Ik vind flamoes ook echt de ergste. Heel 'vies' woord vind ik dat op de één of andere manier. Dan heb ik echt zo'n plaatje van een vieselijk mannetje dat het bij jonge meiden over hun flamoesje heeft. Bah. Yoni is niet alleen een andere woord voor... uh... poenie (?) blijkbaar. Het is ook een meisjesnaam. Ook niet zo handig om voor die naam te kiezen dus, maar blijkbaar heeft niet iedereen de neiging om potentiële namen even door google te halen. Maar aangezien ik een "Yoni" ken, zal ik dus "yoni" nooit gebruiken als woord voor vagina. Tummi doet mij teveel denken aan het engelse woord voor buik. Dus alles bij elkaar vind ik, uitgezonderd vagina, wel dat poenie de minst erge keuze is. Maar ik denk niet dat ik 'm actief ga promoten, zeg maar.
Ze doen nu net alsof poenie een nieuw woord is.... maar dat is gewoon de Surinaamse benaming voor vagina. Net zoals tollie een piemel is.
Ik las een paar weken terug een artikel dat transgenders de naam vagina niet meer willen om zus en zo, Ja sorry tegenwoordig zijn jullie snel op de tenen getrapt terwijl een trans jaren terug er geen probleem mee had dat zijn penis een vagina werd. Vandaag mogen we het geen vagina meer noemen... Niet elke transgender maar als ik deze berichten lees dan denk ik dat er heel wat ondankbaar zijn.
Een Yoni is bovendien, net als de poenie, niets nieuws...dat komt uit het Sanskriet en is de benaming die bijvoorbeeld in de kamasutra gebruikt wordt.....
Nee maar in een ander bericht hierboven werd ook gezegd dat werd gedaan alsof poenie nieuw zou zijn....in de quote stond dat Yoni "blijkbaar" ook een ander woord zou zijn, maar dat het vooral ook een meisjesnaam is en daarom raar om te gebruiken...vandaar mijn aanvulling, dat het inderdaad (ook) een bestaand woord is en bovendien al heel oud. Maar inderdaad, geen van alle woorden die werden voorgedragen waren nieuw...
Bizar. Er is niks mis met het woord er is wat mis met de associaties die sommige idioten en media maken met het vrouwelijk geslacht. Gewoon vagina noemen en energie steken in zinvollere zaken...