Vernoemen op het kaartje

Discussie in 'Babynamen' gestart door Vdvl95, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Wij gaan ons kindje vernoemen naar mijn vader maar het word wel een meisjesnaam dus niet de letterlijke naam. Ik vroeg me af, ook voor de dames die zelf hun kind vernoemd hebben naar een bekende, of jullie dit ook lieten blijken op het geboortekaartje?

Bijvoorbeeld de naam en dan klein eronder 'vernoemd naar...'
    of is dat juist een raar idee?
    Zouden jullie gewoon aan iedereen apart vertellen waar de naam vandaan komt?

Ik ben 'bang' dat anders niet iedereen die het kaartje krijgt snapt waar de tweede naam vandaan komt

Bedankt voor jullie mening;)

2. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Ik vindt het persoonlijk niet nodig.
    mensen die je dichtbij staan zullen de link wel leggen
    Andere kun je het gewoon vertellen.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik bedoel het niet cru, maar als degenen die het kunnen weten de vernoeming niet snappen zonder uitleg, dan vind ik het niet echt een geslaagde vernoeming.

En voor de rest (dus de mensen die je familie niet goed genoeg kennen om het te kunnen weten) zou ik het niet uitleggen.

4. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ik snap je. Alleen mijn schoonfamilie kent mijn familie niet, vandaar. Ze wonen ver uit mekaar en ik en mijn vriend zijn nog niet zo lang samen.
    Dus mijn hele schoonfamilie zal niet weten waar de naam van afgeleid is.
    Maar kan het inderdaad ook gewoon vertellen, alleen dan moet ik t iedereen gaan uitleggen vind k ook wat minder:(

5. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Doe waar jij je goed bij voelt!
    In jouw geval snap ik heel goed dat je het op het kaartje wilt zetten.

Ik zou het lekker doen, aangezien ik in je reacties het idee krijg dat je het graag wilt. :D

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Mee eens.
    En na je laatste uitleg, je schoonouders weten toch wel hoe jouw ouders heten? Dan lijkt me ook voor hen de link snel gelegd.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zou het er ook niet opzetten. Sommige mensen zullen het zelf zien, anderen zullen er wellicht naar vragen. Vernoemen doe je, in mijn ogen, toch vooral voor jezelf en voor degene die je vernoemd.

8. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Wij hebben dat bij beide kinderen niet gedaan... niet iedereen weet dat ze vernoemd zijn, als ze het willen weten, just ask en als ze het niet willen weten: lekker belangrijk!

Deel Deze Pagina