Onderwijs en mobiliteit

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Nijntje27, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    A.s. donderdag ga ik met verlof. Ik neem eerst bevalingsverlof op en daarna betaald ouderschapsverlof. Ik werk nu 2,5 dag (wtf 0,5).

Nu is het zo dat op onze school er volgend jaar een krimp is van wtf 0,5. Het zou dus kunnen zijn dat ik overgeplaatst wordt naar een andere school binnen onze stichting (er wordt gekeken naar het schoolprofiel). Dit wil ik eigenlijk liever niet. Toen vroeg ik me af, mag ik uberhaupt gemobiliseerd worden tijdens mijn verlof? Ik kan in de CAO nl helemaal niks vinden...

Alvast bedankt!

Groetjes, Nijntje

2. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is wtf?
    Maar ik neem aan dat het wel mag, omdat het nu al bekend is. En bij bezuinigingen mogen veel dingen.
    Ze mogen je alleen niet verplaatsen als de zwangerschap de reden is.

3. Minkie

Minkie Lid

9 okt 2008
    35
    0
    0
    Net zoals mentiera zegt, als het om een reorganisatie gaat, dan mogen ze dit inderdaad doen.

En Mentiera - WTF is volgens mij werktijdsfactor, maar de afkorting hoort eigenlijk FTE te zijn.

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    wtf is een hele normale term in het onderwijs hoor (wordt vaker gebruikt dan fte, bij ons in ieder geval) en wordt hier ook correct gebruikt. Betekent inderdaad werktijdfactor. Omdat je in het onderwijs niet standaard 36 of 40 uur werkt, wordt daar een hele berekening op losgelaten met voor- en nawerk, begeleiding van excursies, bepaalde werkgroepen, etc. etc. en die hoeveelheid uren wordt omgerekend naar een bepaalde werktijdfactor (of eigenlijk: je hebt een bepaalde werktijdfactor en daarvoor moet je bepaalde uren maken).

5. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Thnx, meiden voor jullie reactie!

WTF is inderdaad werktijdfactor en dat komt overeen met de FTE. Bij ons op school wordt de WTF gebruikt.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    We krijgen laatst een mailtje van onze directrice met als onderwerp WTF. Laat ik daar nu (als fervent msn-er) een iets andere associatie bij hebben. :D Maar da’s off-topic.

Je mag tijdens je zwangerschap niet ontslagen worden (tenzij ze voor een rechtbank kunnen laten zien dat er hele zwaarwegende belangen zijn om je wel te ontslaan.) Verplichte mobiliteit kan wel, je houdt namelijk gewoon je baan (al is het op een andere locatie).

7. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    WTF, heeft op msn inderdaad een heel andere betekenis :D :D haha Niet eens bij nagedacht...

Ik ben er inderdaad uit. Het is net zoals je bijv bij de AH werkt. Je werkt voor AH, maar weet niet in welk filiaal....

Thnx, meiden voor het meedenken!!

Dit topic kan dus wat mij betreft gesloten worden....

8. MarielleS

MarielleS Lid

8 okt 2009
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze kunnen je alleen verplicht naar een andere school overplaatsen als je als laatste collega (van jouw school) bij de stichting bent komen werken. Als het goed is, is er gewoon een volgorde lijst en werken ze van onderaf.

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Dat hoeft niet perse zo, MarielleS! Bij onze stichting kijken ze per leeftijdscategorie (20 t/m 29, 30 t/m 39, 40 t/m 49 en 50+) en wie daar dan het kortst werkt, wordt overgeplaatst!

Overigens mag dit niet tijdens je zwangerschapsverlof of bevallingsverlof, zover ik weet.....waarschijnlijk wel tijdens ouderschapsverlof, omdat je daar zelf voor kiest!

10. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Bij ons wordt gekeken naar het schoolprofiel. Degene die het minst in het profiel past, wordt overgeplaatst...

Ik merk wel dat er veel onduidelijkheid is. Misschien komt dat door de vele stichtingen....

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    bij ons wordt er ook gekeken naar functioneren en het totaalplaatje. Ik werk er het kortst, maar ben met nog iemand samen de enige onder de 40, dus ik zit redelijk veilig.
    Maar ik heb nu al gevraagd naar de formatie en hoef me gelukkig geen zorgen te maken over mobiliteit. Anders ben ik er ook niet gerust op tijdens mn verlof!

Deel Deze Pagina