Zoektocht gaat door.. Wie kent Emmen??

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 20 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Nou daar ben ik weer hoor! As zaterdag gaan we een huis in Emmen bekijken, de straat is de oringerbrink. Wie kent deze buurt en omgeving? Er staan in die buurt meerdere mooie huizen te koop voor mooie prijzen.. Op de fotos ziet t er leuk uit, ook de wijk, maar we kennen Emmen alleen van een weekendje weg paar jaar terug.
     
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Niemand?
     
  3. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Pb
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Ken het niet goed maar ik heb altijd gezegd als we zouden verhuizen naar Drenthe zou het Emmen zijn. Denk dat het een betere stap zou zijn dan die dorpjes die jij benoemde. Emmen heeft ook leuke betaalbare huizen.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Dat is in Bargeres

    Wat wil je weten?
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Emmen is een beetje hetzelfde niveau als Vlagtwedde, Delfzijl etc.

    @ ts: kleine tip, als de huizen betaalbaar zijn op dit moment, zegt dat vaak wat over de plaats.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Hoe het is, qua buurt, wat er leuk en minder leuk is, of je makkelijk 'er tussen komt'... Of er buurten zijn waar je liever niet woont of juist heel leuk. Zoiets!
     
  8. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Maar betaalbaar tov den Haag is niet zo heel ingewikkeld :rolleyes: en we willen graag de randstad uit.. Emmen lijkt op papier iig wel anders, groter, emmen centrum wel eens geweest vond t toen leuke stad maarja, was dagje Emmen paar jaar terug dat is al gauw leuk:o:
     
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    Via Google kom je al veek te weten over Emmen.
    Angelslo is blijkbaar geen top buurt.

    Ik weet niet of ik het juiste huis zag op funda maar ik vind alleen dat op basis van de door u gegeven straat. Dat huis staat al 2 maanden te koop.
    Hoe komt dat?
    De prijs is namelijk niet extreem.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  10. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Emmen heeft wel veel voorzieningen. Dus ten opzichte van een dorp zou dat wel een voordeel zijn. Ook lig je wat centraler ten opzichte van grotere (provincie)steden. Ook is er de laatste jaren veel geïnvesteerd in het centrum. Maar volgens mij komt er best nog wat armoede voor. Dus goed kijken waar je gaat wonen. Hoe zien de andere huizen eruit (onderhoud aan de huizen en tuinen etc). Er tussen komen kan lastig zijn.

    Maar actief worden in het verenigingsleven/buurthuis etc helpt overal. En je kinderen naar de buurtschool.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ja daar ben ik ook benieuwd naar! Dat willen we ook vragen ja.. Qua huis wel echt wat we zoeken, wat ik kan vinden over de buurt ook. Maar gaan gewoon rustig kijken en de buurt bekijken :)
     
  12. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    #12 wishfulthinking, 20 okt 2021
    Laatst bewerkt: 20 okt 2021
    Bargeres is op zich niets mis mee hoor
    Ik zou alleen de flatjes voorbij gaan
    Volgens mij is het ongeveer 3 km van trein station Zuid?
    Redelijk dicht bij het centrum van Emmen..
    In Bargeres zelf zit alles voor een snelle boodschap..
    Of je er snel tussen komt ligt echt aan je zelf..
    Of aan degene die naast je woont :p

    Als je kinderen straks in de wijk naar school gaan word het al heel anders..
    Contact leggen gaat dan altijd makkelijker

    Bepaalde straten in Angelslo en Emmermeer zou ik vermijden!

    Rietlanden of Emmerhout zijn de meer gewilde wijken
    Delftlanden is nu ook erg in optrek..
    Maar Delftlanden heeft net als Parc Sandur nog geen eigen school volgens mij

    Ik ben zelf van de Rietlanden naar een buitendorp van Emmen gegaan
    Ook in ons dorp kopen nu veel mensen uit de Randstad een huis..

    Ik zou het absoluut niet met Vlagtwedde vergelijken das een heel ander slag volk al zeg ik het zelf
     
  13. Demi

    Demi Actief lid

    10 jul 2006
    367
    23
    18
    Oringerbrink is een prima brink, maar die prijs is echt veel te hoog. Die prijs is meer voor zo’n woning maar dan ook af. Hier zit nog heel veel werk in. Maar ja zo kijk ik er naar. Misschien vind jij dit oké
     
  14. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Wat zou jij er aan doen? Haha ik vind t wel een aardig 'af' huis, maar vond ook ivm dr andere woningen de prijs relatief hoog. Ivm hier is t dan weer spotgoedkoop..
     
  15. Demi

    Demi Actief lid

    10 jul 2006
    367
    23
    18
    Voor hier is hij duur, denk dat hij daarom nog steeds te koop staat. Want ook in Emmen word er flink overboden en zijn de woningen in no time verkocht.
     
  16. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Mocht je verder nog vragen hebben over een bepaalde woning in welke wijk stel ze gerust
     
  17. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ik stuur je ff pb
     
  18. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ja dat denk ik dus ook. Zaterdag maar rustig kijken! Maar ben benieuwd wat jij er niet 'af' aan vind?
     
  19. Demi

    Demi Actief lid

    10 jul 2006
    367
    23
    18
    Ik vind er nog veel werk in zitten, nu ben ik ook heel kritisch. Ik vind keuken badkamer wc echt niet mooi. En als ik de foto’s inzoom dan zie ik wel meer dingen die ik echt aan zou pakken. Maar ik denk dat je beter in het echt kunt gaan kijken. Ben benieuwd wat je er in het echt van vind. Genoeg leuke wijken in Emmen maar Angelslo zou ik overslaan.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  20. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ja wij zijn denk ik wel makkelijk. Keuken vind ik oke op de fotos, even zien hoe t er bij staat. Wc kan ik me echt niet druk om maken en badkamer voor nu prima, zolang t fris is, dat kan ook over paar jaar. Ik vind de ruimte erg mooi en de vloeren lijken ook goed. Maar veel info mist, hoe oud cv ketel is, schilderwerk, dubbele beglazing overal ja of nee... Dus ben benieuwd zaterdag!
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina