Keukenkastjes verven: Annie Sloan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Emm27, 11 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    wij willen onze keuken opknappen. Helaas is ons geld na de verhuizing op dus ben naar een goedkoop alternatief aan het kijken. Nu kwam ik geverfde keukens met Annie Sloan verf tegen. Wat mooi!

Iemand hier ervaring mee? Kan je het goed afnemen?

2. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ja! Ik doe echt alles met die verf! Echt top spul! Wanneer je je keuken er mee doet zou ik je willen aanraden het niet met wax af te werken maar met de laquer, die kun je ook voor trappen gebruiken. Op YouTube staan heel veel technieken die je kunt toepassen!

3. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Dank je Izzie! Heb jij je keuken ook gedaan?

4. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nee die nou net niet, we hadden net een nieuwe keuken toen ik de verf ontdekte, dus die heb ik overgeslagen maar mocht ik ooit wat anders willen doe ik het direct

5. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Nee!!! Niet aan beginnen is mijn advies. Neem alsjeblieft een kwaliteitsverf en niet deze troep. Sorry voor de bewoording maar vind deze verf echt verschrikkelijk.

Stukjes verf springen er makkelijk af. Is niet overschilderbaar met andere verf dus dan moet je alles afbranden.
    Moet echt een beschermlaag over en denk dat die in een keuken met vet en hitte in korte tijd verkleurd.

Manque en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Denk je dat ook van de laquer? Die was lijkt me ook niet geschikt voor een keuken hoor, maar laquer zou moeten kunnen volgens mij.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier geen Annie Sloan ervaring maar dat huismerk van de Praxis voor de keukenkastjes. Ik vond het wel mooi om de kastjes extra mat te schilderen. En hoewel het er prachtig uitzien: ik zou dat een tweede keer niet weer doen. Schoonmaken is een crime.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee niet doen. Annie sloan verf is op zich al troep. Lijkt allemaal simpel, even afnemen en zonder schuren erop doen. Maar daarna begint de ellende. Het is hele kwetsbare verf. Zeker in de keuken met vet en dergelijke zal je het af moeten werken met lak. Als je het flink stoot dan springen er ook echt stukken vanaf die niet makkelijk bij te werken zijn.
    En mocht je het later over willen schilderen dan heb je er nog 10x meer werk aan dan wanneer je het met gewone verf zou doen. De verf moet er dan echt helemaal tot aan het hout vanaf. Ik heb meerdere meubels ermee gedaan en ik ben tijden bezig geweest om het te verwijderen. Echt een ellende. Met gewone verf is het een kwestie van (op) schuren en verfen. Dat had hier dus geen nut. De schuurmachine kwam er amper door heen (door de wax of lak). Toen ik een beginnetje had moest ik alles er in stukjes afsteken met een plamuurmes. Lukte niet eens bij alles. Ik heb een pot allesbijter erop gegooid en nog ging het moeizaam.
    Je kan annie sloan niet oververven met gewone verf.
    In de keuken een buffetkast met annie sloan. Ondanks de afwerking alsof vetvlekken die erin getrokken zijn. Annie sloan is ook geen gladde/strakke verf maar heeft een soort grove struktuur dus er blijft vuil achter hangen. Zeker in de keuken.
    Bepaald stukje maak ik regelmatig schoon met allesreiniger omdat de hond er tegenaan ligt en hier gaat de verf er gewoon af door de allesreiniger. Nu gewone verf erop. Stuk steviger, is er ook in matte versie en makkelijker schoon te maken.

Manque vindt dit leuk.
  9. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Geen idee. Maar google eens op Annie Sloan dan kom je heel veel slechte ervaringen tegen.

10. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik zou kijken naar laten wrappen of spuiten door een autobedrijf. Vaak een stuk makkelijker in de schoonmaak/onderhoud én niet geheel onbelangrijk: vele malen mooier!

11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Leuk om een meubeltje mee op te knappen maar niet geschikt voor de keuken, ook niet met laquer!

12. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Heb het zelf laatst ook gebruikt, ben erg erg tevreden. Al is het dan niet voor een keuken. Een collega had en slechte ervaring en toen bleek dat hij er geen wax of laquer overheen had gedaan. Ik weet dus niet hoe betrouwbaar die internet ervaringen zijn :p

13. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Helaas niet alleen internet-ervaring maar ook veel boze, verdrietige vrienden en kennissen met een bult extra werk door deze verf.

14. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik heb onze keuken al 2 x geverft. Alleen niet met Annie Sloan verf maar met histor ofzo (A merk verf). En ik kan het niemand aanraden. Je keuken is zó gevoelig! Kastjes die tig keer op een dag open en dicht gaan etc. Er zitten ontelbare krasjes en beschadigingetjes bij ons inmiddels.
    Maar goed, je vroeg specifiek naar ervaringen met die verf en die kan ik je niet geven.

15. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Ook hun keuken? En hebben ze de verf wel afgewerkt met wax of laquer?

16. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Ik heb ook recensies gelezen online, positieve en negatieve. Maar bij de negatieve kwam altijd naar voren dat ze bijv geen goede waxlaag hadden aangebracht. Dus ja, dat lijkt me wel noodzakelijk.

17. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb heel heel heel veel geschilderd met Annie Sloan. Voor mezelf en anderen. Opzich is het leuke verf om oma's oude tafel of kast te te restylen. Of een meubel wat je hier en daar doorschuurd. Dan heb je bij beschadiging ook geen last, want past het bij de look.
    Ik heb het ook op 2 salontafels gehad..afgewerkt met 2 lagen laquer, maar valt er een chips of koekkruimel op, of een druppel sap die je niet ziet, is het na een aantal uur door de laag heen getrokken en het gaat nooit meer weg.
    Met keuken kastjes wordt dit gewoon 1 groot drama. Hoe vaak loopt er niets iets langs je kastje of wat denk je van vette vingers? Dat wordt echt een probleem en daar moet je niet aan willen beginnen. Want je keuken weer van de Annie Sloan verf ontdoen...dat wordt een hels karwei.
    Ik heb een grenen eettafel met matzwarte poten, en het bovenblad staat nog in de Annie sloan. Maar het blad is gedeukt gebutst doorgeschuurd etc. Dus een vlek die er niet af wil, schuur ik door omdat het bij de tafel past. Maar op m'n keuken echt nooit..
    Wij hebben zelf een grote woonkeuken en de keuken is van massief hout dat vanuit de fabriek van binnen en buiten gespoten is, en zelfs daar krijg je al niet alle vlekken 100% af. Laat staan krijtverf..
    Slaap er nog maar eens een nacht over en besluit dan morgen gewoon om het niet te doen.:thumup:

LisbethSalander vindt dit leuk.
  18. Deliana

Deliana Niet meer actief

Misschien is alleen nieuwe kastdeurtjes nog een optie?

19. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Nee nieuwe kastjes is te duur helaas..
    ik ben niet perse op zoek naar Annie Sloan verf ervaringen hoor, gewone verf Lijkt me ook mooi! Nog meer ervaringen hier?

Ik vind de Annie Sloan stijl wel heel mooi

20. appelsap27

25 jun 2014
    95
    24
    8
    V33 keuken verf is speciaal voor keukenkastjes. Er is ook een variant voor tegels, heb er zelf geen ervaring mee maar misschien iemand anders?

Deel Deze Pagina