Wij zijn aan het nadenken over vloer isolatie op basis van isolatie parels in de kruipruimte Heeft iemand van jullie dit ook gedaan? En zo ja hoe bevalt het? Merk je echt verschil dat de vloer minder koud is of is het echt weggegooid geld?
Misschien is het de moeite waard eerst te onderzoeken of je vloer nu echt zo koud is en wat je er mee zou winnen. Toen wij iemand van Nuon lieten komen voor spouwmuur en eventueel vloer isolatie, raadde hij het hij ons niet direct aan, omdat de vloer niet heel koud was. Het verschil wat we er mee zouden winnen werd minimaal. Dat opwegende tegen de kosten hebben we het ook niet gedaan. Gelukkig, want later met de woonkamer verbouwing bleken de vloerbalken verrot en is er een betonvloer (met isolatie) in gekomen.
@Lief of Stoer misschien domme vraag. Maar hoe kan je dat zelf onderzoeken dan? Wij zijn ook aan het twijfelen. Mede doordat wij vloerverwarming hebben & vind het zonde als de warmte ook naar de kruipruimte gaat. Al stijgt warmte natuurlijk.
Wij hebben het paar maanden terug laten doen. Hebben ook vloerverwarming. Weet nog niet of het echt scheelt in de kosten. Hebben het in combinatie met isolatie van de spouwmuur. Maar de temperatuur in de woonkamer is s morgens maar een beetje gedaald (rond de 20 blijft het) terwijl het anders , als de kachel op 19 stond s nachts., hij regelmatig aansloeg.
En hebben jullie dan echt vloer of bodemisolatie? Zie net dat daar verschil in zit nl... dat het op de bodem niet heel erg verschilt en onder de vloer wat meer. Overigens doe ik het niet voor de kosten maar echt voor het comfort ALS ik het doe Overigens hebben wij ook al spouwmuur isolatie
Heb je al mensen laten komen? Zij kunnen je heel goed uitleggen hoe of wat. Wij willen het ook gaan doen komend of volgend jaar, hangt een beetje af van de financieen. We stoken ons rot en wil graag die kosten wat omlaag brengen. We hebben al een aantal bedrijven laten komen en kiezen dan voor folie. Folie op de bodem en tegen de onderkant van je vloer aan. Koude lucht trekt veel warmte uit je woonkamer... door de isolatie is dat minder. En wel goed ventilatieschachten laten maken. Spouw en bodemisolatie kan juist voor extra vochtproblemen zorgen.
Nou er is iemand geweest bij mij en mn moeder ja, wonen 1,5 straat van elkaar af haha en hij heeft uitgelegd hoe ze het gaan doen.. Maar zoals gezegd zou het alleen voor het comfort zijn en niet voor de kosten.. betalen 100 pm en krijgen aan t einde van t jaar altijd nog terug..
Volgens mij is er ook een regeling waarmee je subsidie hiervoor kan krijgen vanuit diverse gemeentes. Althans. Dat was een paar jaar terug zo, of het nu nog zo is, geen idee.
ja kopt.. dan is t 1100 ipv 1200 haha, een hoop geld als je t mij vraagt als t maar 2 graden ofzo scheelt... Dan zou ik het nog liever zelf doen haha
Ja, maar 2 graden kan best veel schelen hoor haha. Maar ben het met je eens. Het is inderdaad veel geld.
Maar je doet het toch niet voor de graden die je wint? Je kan je huis toch altijd zo warm stoken als je wil? Het gaat erom dat je die temperatuur bereikt met veel minder energieverbruik (gas of zo). Dat scheelt veel per jaar en daarbij wil ik toch ook graag iets doen voor het milieu (waar ik en mijn kinderen in opgroeien!). Wij hebben laten isoleren: dak, vloer ramen en muren en hebben een hoogrendementsketel laten plaatsen. We hebben ook een ventilatieplan laten maken. Het heeft ons wat gekost (we hebben dat gespreid over 10 jaar), maar we verbruiken nu zo'n 40% minder als ervoor. Het is veel geld, maar met een goede spreiding en het aanvragen van de juiste premies, brengt het echt wel op.
Ik zit in de bouw en aks het kan is TONZON de beste optie qua rendement. Het moet dan technisch wel kunnen en genoeg ventileren. Het heeft ook meerwaarde voor de waarde van de woning. En extra comfort is nooit verkeerd
Ja ik doe het wel voor de graden... ik haat koude voeten... En ik kan idd heel warm stoken maar daar word de vloer niet mee warm hoor. Wij verbruiken al niet veel gas, dus hoef daar niks op te besparen