zoektocht naar een kitten. Zeer aparte reactie

Discussie in 'De lounge' gestart door jonibra, 6 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik bied altijd €9,999,999..:D
    En maak een melding,dan weet de rest al dat het "weer" zo'n advertentie is!;)

2. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Maar blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die er wel intrappen en blijven ze dit soort mails te versturen.

3. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland

Ik ook.
    Heel marktplaats staat vol met deze oplichters
    Met name onder de catagorie katten/korthaar en katten/langhaar

Waar je het makkelijk aan ziet is dat ze maar 1 dag aktief zijn
    Vaak geen andere advertentie's lopen
    Meestal staat er een Nederlandse plaats bij

Voorbeeld:Amsterdam BU

Word er echt schijtziek van:x

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Gatver!!
    Direct een melding van maken!!

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
  6. Aura

Aura Niet meer actief

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

@aura
    wat is daar nou anders aan dan te kijken in een krant.
    of op het prikbord bij de supermarkt.
    er zijn ook mensen die toevallig een nestje dieren hebben.
    of erkende fokkers die aanbieden op MP.
    tis niet alleen maar slecht.

8. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    idd wat is er anders aan,als dat je in de krant kijke.of weet ik veel wat..
    ik had mijn hond ook op marktplaats gezet daar reageerde mensen op..nou ik kan geen betere baas wensen voor mijn hondje!!
    wij zijn wezen kijken bij ze ~het was wel 2.5 uur heen en 2.5 terug~
    nou zoals ik al zei..ik had geen betere baas kunnen wensen!

dus als er in de krant naast de advertentie voor een koelkast,een advertentie voor kittens staan,vind je het wel goed,maar als het op marktplaats staat niet?

9. jonibra

jonibra Niet meer actief

@ all: bedankt voor alle reactie's
    Heb niks meer van ze gehoord, mischien was ik iets te nieuwsgierig met mn vragen.
    Had eigenlijk ook alleen gemaild omdat ik het idee had dat het niet klopte, als ik op alle advertentie's klikte zag ik dat deze persoon heel veel advertentie's had staan(iedere keer dezelfde) en iedere keer in een andere woonplaats.
    Wou er eigenlijk achterkomen hoe het zit uit de mails zodat ik naar marktplaats kon mailen wat er mis mee was.
    Klopt niet klinkt ook zo vaag maar ja dat zit er dus niet in, dan maar gewoon aangeven dat het niet ok is.

@ Yinte: zou je me dat adres misch willen pben? We hadden zelf al wel een kitten gevonden dat in een opvang zat maar daar zat een heel contract aan vast, dat leek heel erg op het contract wat we ook moesten tekenen toen we vorige keer een hondje hadden van een stichting die dieren opving en dat bleek dus niet te kloppen. (zijn later zelfs nog bij de rijdende rechter geweest) hele mooie verhalen goed met kinderen lief etc etc maar toen zat ik dus uiteindelijk met een rottweiler in huis die niks anders kon als grommen en bijten als ie zn zin niet kreeg en toen ik belde voor advies kreeg ik te horen dat ik m moest slaan dan zou hij het wel afleren.:x

@ Lovepeet: we zijn idd nog steeds opzoek... Wat een schatjes zeg... :) Ik heb je een krabbel teruggestuurd.

@ Aura: waarom zou ik niet op marktplaats kijken? Onze vorige kat hebben we daar ook gevonden, waren mensen die een klein kindje hadden en dat kindje bleek allergisch te zijn voor katten.
    Beestje was anderhalf toen we m overnamen en echt een schat van een beest.
    Mensen waren zelf heel verdrietig dat hij weg moest en waren blij dat ie bij ons terecht kon.
    We hebben er 15 jaar een superkat aan gehad echt een schat.
    Het asiel hebben we al gekeken maar hier in de buurt hadden ze vrij weinig alleen 2 katjes die alleen of samen weg mochten maar wel altijd samen geweest waren. We willen er echt maar 1 en 1 zo'n katje dan weghalen vind ik echt zielig.
    Verder waren er nog een aantal waarvan ze niet wisten of ze met kinderen overweg kunnen. waren al wat ouder dus kan dnek ik best moeilijk worden dan een kitten leerd meestal nog wel een hoop.
    En een kat die niet met kinderen kan met een zoon van 10 een dochtertje van bijna 7 maanden en een kleine op komst is denk ik niet zo slim.
    Ik ga even kijken op de links die je gestuurd hebt.
    Thnx.:)

Liefs mij

10. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    onze poes is misschien ook zwanger.. afgelopen tijd goed krols geweest en 2 kerels achter zich aan gehad... nu is ze weer heel veel binnen en ligt hele dagen te slapen.....
    ze is zelf een halve noorse boskat...

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik stuur je een pb.

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb je en bericht gestuurd hopelijk is het gelukt ik ben er nog niet zo goed in.

13. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hoop dat je nu al een kitten gevonden hebt! ben zelf net al mijn kittens kwijt..

14. jonibra

jonibra Niet meer actief

@ Yinte: bedankt voor je pb heb hem gehad:)

Nou ik heb antwoord gehad hoor hihi

Even gekopieerd:

hallo,
    dank voor het begin van antwoord,
    aangezien ik in het VK, ik dacht dat het was moeilijk voor iemand te komen dan hier om mijn k:)tje (waar nu een :) staat was een u je moet maar slecht vertalen hihi )te krijgen dus ik moest mijn toe te voegen en te verwijderen op zoek naar huisdier liefhebbers rond mijn omgeving.
    maar als je nog steeds geïnteresseerd en u kunt betalen voor het vervoer van het kitten bij u thuis adres in Nederland, dan kunt u mij laten weten door het versturen van mij uw levering gegevens zodat ik het kitten kan nemen om de huisdieren levering agentschap voor de registratie bij uw huisadres eerste wat morgenochtend.
    de verzendkosten kost u 120 €
    dus als het goed is voor u, stuur mij uw levering details als volgt
    volledige namen?
    adres?
    stad zip?
    stad?
    telefoonnummers?
    en
    e-mailadres?
    wachten voor je snel antwoord
    bye for now.

Ben benieuwd of hier nog serieus mensen in trappen.
    Ik ga even op niet ok klikken... De vraag over ophalen gaan ze voor het gemak maar niet op in :p

Liefs mij

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Haha, wat een mail! :)

En wat een duur k:)tje. €120,- verzendkosten.:(

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Even of-topic.
    Nog gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Nikki!!

17. MissT

MissT Niet meer actief

Ik heb deze berichten ook gehad toen wij voor kittens aan het kijken waren. Echt fake!
    Er zijn echt zoveel nep advertenties wat betreft kittens. Je moet eigenlijk meteen bellen als er een telefoonnummer bij staat. Of langs boederijen gaan.. daar hebben wij onze twee katjes ook vandaan.

18. Aura

Aura Niet meer actief

In krant of de supermarkt vind ik ook niks...ik zou zelf nooit mijn dieren daarop zetten. Daar zijn speciale sites voor die mense naantrekken die wel moeite doen om een dier te vinden ipv alleen marktplaats...maar goed het is MIJN mening....ik vind het dieronwaardig om ze zo op mp te zetten of in de krant vind ik precies hetzelfde...dus ga me geen woorden in mijn mond leggen....
    Maar goed je moet zelf weten wat je doet....maar als je zo gratis katje op marktplaats ophaalt denk je dan echt dat de eigenaren de katjes laten steriliseren als ze weten dat ze de katjes toch snel kwijt zijn? Dan wordt he alleen maar erger met het katten overschot in nederland....als je dan zograag een katje wil kijk dan in het asiel die zitten er vol mee en die verdienen zeker ook een kans.....

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    dit zijn oplichters die dure raskatten (bv bengaal en abessijn en occicat) aanbieden maar je altijd oplichten!
    dat is ten eerste al te zien aan het (ver)taalgebruik.

niet intrappen hoor, wel melding maken op MP!

ben je op zoek naar een raskat? dan zou ik je aanraden bij een catterie te kijken.
    Welkom bij Kitten Te Koop

veel succes bij het vinden van een nieuw lief katje! :)

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Krijg gewoon pijn in mijn hoofd zo vreemd staat het allemaal geschreven.

Deel Deze Pagina