We zoeken een trouwe gezelschapshond en we willen er veel mee wandelen en bal of frisbee gooien maar niet 3x per week een cursus bijvoorbeeld. Lekker laten rennen in het bos. Elke "test" die we doen komt de labrador en de golden retriever uit. En idd die komen erg overeen met onze wensen
Wat wil je? Wil je een schoothondje of een "echte gezinshond" of een ...... Noem het maar. Het is vooral zoeken naar wat je wil. Voor mij was het na de scheiding gelijk duidelijk ik wil een hond die mij en mijn kinderen kan beschermen maar wel goed in het gezin past en kan. Uiteindelijk heb ik een Rottweilerpup genomen. Hij is nu 7 maanden en bijna 37 kilo.
Ga eens op een hondenshow kijken, daar kan je praten met liefhebbers van allerlei rassen. Vanaf 10 aug is het 4 dagen show in de rai met ook de world dogshow. En dat s meer dan hondenshow ook allerlei honden sporten worden daar gedaan en een hondendorp waar je met heel veel rassen in contact kan komen .
We willen geen schoothondje. Gewoon een middelgroot tot groot formaat. Ik vermoed dat we uit gaan komen bij een golden retriever of labrador. Ben geschrokken van de korte levensverwachting van de berner sennen. De newfoundlander vind ik wat te groot en misschien teveel werk met de vacht. Maar er zijn enorm veel rassen die we mooi vinden en die qua karakter bij ons passen. En ja eerlijk is eerlijk, we willen ook een hond die we mooi vinden. Een waakhond hoeft niet. We hebben een alarmsysteem in huis dus daar heb ik geen hond voor nodig. Woon in een rustige wijk in een kleine stad aan de rand met veel groen en snel in de weilanden. We wandelen zoiezo vaak de grote ronde tot uiterlijk 19.30 ivm bedtijd. Dat is voor ons echt zon moment van tot rust komen na het werk. De ronde voor het slapen gaan is een standaard ronde om nog even de blaas te legen dus dan hoef ik geen hond die me beschermt. Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen er echt een maatje aan hebben. Zij moeten leren dat een hond zn ruimte nodig heeft en de hond moet met kinderen overweg kunnen
Ik heb een Golden en ik ben heel blij met hem Heb overigens vroeger ook een Witte Herder gehad, die liefde gaat nooit meer over. Toch blij met mijn gouden vriend. Er zijn zoveel leuke honden maar er is met veel rassen ook wat mis qua gezondheid. Ik zag op het hondenforum een herplaatser die echt megagoed bij jullie zou passen: kruising Bouvier/Poedel/St Bernhard van 1,5 jr. Schijnbaar een enorme goedzak, super lief en dus best groot. Vacht is dus niet zo dramatisch vanwege Bouvier/Poedel genen. Hij heet Bobo, mocht je een kijkje willen nemen... Maar goed geen pup en hij zoekt nu een huis maar wie weet... Succes met de zoektocht!
Mag ik vragen welk forum je precies bedoeld? We staan op zich ook open voor een oudere hond die al training gehad heeft en zindelijk is..
Wij hebben nu een Engelse bulldog van 12 weken. Dat is een echt kindvriendelijk ras. Is niet echt een hele grote wandelaar maar ligt ook aan de hond. Sommige bullen wandelen wel veel. Mijn dochter is ruim 1.5 en een eenheid met de hond. Ze is heel lief en gaat samen super goed. Als ze beetje door hun peuterpubertijd heen zijn zijn het ook hele rustige hondjes
Jaaaa ze zijn mega lomp haha. Maar ik doelde meer op hun aardigheid. een sennenhond is echt een kreng terwijl een lab een doetje is. Elke hond heeft zo zn voordelen. En het ligt er gewoon enorm aan wat je wil en kan hebben. Wij hebben twee jachthonden. Die ook echt jagen. Anders zijnnze niet te houden..
Je zou ook nog even kunnen kijken naar de 'staande honden' rassen; ik ken er een paar die het prima doen hier in de stad. Met hetzelfde aanbod als onze hond: soms een cursus (max. 1x/week) en ook 1x per week een wandeling in onbekend gebied. Als je een paar cursussen hebt gedaan, kan je zelf ook leuke spelletjes doen thuis. Vinden kinderen hier geweldig. Dat de hond opeens van alles blijkt te kunnen voor een blokje kaas
Oh mijn vriend wil er een Wij hadden vroeger een golden retriever en daarna een Berner Sennen. Schatten van beesten!
Hier ook een vrij lomp kind, hihi. Dus dat past goed. Ze kon alles met de labrador. Met de Herder ook trouwens.
Ik wilde eigenlijk alleen melden van de korte levensverwachting van de Berner, maar zie dat je al op de hoogte bent. Vrienden van mij hebben er 1 gehad, mochten ze ook geen lange einden mee lopen. Zelf heb ik bewust een kleine hond zonder echt ras (boomer) genomen. Wilde verder alleen nog even melden dat ik het heel erg goed vind van jullie dat jullie goed kijken naar welk ras bij jullie past ik hoor zoooo vaak dat het tegen valt, terwijl de dingen die tegen vallen gewoon standaard raseigenschappen zijn.
Ik ben volledig bevooroordeeld maar al eens gedacht aan een cane corso? Mooie stevige honden maar oh zo goed met kinderen. Kan heel goed samen zijn maar kan ook goed alleen thuis ziin. Heeft stevige wandelingen nodig
Ja klopt daar was ik inmiddels achter en dat vinden we echt te zonde. We willen idd een ras dat bij ons past en niet achteraf spijt krijgen van onze keus. Dat is ook ee rede dat we er nu al mee bezig zijn qua oriëntatie. De daadwerkelijke hond komt later. Ook ivm de baby. Wauw wat een gave hond! Bij zon hond denk ik niet direct dat het een gezinshond is dus ook goed om te weten dat dit wel degelijk zo is
Wij hebben een australian kelpie, echt een super schat. Zacht karakter, intelligent, wandelhond en gezinshond. (Jack Russel ben ook fan van, zo anders maar voldoet niet echt aan je omschrijving )
Wij hebben een zwarte labrador van 15 maanden. Een super leuk en lief beest in huis. Maar bij bezoek, ook van kinderen, veel te lomp nog. Het wordt beter maar bij bezoek zit hij of in de bench of tijdelijk aan de riem (geen uren hoor voordat daarover wordt gevallen) dat wordt langzaam opgebouwd. Ik zorg altijd dat hij van te voren goed en lang uit is geweest zodat de meeste energie er uit is, Wil je perse een pup? Ik zou met jonge kinderen een herplaatser aanraden.
Wat een leukerd. Ik ben stiekem helemaal gek op Kelpies. Wie weet, ooit. Ik heb zelf een kruising herder uit het buitenland, dus aan mij heb je niet veel. Succes met je zoektocht.