Mijn meisje heeft al ruim drie weken diarree. Ik heb echt geen idee meer wat te doen. Er is al ontlasting op kweek gezet maar daar is niets uitgekomen (dus geen bacterie). Nu moet ze naar de kinderarts maar die hebben pas plaats op 7 januari. dat betekend dat ze nog een paar weken met diarree moet lopen. Het is echt dun en er zit ook weleens slijm bij. Iemand een zelfde soort ervaring of enig idee wat ik eraan kan doen of wat het zou kunnen zijn?
Dik je haar voeding toevalling in met Nutriton of krijgt ze voeding tegen spugen? Als dit het geval is, dan zou johannesbroodpitmeel wel eens de boosdoener kunnen zijn. Mijn nichtje had ook heel lang erge diarree en dit bleek daaraan te liggen.
Een tijdje terug dezelfde klachten. Uit kweek was ook niets gekomen. Uiteindelijk vanzelf over gegaan. Was heel zielig, echt rode billetjes, ook een zalfje voor gekregen. Heel veel sterkte voor je meissie.
Oh sorry, ik wist niet dat ze al 2 was. Het klinkt als peuterdiarree, daar vindt je op het forum of op internet veel informatie over. Dit kan komen door te veel sap of te weinig vetten in het eten geloof ik.
Hoi Alkievalkie, wat vervelend voor je meisje en voor jou... Ik heb er alleen ervaring mee gehad toen mijn dochtertje 4 maanden was. Is misschien heel iets anders, maar wie weet stel ik je een beetje gerust.. Mijn dochtertje heeft 4 weken lang diarree gehad. Ik vond dat echt verschrikkelijk lang, zeker voor een baby, en was erg bezorgd. We gingen regelmatig naar de huisarts en die zei dat kinderen soms heeeel lang diarree kunnen hebben, zonder enige verklaring. ´Dat komt gewoon voor´. Hij kon in ieder geval ook niets afwijkends ontdekken en ik denk zelf dat ze 2 keer achter elkaar een virus te pakken heeft gehad. Ze dronk toen alleen nog maar melk dus wat ik deed is vooral het vochtgehalte zoveel mogelijk op peil houden. Ik heb haar heel veel extra ors gegeven. Ze dronk ALLES en alles kwam er ook weer met een noodgang uit. Maar waarschijnlijk is ze door het vele drinken in ieder geval nooit uitgedroogd. Ik had het gevoel dat ze een ´waterkraantje´ aan de onderkant had zitten, zo snel ging het, maar het kwam gelukkig goed. Je weet niet hoe hard ik heb staan juichen toen haar ontlasting er weer wat normaler uit ging zien... ik wens je veel sterkte, ik weet hoe naar het is... de rode billen en de uitslag, de zorgen... Ik hoop voor jullie dat het snel over is. Maar dat het dus langer dan 3 weken kan duren, dat klopt. groetjes Amber
Ik dacht ook eigenlijk aan peuterdiarree... Anders eens mamzie pb'en van de maartmama's. Haar zoontje Erik heeft er ook een hele tijd last van gehad!
onze zoon heeft vanaf juni water dunne diaree!Ook bij hem zijn kweeken gedaan en testen gedaan.Er kwam niks uit. Het blijkt peuterdiaree te zijn.Hij staat nu op een vet dieet van de diatiste.Het gaat nu beter met hem.Pfff van 10 luiers op een dag naar 1 is een beste verbetering.Overleg het eens met de kinderarts.Van peuterdiarre drogen ze niet uit hoor en ze zijn ook niet ziek. Suc6 bij de kinderarts!
hoi hoi ik heb dit vroeger zelf gehad toen ik 2 was had ook altijd diaree en toen ben ik opgenomen in het ziekenhuis en zijn mijn amandelen geknipt zins toen heb er geen last meer van gehad had ook slijm bij mijn ontlasting toen vertelde mijn moeder. liefs mij
Zat zelf sinds gister ook te denken aan peuterdiarree. Ze drinkt maar 1 beker sap op een dag, maar veel vetten krijgt ze nu ook niet echt binnen. Ze drinkt zowiezo erg weinig vind ik. Ben blij als ik er 600cc op een dag inkrijg. Ze zit ook al vanaf 17 mnd op hetzelfde gewicht en is nu bijna 22 mnd (weet niet of dat normaal is). Ga iig maar even volle melk geven ipv halfvol. Veel groenten eet ze de laatste tijd ook niet (peuterpuber!). Maar vind het toch moeilijk, ben zo bang dat er iets mis is he? iig vast bedankt voor jullie antwoorden!
idd Erik heeft ook peuterdiarree gehad Gek werd ik ervan. Zeker 4 weken elke dag diarree. De dokter dag koemelkallergie en moest maar contact opnemen met het cb. Het cb dacht dus echt niet dat het kma was. En ookal was het dat dan zouden ze nog geen streng dieet adviseren aangezien Erik al zo'n vreselijk slechte eter is! En in dat laatste zat 'm het probleem. Hij kreeg te weinig vetten binnen. Haar advies : Nibbit chips geven! Elke dag een handje. ( in het begin deed ik 2 handjes ) Na 2 dagen was de diarree weg en zo vet mogelijk te eten geven. Volle melk, veel boter op brood, vlees ook in goede vette boter bakken. ( maar Erik at/eet behoorlijk slecht dus vooral de melk en de chips heeft de truc gedaan ) Snap dat je je zorgen maakt. Deed ik toen ook. Maar het cb zei ook dat als ze er niet ziek van zijn en gewoon hun alledaagse dingen doen enzo dat het dan (bijna) altijd peuterdiarree is ( dus vetten tekort ) Succes! En ik hoop dat het bij jouw kindje ook werkt!
Dank je voor je antwoord mamzie. Fenja is verder inderdaad niet ziek ofzo. Dus zal waarschijnlijk peuterdiarree zijn dan. Nou.... mag Fenja aan de nibbits,zal ze wel vreselijk vinden En dan eens kijken of het minder wil worden. Ben iig al wat meer gerustgesteld. Bedankt.