Bizar dat de prijzen nu zo hoog zijn, mijn eerste pony was 2.000 gulden paard met mooie bloedlijn/ ster en M2 5.000 gulden… ik weet niet of dat gaat gebeuren. Veel mensen hebben nu de mogelijkheid om thuis te blijven werken, waardoor dit juist beter te combineren valt. Voor ons is een hond hierdoor ook realistischer geworden, alleen vind ik onze gezinssituatie nu niet handig qua leeftijd kinderen.
Het gebeurt nu al. Niet iedereen weet waar hij/zij aan begint. Dieren blijken toch een hoop werkt te zijn, ‘overlast’ te geven, ze gaan puberen en mensen begrijpen dat niet of kunnen ze niet meer aan (omdat ze zich er vooraf niet genoeg in verdiept hebben), lastig te zijn als je op vakantie gaat, enz. Ik denk dat er over een tijdje nog een keer heel veel dieren ‘geloosd’ gaan worden. Helaas.
Wat leuk dat je opzoek gaat naar een eigen paard. Ik kom uit dezelfde regio vandaan als jij en heb 4 maanden geleden mijn eerste eigen paard gekocht. Een Spaans paard van 9 jaar. Het beste is denk ik eerst opzoek te gaan naar stalling. Sommige hanteren wachtlijsten en sommige hebben ook meteen plek. Het is ook belangrijk om te kijken wat z'n pensionstalling bied en of dat aan jou eisen voldoet. Wil je volpension of halfpension. Weidegang of hele dagen in de paddock voer management etc Stalling in de buurt van bos en mooie uitrij mogelijkheden. Ik heb eerst stalling geregeld en toen ben ik pas opzoek gegaan naar mijn paard. Als je meer wil weten mag je me altijd pb sturen
ja dat gaat gebeuren, mensen betalen veel te veel voor een slachtpaard en vroeger leerde je eerst rijden en kocht je een paard... nu is dat andersom... die paarden worden soms kapot gereden en mensen hebben totaal geen kennis van wat ze aan het doen zijn, paarden worden steeds jonger ingereden, waar je soms wachte tot het paard 5 jaar was omdat het paard met 4 nog net te jong was gaan ze er nu met 3 jaar al op. maar ook mensen die dachten... leuk paarden aan huis... en dan nu beseffen dat je niet even op vakantie kan, een dag niets doen of een hele dag weg, nu geen stal kunnen vinden dus de paarden maar de deur uit doen. ik werk in de paarden en wij pikken de Corona paarden er meteen uit, hoe veel liefde die mensen er ook insteken... ze hebben de kennis en ervaring niet
Mja, en toch is dat ook lastig hoor. Ik had zelf 'al' 13 jaar op een manege gereden en meerdere verzorg/bijrijdpaarden gehad. Toen ik een eigen paard kocht merkte ik dat ik geen kl**t wist. Ja ik kon 'rijden'. Maar als ik t vergelijk met nu lach ik mezelf uit. Mijn 1e pony had ik achteraf niet moeten kopen, dat was voor wat ik toen kon geen match. En tis wel goed gegaan met goede begeleiding, maar dat was nu een betere match geweest zegmaar. Maargoed zij moest wordrn ingeslapen en toen kocht ik een 4,5 jarige.. was eigenlijk niet mijn bedoeling want hij was nog niet ingereden en ik vond dat ik niet genoeg wist om dat te kunnen doen. Maar heb er hulp bij gezocht van mn instructrice en heb nu (9 jaar later) echt t beste paard wat ik had kunnen wensen. Maar als hij er niet meer is koop ik denk ik ook geen paard meer.