is het fenomeen 'er doorheen kijken'. Om dat gemakkelijker te maken, is het beter het huis niet te vol te stouwen met je eigen ik. Zo gauw de oorspronkelijke bewoner is vertrokken, is immers ook de betreffende 'sfeer' van die persoon weg. Persoonlijk kijk ik ook naar wat IK met een huis kan en niet naar wat anderen ermee gedaan hebben.
Ik vind het prima hoor... Vind het een gezellig huisje en zeker niet sfeerloos. Zou als er kijkers komen fftjes paar bossies tulpen neerzetten en idd misschien nog wat kussentjes op de bank en het balkon inrichten. Zodat het echt "bewoond" is
Nou ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel vreemd vind ja, je koopt het huis immers niet met al die leuke pruralia die in het huis staan op de foto, zoals ik al eerder las, je kijkt naar de staat van het huis, hoe is de vloer, hoe zijn de muren etc etc .. Ik vind het inderdaad wel raar als je een huisafwijst op basis van de inrichting van de verkoper..