Wij gaan ons kindje vernoemen naar mijn vader maar het word wel een meisjesnaam dus niet de letterlijke naam. Ik vroeg me af, ook voor de dames die zelf hun kind vernoemd hebben naar een bekende, of jullie dit ook lieten blijken op het geboortekaartje? Bijvoorbeeld de naam en dan klein eronder 'vernoemd naar...' of is dat juist een raar idee? Zouden jullie gewoon aan iedereen apart vertellen waar de naam vandaan komt? Ik ben 'bang' dat anders niet iedereen die het kaartje krijgt snapt waar de tweede naam vandaan komt Bedankt voor jullie mening
Ik vindt het persoonlijk niet nodig. mensen die je dichtbij staan zullen de link wel leggen Andere kun je het gewoon vertellen.
Ik bedoel het niet cru, maar als degenen die het kunnen weten de vernoeming niet snappen zonder uitleg, dan vind ik het niet echt een geslaagde vernoeming. En voor de rest (dus de mensen die je familie niet goed genoeg kennen om het te kunnen weten) zou ik het niet uitleggen.
Ik snap je. Alleen mijn schoonfamilie kent mijn familie niet, vandaar. Ze wonen ver uit mekaar en ik en mijn vriend zijn nog niet zo lang samen. Dus mijn hele schoonfamilie zal niet weten waar de naam van afgeleid is. Maar kan het inderdaad ook gewoon vertellen, alleen dan moet ik t iedereen gaan uitleggen vind k ook wat minder
Doe waar jij je goed bij voelt! In jouw geval snap ik heel goed dat je het op het kaartje wilt zetten. Ik zou het lekker doen, aangezien ik in je reacties het idee krijg dat je het graag wilt.
Mee eens. En na je laatste uitleg, je schoonouders weten toch wel hoe jouw ouders heten? Dan lijkt me ook voor hen de link snel gelegd.
Ik zou het er ook niet opzetten. Sommige mensen zullen het zelf zien, anderen zullen er wellicht naar vragen. Vernoemen doe je, in mijn ogen, toch vooral voor jezelf en voor degene die je vernoemd.
Wij hebben dat bij beide kinderen niet gedaan... niet iedereen weet dat ze vernoemd zijn, als ze het willen weten, just ask en als ze het niet willen weten: lekker belangrijk!