Sinds vandaag probeer ik Tess in haar eigen ledikantje te laten slapen. Tot nu toe sliep ze in de kinderwagen, i.v.m. een lage temperatuur. Nu wil ik nog wel 2 kruiken in haar bedje laten liggen, maar ik weet niet meer hoe ik ze neer moet leggen. De kraamverpleegster heeft het me wel laten zien, maar ik ben het vergeten . Ik weet nog dat ze in een V-vorm onderin het ledikantje moesten liggen, met de dop naar beneden. Op de een of andere manier ging er dan een dekentje omheen, maar ik weet niet meer hoe! Ik gebruik zelf een dekentje in een hoesje, waar ze onder ligt.
wij deden altijd de kruiken in bed 1 bij voeteneind en 1 waar ongeveer de romp van de baby lig. als jelle dan in bed ging dan de kruiken er weer uit
ik leer mijn gezinnen altijd, om de kruiken bovenop de dekens neer te leggen aan weerzeide van de kleine, met de dop naar beneden en een handbreedte tussen de kruik en de kleine. Zo liggen ze veilig en als je het nog extra veilig wilt hebben dan kan je eventueel van een hydrofiele luier een rolletje maken en die tussen de kruik en de kleine neerleggen.
Wij hebben geleerd de ene kruik langs het ruggetje te leggen met de dop naar beneden en dan lag die ongeveer net onder de voetjes uit. De tweede kruik dan onder de voetjes. met een beetje schuin vanaf de rugkruik naar beneden laten lopen met de voetjes mee zegmaar. Wel altijd zorgen dat de kleine niet rechtstreeks op de kruik kan komen. Dus of een lakentje en evt een dekentje ertussen laten of een extra luier om de kruik heen knopen.
Hier ook geleerd om de beide kruiken in een V-vorm in het voeteneind te leggen met de dop naar beneden. De kruik in een hydrofiele luier rollen en een knoop van de uiteinden maken. De knoop komt dan in het midden van de kruik. De kant van de knoop dan richting de baby zodat de baby geen direct contact met de kruik kan maken. Zelf deed ik dan voor alle zekerheid nog een hydrofiele luier tussen de knoop en de baby.
Hier ook in V vorm. En dan in een hydrofiele luier: Luier dwars neerleggen (ruitvorm). kruik oprollen in de luier (van bovenpunt naar benedenpunt) En dan de zijpunten samenknopen op de luier (daar waar je rol eindigde) En dan met de knoop richting de kleine. Zodat er geen direct contact is tussen baby&kruik.
Mijn kraamhulp heeft mij onlangs geleerd om de kruik wel onder het dekentje te leggen met de dop naar beneden en er dan een opgerolde handdoek tusen de kruik en de baby te leggen. Zij vertelde dat een kruik op het dekentje leggen ook gevaarlijk kan zijn als deze wel gaat lekken. De hele deken wordt dan nat.