Voordelen na verwijderen implanon?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door xEsther, 30 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xEsther

xEsther Actief lid

19 feb 2012
    172
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb een afspraak staan bij de huisarts om mijn implanon te laten verwijderen. De reden hiervoor is dat ik sinds ik de implanon heb extreem vermoeid ben, 15 kilo ben aangekomen en 0,0 libido heb. Nou hoop ik dat mijn klachten minder erg worden als ik de implanon laat verwijderen. Mijn vriend en ik willen graag voor een 2e kindje gaan maar ik wil eerst weer gewoon lekker in mijn vel zitten en minimaal die 15 kilo weer kwijt. Graag hoor ik jullie ervaringen na het verwijderen van de implanon? En hoelang duurde het voor jullie weer een regelmatige cyclus hadden?

Groetjes,
    Esther

2. Blupje86

Blupje86 Lid

5 sep 2015
    25
    6
    3
    Ik herken me in wat je schrijft. Ik heb eerst 7 jaar de pil (diane) gebruikt. Ook last van het niet lekker in m'n vel zitten en geen libido meer. Toen dus op zoek gegaan naar wat anders. Mirena was niet goed geplaatst, dus door die nare ervaring op zoek naar weer wat anders. Uitgekomen bij de implanon. Eerste maanden erg tevreden over. Uiteindelijk sluipte het niet lekker m'n vel zitten er weer langzaam in. En ook mijn libido zakte weer. Na bijna een jaar de implanon te hebben gehad vloeide ik de laatste maanden steeds meer. Alles bij elkaar heeft mij toen doen besluiten em te laten verwijderen. Meteen mijn cyclus weer op de rit en na de eerste menstruatie voelde ik me alweer stukken beter. Ook mijn libido kwam weer terug. Ik voel me sindsdien weer lekker mezelf.
    Beetje lang verhaal geworden, maar dit is mijn ervaring ermee :)
    Ik hoop dat je je ook weer snel de oude gaat voelen! En ja een libido is wel handig als je een kindje wil :D;)

3. xEsther

xEsther Actief lid

19 feb 2012
    172
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! Dat van dat vloeien herken ik ook. Het eerste jaar maar 2x ongesteld geworden maar de laatste tijd ben ik 1x in de 2 weken ongesteld en dat duurt dan ook echt wel 4/5 dagen. Wel fijn dat je cyclus meteen weer regelmatig was, dat hoop ik ook zodat ik een beetje inzicht krijg wanneer ik vruchtbaar ben als we weer voor een 2e gaan. Aanstaande dinsdag heb ik de afspraak bij de huisarts. Je hebt geen ervaring met gewichtstoename en na het verwijderen met gewichtsafname? Ik hoop dat het er met gewoon gezond eten en voldoende beweging snel weer af gaat. Nu krijg ik die kilo's er gewoon niet af helaas.

4. Blupje86

Blupje86 Lid

5 sep 2015
    25
    6
    3
    Dat is morgen al, wat fijn! Ik was de afgelopen jaren wel steeds aangekomen maar kan dat niet zeker weten wijten aan de implanon. Er speelden veel andere dingen in mijn leven. Was afgelopen jaar wel 16 kilo afgevallen:D helaas nu na de bbz weer 5 erbij op. Maar die ben ik weer aan het wegschoppen haha:p
    Ik vond het vooral een hele opluchting, toen ik van dat ding af was. Een soort van druk van m'n schouders af.
    Ik hoop dat jou cyclus ook weer snel op gang komt!.
    Ik moet wel zeggen dat het voor mij wel het enige middel is wat ik na een zwangerschap nog een keer zou proberen ;)

5. xEsther

xEsther Actief lid

19 feb 2012
    172
    0
    0
    Ja vanmiddag om 16.00 word ie eruit gehaald. Wat goed dat je 16 kilo afgevallen bent!! Daar ga ik ook heel hard mijn best voor doen! Wat naar van je bbz :( Hopelijk ben je snel weer zwanger en gaat alles goed!

Deel Deze Pagina