Glucosewaarden te laag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Michelle89, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Dag dames,
    Ik ben vanavond bij mijn opa die suikerziekte heeft geweest, en heb even mijn glucose gemeten, de glucosemeter gaf aan 2,7 is dat te laag? Ik kan er verder weinig over vinden op internet wat nou precies te laag is en wat niet. :(

2. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Ja dat is te laag.
    Je zou dan een hypo moeten hebben!
    Normaal moet het tussen de 4 en de 10 mml moeten zijn.

Waren de tesstripjes nog wel op de juiste datum? Heb je de eerste druppel bloed weggeveegd en dan een goede druppel erna gepakt???

3. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Ja ik heb zelfs 3 keer gemeten, ik voel me de laatste tijd wel slap, en ben af en toe ook duizelig en heb ook veel erg hoofdpijn. Morgen eventjes de ha bellen , of nog even afwachten en elke dag tot maandag even prikken?

4. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Nou, bel voor de zekerheid morgen direct de huisarts! en kan je nu nog even checken hoe je waarde nu is?

5. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Bij waardes van 4 of lager moet je wat eten. Liefst een boterham met zoet beleg, ranja drinken. Goed zoet!

Als het hoger is dan 10. Richting 15, dan groot glas water nemen om het weer wat omlaag te krijgen en zo nodig bij spuiten.

(ik ben verpleegkundige in de wijk)

6. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Nee de glucosemeter ligt bij mijn opa, maar kan morgenvroeg wel even meten voor ik de ha bel. In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!

7. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Mocht je straks of nu je nog niet lekker voelen, eet dan aub wat en bel met de doktersdienst!
    Te lage blds is gevaarlijk.

Succes,
    grtjs, Aleida

8. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    N.B: Als je morgen ochtend het gaat meten, moet je nuchter zijn of 2 uur er voor niet hebben gegeten.

Grtjs,
    Aleida

9. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ik heb nu nog af en toe dat mijn suiker wat te laag is.
    Dan voel ik me duizelig, lijkt alsof ik flauw ga vallen. Kortom een heel naar gevoel.
    Het is gelukkig wat minder geworden, maar tijdens mijn zwangerschap was het nog even erger.

Daarom heb ik altijd druivensuiker bij me in de tas en jas, eigenlijk overal.
    Zodra je iets van suiker hebt gehad (limonade, broodje met zoet beleg, een glas frisdrank en dan het liefst 7-up of een druivensuiker) voel je je vrijwel direct beter.

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik heb suikerziekte.

En het is te laag idd.

Ik zelf gebruik nu tableten tijdens mijn zwangerschap insuline.

En daar mee kwam de suiker wel eens te laag en dan ging ik vreten vreten en dan voelde ik me hondsberoerd. Zweten trillen duizelig en dus een eennorme behoefde aan eten.

Ik nam altijd een glas limo helft limo helft water. dan voelde ik me na een paar min wel beter,

11. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ík werk in de ouderenzorg en zie dit ook vaak.

Hoe is het nu met je en heb je de huisarts nog gebeld??

12. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Ja ben al langs de ha geweest, ben nuchter gegaan, en mijn glucose was 3.6 , de ha wil het even afwachten en maandag moet ik bloed laten prikken. Heb net gelijk even druivensuiker gehaald :) bedankt voor jullie reacties!

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

misbruik ik even jouw topic om zelf een vraag te stellen...

mijn suiker is niet nuchter altijd 4-5, en ik eet toch flink wat en ook zoet. Is dat ook te laag? het hoogste dat ik ooit heb gehad na een high tea was 5.2.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.881
    113
    Lees ook even mee, manlief heeft vorige week een glucosetest gehad en die had een gehalte onder de 3, geloof 2.6. Hij had net 6 boterhammen en een appelbol op, dus aan niet genoeg eten kon het niet liggen.

15. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Dat zijn hele mooie waarden. Niks mis mee! :)

16. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Dat is ook erg laag hoor.
    Ongeveer een half uur na het eten stijgt het Blds gehalte. Ik weet niet wanneer de test is uitgevoerd? Pal na het eten of twee uur er na. Dan kan het ook al weer wat zakken als je dus ontregelde blds hebt.

Als iemand bijv. Prednisolon gebruikt, zijn de blds waarden ook vaak erg ontregeld.

Grtjs,
    Aleida

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Oke dank je! :)

18. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Medicijngebruik en je eigen lichamelijke gesteldheid kunnen ook invloed hebben op je bloedsuikerspiegel.
    Ik heb wel eens iemand flink ontregeld gezien die later een blaasontsteking bleek te hebben.
    Misschien een tipje om in de gaten te houden???

Deel Deze Pagina