Welk koffiezetapparaat bevalt jullie goed?

Discussie in 'De lounge' gestart door Roos123, 2 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Eindelijk is ons koffiezetapparaat kapot. Zeven jaar geleden gekocht voor 17 euro, voor tijdens het klussen. Ik wilde al een tijdje iets luxers, maar vond dat niet nodig zolang deze het nog deed. Nu kan ik iets uitkiezen, maar ik vind het enorm lastig. Dus vandaar, welke raden jullie aan?
    Ik zou graag een apparaat willen waarmee je zowel een kop als een kan koffie kan zetten. Misschien met bonen? Ben benieuwd wat jullie goed bevalt.

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
  3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
  4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.071
    17.026
    113
    Wij hebben een Dolce Gusto staan, na 3 jaar nog steeds super blij mee.

Kun je geen kan mee zetten. Da's wel een (flink) nadeel: bij bezoek sta je een eeuwigheid de cupjes te verwisselen en koffie te zetten:roflmao:

Aegyo vindt dit leuk.
  5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hebben sinds enkele maanden de senseo switch! Heel heel fijn ding.

Kan én een kopje én een kan. Ideaal en het scheelt veel ruimte.

6. Prj

Prj Niet meer actief

Wij hebben een dolce gusto voor dAgelijks gebruik voor mijn man.

Als we veel visite hebben.pakken we er een simpel koffiezetapparaat bij die normaal in een kast staat.

Misschien voor jullie ook de oplossing?

7. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    hier ook een gewoon apparaat voor filterkoffie ik vind dit toch nog altijd de lekkerste koffie,voor tussendoor wel al eens een dolce gusto maar s,morgens moet ik altijd filterkoffie.
    heb deze bij de bcc voor ong. 20 euro gekocht.

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Dolce gusto!
    Oke je kn geen kan ermee zetten.
    Anders de Senseo switch. Zowel voor pads als gewone koffie te gebruiken.

Manuk vindt dit leuk.
  9. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.021
    1.030
    113
    Wij hebben een Jura apparaat. Dat is met echte koffiebonen. Je kunt er geen kan mee zetten maar het is echt superlekkere koffie! Het is wel een hele investering maar het geld meer dan waard.

10. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Na lang wikken en wegen heb ik een volautomatische Jura gekocht. Inderdaad wat @Jinxx zegt een behoorlijke investering, maar ik ben er heel erg blij mee. Kan er alle soorten koffie mee zetten en het smaakt naar koffie in een koffiebar.

Maar daarvoor had ik een Nespresso en daar was ik ook erg blij mee. Weet overigens niet bij welke merken je een kop en een kan koffie kunt zetten.

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    hier ook een jura staan, drinken beide weinig koffie maar zo nu en dan een cappuccino is wel lekker.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben sinds kort een ingebouwd koffieapparaat. Daarnaast hebben we onze oude nespresso nog, maar die wordt nu nauwelijks gebruikt.

13. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Wij hier ook een bonenapparaat, hangt met duct tape aan elkaar maar geeft heerlijke koffie. Van een collega gekregen die hem had gewonnen en geen koffie drinkt.

Maar een bonenapparaat is echt zo de moeite waard, alleen drink ik nu wel te veel koffie.....
    Wij hebben ook een koffiemachine voor een kan en een Senseo maar die gebruiken we echt nooit.

14. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.021
    1.030
    113
    Herkenbaar! Ik drink ook teveel koffie sinds dat we onze Jura hebben. En merk dat ik er heel verwend door ben geworden, want zoals Senseo smaakt nu gewoon als slootwater :roflmao:

Kanarie vindt dit leuk.
  15. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Dank voor jullie reacties dames.
    Na lang wikken en wegen is het de Siemens Volautomatische Espressomachine geworden.
    Geen kan erbij, na het betoog van de verkoper zag ik in dat dat niet veel meerwaarde heeft.
    Onze aanwinst heeft ook een melkopschuimer waar je ook heet water uit kan tappen, dus ook de waterkoker is van het aanrecht. De koffie smaakt heerlijk, echt blij mee!

HooyoShimbir en Bubblez vinden dit leuk.
  16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113

dat vind ik dan weer niet lekker... als ik heet water voor thee uit onze jura het smaakt het toch naar koffie...
    de waterkoker blijft dus gewoon op t aanrecht hier

17. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Tot nu toe smaakt het nog niet naar koffie. Zou jammer zijn als het gaat gebeuren, maar dan komt de waterkoker er weer naast te staan.

18. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook een Siemens. Zal wel een ander model zijn want die van ons is een jaar of 3.
    Ik zet dagelijks mijn kopje thee met het hete water. En het smaakt nog steeds niet naar koffie.

Veel drinkplezier!

Roos123 vindt dit leuk.
  19. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wij hebben de volautomatisch van Siemens eq.8 echt zoo fijn met verse bonen hmmmm
    Doet geen kannen

Roos123 vindt dit leuk.
  20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.949
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Deze hebben wij ook! Ideaal ding :)

Kannen gebruiken wij ook nooit! Een kan is ook gewoon veel te veel voor ons.
    Wij drinken 1 kopje koffie in de ochtend en 1 na eten :)

Deel Deze Pagina