5 maanden sprongetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ruben, 19 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Vraagje, is het mogelijk dat een kindje met 5 maanden ook een sprongetje heeft? Ik weet dat het met 4,5 maand zo is.. alleen heb ik bij Ruben hier geen last van gehad. Ruben is 2 weken te laat geboren misschien dat hij daardoor nu pas zn sprongetje heeft? Wie heeft dit ook gehad!

Niet meer willen slapen, als hij slaapt is het maar 45 min. S' nachts wakker..

Kan zichzelf niet meer vermaken in de box.. na 10 min is hij het beu en begint te zeuren.. Liefst wil hij bij je op de schoot en dat je gaat rondlopen.

Maar kan het ook zijn dat het te licht op zn kamertje is en dat hij daardoor niet goed kan slapen en daardoor humeurig is? Normaal is hij ook pas om 8 uur wakker.. maar de laatste paar dagen is het al om half 7

Graag jullie reactie's en adviezen! :D

2. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    LAs hij 2weken te laat is geboren komt het sprongetje ook twee weken later.
    Ik kan je aanraden het oei ik groei boek te kopen.
    Daar staa alles goed in omschreven.
    Is echt de moeite waard.

gr. Lydia

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ja, je moet uitgaan van de uitgerekende datum, niet van de geboorte datum!

Dus is je kindje 2 weken te vroeg geboren, dan krijgt hij het sprongetje niet bij 4,5 maand, maar bij 5 maand (dan is hij eigenlijk officieel dus nog maar 4,5 maand)

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    2 Weken te laat geboren is 2 weken VROEGER het sprongetje krijgen hoor.

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ;)
    Dat zou mooi zijn want dan zou onze zoon alle sprongetjes 8,5 week eerder krijgen (hij is met 31 weken en 5 dagen geboren)! hihi ;)

Trouwens volgens mij heeft onze zoon zijn sprongetjes ergens tussen de gecorrigeerde leeftijd en de kalenderleeftijd in... handig..

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ja je moet zo tellen, als je kind 2 weken later geboren is dan "bestaat" hij al 2 weken langer, welliswaar iets langer in je buik gezeten.

7. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Dus dit zou juist z'n relaxte periode moeten zijn :(
    Vorige week zijn wel net 2 tandjes doorgekomen maar daar zou hij nu geen last meer van moeten hebben aangezien ze al door zijn..

Jeetje, hij heeft duidelijk ergens last van ... maar wat. :(
    Misschien nog een tandje?! :confused:

8. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Dat bedoelde ik ook sorry :oops: :oops:

gr.Lydia

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel begon, toen ze 5 maanden oud was met haar 6 maanden sprong en die duurde 7 weken. Die van 4,5 maand hebben we niet gemerkt. Jou kindje is 2 weken te laat geboren, dus zal heeeeel goed de 6 maanden sprong kunnen zijn nu! Hier was het een hele heftige sprong, maar daarna kon ze ineens zoveel meer :) .

10. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Jaaa toch wel he! :D ieder kindje is natuurlijk niet gelijk de 1e heeft em eerder dan de ander.. of juist later.

Jeetje, dan is die sprong best heftig ja.. gister huilbuien waarvan je denkt hij heeft pijn. Ik pak em op loop naar het raam en praat wat tegen hem.. en klaar is kees. Meneer vind het nog leuk ook.. kijk zwaar geinstresseerd om hem heen :D en slapen vergeet het maar ..'s nacht gelukkig wel maar dat komt omdat hij overdag prakties niet slaapt

Hoop alleen niet dat ze 7 weken zo heftig zijn :(

Gr, diana

11. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Bij Merel was het dan een dag drama en dan 2 dagen wat minder heftig, dan weer een drama dag en dan weer even wat minder. Zo ging dat 7 weken door. Het duurt niet bij elk kindje zolang hoor! Ik hoop voor je dat het wat minder lang duurt ;) . Succes!

12. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Nou dat had ie vandaag weer een goeie dag. Ik had hem vandaag naar KDV gebracht en al aangegeven dat ie niet helemaal happy was en weinig sliep enz enz...

Kom ik hem weer halen.. vraag ik, en ging het een beetje goed vandaag? Zegt ze: Ja hoor! Geen kind aan em. Lache gieren brullen en heeft vanochtend 2,5 geslapen.. :confused:

Me mond viel spontaan open ..ik kijk me kleine man aan en hij begint te lache.. Toen dacht ik ff jij klein :evil: ! Hoezo je mamma voor schut zetten ;) Hihi.. wat heb ik toch ook een heerlijk ventje!

Gr, Diana

13. Het kan zijn dat ie al met zijn sprongetje van 6 maanden bezig is, aangezien hij 2 weken laten is geboren, meestal begin zo sprong 2 tot 3 weken eerder.

Ik heb hier het zelfde probleem , gelukkig slaap ze overdags wel ( 1x 3uurtjes) maar de nachten daarword je niet vrolijk van.
    en ja de oei ik groei boek is het waard om in huis te hebben en anders kijk een sop de site van oeiikgroei.

Deel Deze Pagina