Helemaal onder de indruk, moet het even kwijt!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door KaChris, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KaChris

KaChris Niet meer actief

Hallo,

Ik kom net terug van de verloskundige en zit helemaal onder de indruk op de bank, hahaha...:) :)
    Ik voel me nog erg goed ondanks dat ik nog maar 5 dagen voor de uitgerekende datum zit en dat bleek ook, want alles was helemaal goed!
    Dit was natuurlijk fijn; bloeddruk 120/80 en 7 1/2e kg aangekomen tot nu toe, dus fijn.
    Thijmen is nu 20 maanden en was 9 dagen te vroeg geboren. Ik vroeg haar omdat hij bij de geboorte 3780 gram was, of ze kon inschatten was nr 2 woog. Mijn buik is namelijk veel kleiner als bij Thijmen en ook ben ik veel minder aangekomen dan bij hem.
    Nu vertelde ze me dat mijn buik vol met baby zat en dat ze bijna wel zeker wist dat het 8, 8 1/2 pond zou gaan wegen en als het nog langer bleef zitten natuurlijk meer.. :( :D
    Er ging ineens van alles door mijn hoofd; weer inknippen, pampers die misschien te klein zijn, kleding die niet past enz enz, hahahaha...

Zijn er meer bij wie dit verteld is of was en waarbij het uiteindelijk allemaal anders bleek? Ik heb niet dat ik denk van 'oh wat erg of zo', maar ik vind het een best gewicht....

Ik ben benieuwd,

Een beetje in schock-mom ;) Karin

2. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Ik zou wel graag willen weten hoe zwaar deze uk ongeveer zal gaan worden.

Milan was 3850 bij de bevalling en hij is met de tang gehaald omdat hij er gewoon weg niet doorheen paste. En aangezien ik nu echt een super grote buik heb en ik dus het idee heb dat deze wel eens groter kon worden dan Milan hoop ik toch wel dat ze me voor die tijd iets zinnigs kunnen zeggen hier over.

Ik heb echt een rampzalige bevalling gehad bij Milan en ik zit niet echt op herhaling te wachten.
    Vrijdag mag ik weer naar de gyn en dan wilde ik dat al met haar gaan bespreken, dus we wachten af.

Alvast succes met de bevalling, nog een paar daagjes ;):)

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    hier werd alysia 8 pond geschat maar ze was er 9 ;) heb ook een extra echo toen gehad en ze hadden haar ook willen halen al bij de 40 weken ivm dr gewict maar ze kwam zelf ;)

dus hier klopte het wel :) en inderdaad maatje 50 paste niet ;)

4. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik snap dat je er ff van onder de indruk bent...
    naar wat ik vaak hoor, is dat ze er echt nog al eens naast zitten met die berekeningen...
    of er werd gezegd kindje is klein en was 8 pond of meer, of precies andersom....
    en al heeft ze gelijk, dan wil dat natuurlijk niet betekenen dat je weer wordt ingeknipt want misschien heeft deze baby wel een kleiner koppie?

tja, je kan je er druk om maken of niet, maar je veranderd er toch niks aan...

ik denk er ook weleens aan hoor, mijn eerste woog "maar" 3200 gram en toen zeiden ze het is een kleinte... Nu zeggen ze het is een gemiddeld kindje dus de vk gaat uit van minimaal 3600 gram.. Vind het af en toe ook best een beetje eng maar probeer er maar niet te veel over na te denken en het maar gewoon af te wachten..

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dean was 4160 en ze hebben me met 38 weken ingeleid mede hierdoor, hij paste gewoon nog 2-3 weken maat 50 hoor :)

Hij had rond de 10-11 pond gewogen bij een voldragen zwangerschap en ja aan maatje 50 heb je volgens mij dan niets

6. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

vind dat echt heel apart dat gewicht van baby's zo verschillend kunnen zijn....en het zegt ook niks over de toekomst. Ben zelf namelijk nu behoorlijk lang maar was als baby niet zo groot en woog ook niet veel, was echt een ukkie!

7. KaChris

KaChris Niet meer actief

Ze hebben het bij mij helemaal niet over inleiden gehad :(... ik hoop ook dat dit niet nodig is want ik wil heel graag thuis bevallen net als bij Thijmen.
    Ik hoop dat ze er een beetje naast zitten....

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Justin werd n 7,5 en bij de andere vk zelfs als 8 ponder geschat. Nou hij haalde nog niet eens de 6,5. Ik zou me er niet te druk om maken, ik denk dat ze er meer naast als goed zitten. ;)

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hmmm.... wel andersom....

Ze dachten dat het een 6ponder zou worden, nou ze was bijna 8 pond! (3900gram) Zij heeft ook een aantal weken in maatje 1 luiers gezeten en 2 a 3 weken in maatje 50.

10. BBKane

BBKane Actief lid

28 mei 2008
    286
    0
    0
    Tot een paar uur voor de geboorte van mijn dochter zei mijn vk dat ik een 7 ponds kindje in mijn buik had. Misschien een 7 1/2 ponds kindje. Ik dacht nog.... dat valt nog mee. Mijn dochter was uiteindelijk ruim 9 1/2 pond.

Bij mijn zoontje was het andersom. Ze schatte hem op ruim 10! pond. Ik moest vanwege medische redenen elke week een echo laten maken. Ik geloofde het dus ook wel. Ook omdat mijn dochter al zo'n grote meid was. Uiteindelijk was mijn zoontje net geen 8 pond.

Als het mag lukken om nog een keer een kleintje te krijgen mogen ze kletsen wat ze willen. Ik zie het wel als het eruit is. (o,ja. Mijn zoontje zou trouwens een meisje zijn. Ik geloof dus niets meer) :)

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik was zelf 4 pond bij mijn geboorte, de verloskundige zei dat mijn baby minstens 2x zo zwaar zou zijn. Aan de 20-weken-echo hadden ze al afgeleid dat ie een flink hoofd zou hebben. Uiteindelijk was ie krap aan 6 pond, dus dat viel me reuze mee. Ook met z'n hoofd was niks opvallends (gelukkig, moet er niet aan denken om een bowlingbal uit te poepen). Ik geloof het dus niet zo erg dat ze dat heel goed kunnen schatten, eigenlijk.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Jesper was 10 pond en pastte idd niet meer in maatje 56. (nou ja, nog een weekje)

13. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi hoi even een vraagje,

Kunnen ze met de 20 weken echo ook zeggen van ja de baby weegt nu zo en zo veel of is dat een gekke vraag. (mijn schoonmoeder zei dat ik dit moest vragen :rolleyes: )

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja tirtilisko dat kunnen ze goed zien hoor! Alleen ik zou me er niet op vast pinnen.

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn meisje was bijna 9 pond en paste niet in alles van maatje 50 (had ik ook niet gekocht, wel gekregen). Maatje 56 heeft ze tot deze week aan gehad, we zijn nu net over op 62. Het heeft ook veel met de lengte van je kindje te maken. Bij een lang kindje zal je ook grotere maatjes moeten hebben. Mijn meisje was 54,5 cm en nu 56,5 (al denk ik inmiddels wwel wat langer)

16. goudlokje

goudlokje Actief lid

2 mei 2008
    109
    0
    0
    sales assistent
    hoofddorp
    Soms voelen ze t niet goed hoor. De vk dacht dat mijn kleintje dikke 7 pond al was (34 weken) totdat ik even later een echo kreeg voor de ligging en toen woog t in ene 3120.
    Dus het is vaak maar een gol.

17. Marscha

Marscha Niet meer actief

Mijn buik is enorm groot en iedereen denkt dat ik een groot kind krijgt maar op echo's blijkt het vooral vruchtwater te zijn. Mijn dochtertje is donderdag uitgerekend en is nog qua gewicht en grootte onder het gemiddelde...

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier zeiden ze met 34 weken dat ie al rond de 3000 gram was.

tijdens de weeen, 3 uur voor de geboorte van Luca, dat ie zeker wel 7 pond was.

Hij was 2700 gram.

19. Niet meer actief

Ja maar een kindje van 8 pond is, in deze tijd, geen uitzonderlijk groot kind en daarvoor hoef je ook echtn iet ingeleid te worden..

Deel Deze Pagina