Ervaringen mini-pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mam1991, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wie heeft er ervaring met de minipil?
    Na de zwangerschap zou ik heel erg graag borstvoeding willen geven.
    Als dit lukt kan ik niet weer terug naar de pil. Ik heb ongeveer 7 jaar aan de microgynon 30 gezeten zonder negatieve ervaringen.

Ik zit er dus heel erg over na denken wat ik als anticonceptie zou willen gebruiken na de zwangerschap.
    Wie kan mij er mee helpen?
    Voorkeur gaat op dit moment uit naar de minipil, vandaar dat ik daar juist de ervaringen van zou willen weten. :)

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik heb de minipil gebruikt op zich fijn maar je moet m heel stipt innemen.maar aangezien dat een van de weinige is wat je kan slikken had ik weinig keus
    mn productie ging ook niet achteruit

3. Sanne11

Sanne11 Actief lid

15 mrt 2013
    280
    0
    0
    Intercedente Commercieel Planner
    Regio Nijmegen
    Ik ben zwanger geworden met een minipil.
    Maar dat ben ik...
    Het stipte innemen komt heeeel nauw denk ik!!
    Een weekendje stappen en om 2 uur 's nachts innemen, dat trekken ze duidelijk niet.

Mirena gehad na zwangerschap.
    Geen fan.

4. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik lees even mee.

5. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    Ik vond de cerazette helemaal niks, doorbraakbloedingen enzo.
    Tegenwoordig mag je ook met de prikpil(iedere 12 wk halen bij de assistente van de huisarts) bv geven !
    Anders koper iud 12wk na je bevalling nemen.
    Dus naast de cerazette zijn er momenteel nog 2 opties :)

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mini-pil was te licht voor mij, eindeloos in meer of mindere mate bloedverlies, werd er helemaal knetter van...
    Na 10 wkn gestopt en vervolgens 10 wkn helemaal geen bloedverlies en ik eindeloos testjes doen, want tja, condooms zijn ook geen 100% garantie ;).

Na mijn 2e gegaan voor een koperspiraal, erg tevreden mee geweest (tot ik de pech had om de uitzondering te zijn die er wel zwanger mee wordt).

Nu ga ik voor mirena na de bevalling (dan heb ik zo'n beetje alles wel uitgeprobeerd ;)).

7. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Ik heb deze ook een paar maanden gehad tijdens de bv van mijn tweede. In het begin was het een fijne pil , behalve libidoverlies had ik nergens last van. Maar na een paar maanden kreeg ik bruine afscheiding die altijd aanwezig was. Om deze reden ben ik er toen mee gestopt.

Deel Deze Pagina